Eerder schreef je, dat het te bedienen was met een enkelpolige schakelaar.ds23man schreef:Ter visualisatie:
standby.PNG
Maar het tekeningetje geeft een wisselschakelaar aan.
Zou jij de correcte pinnen op de headers aan kunnen geven?
Moderator: Beheerdersteam
Eerder schreef je, dat het te bedienen was met een enkelpolige schakelaar.ds23man schreef:Ter visualisatie:
standby.PNG
Sander, eerder schreef je dat je (zoals imo 99% vd gebruikers) enkel de standby pin aansluit op die 5V (anders start de module niet op), daar sprak je niet van die mute welke door Gerhard specifiek wordt aangehaald.SSassen schreef:Ik snap het probleem niet, ik heb de afgelopen drie jaar zeker zo'n 20 sets nCore versterkers gebouwd met deze modules, het enigste wat ik daarbij heb gedaan is de 5V standby voeding doorlussen naar de mute pin, op geen enkele van de door mij gebouwde nCore versterkers is ook maar enige in- of uitschakelplop te horen. Doe ik nu iets goed, of doen een aantal mensen nu iets goed fout?
Ik heb begin dit jaar even overwogen om alles zo te gaan aansluiten, maar na verschillende tests (met verschillende modules/vermogens) kreeg ik steeds hoorbare artefacten bij het uitschakelen, veel meer dan bij het "hard" afschakelen van de netspanning.jeroen_d schreef:Wat sowieso handig is om niet de netspanning hard uit te schakelen. De mute pin is niet nodig. Als je de versterker in standby laat staan, waarbij hij zeer weinig vermogen gebruikt (volgens de EU vereisten namelijk), dan zet je hem normaal gesproken met een schakelaar aan of weer terug in standby. Je kunt de schakeling van ds23man gebruiken, maar je hoeft niet per se naar de mute pin om te schakelen. Een enkele schakelaar tussen pin 3 en 9 is voldoende, laat de netspanning er gewoon op staan.
Zeer veel apparaten werken zo tegenwoordig. Je TV staat eigenlijk ook altijd in standby. Die gaat pas echt uit als je de stekker eruit trekt of de schakelaar ergens achterop bedient.
jeroen_d schreef:Een enkele schakelaar tussen pin 3 en 9 is voldoende, laat de netspanning er gewoon op staan.
Lijkt mij dan wel een belangrijk punt van aandacht bij de firma Hypex?ds23man schreef:Alle Fusion plate amps ploppen ook als je hard uitschakelt met de netschakelaar achterop. Zet je hem netjes op standby, dan niet. De microcontroller zet dan de amps in mute en de smps in standby.