ik zou wel eens een andere eindversterker willen kopen. Budget rond de 500 euro. Gewoon voor twee 8ohm transmission line speakers (Castle Winchester). Biwiring doe ik niet. Zo'n 150-250W per kanaal lijkt me wel voldoende.
Maar het aanbod aan kant-en-klaar spul is mega.
Om te beginnen zijn er al die diverse klasses: A, A/B, B, D....
A = zuigt veel power, ook zonder te spelen, geeft zogenaamd de minste vervorming.
A/B = wisselt tussen de twee dacht ik.
B = versterkt beide signaalhelften, wat meer kans op vervorming ter hoogte van de crossover
D = de zuinigste van allemaal.
Maar is de klasse iets waar ik rekening mee moet houden? Wat zijn zowat de belangrijkste criteria om een goede eind amp te zoeken?
