Analoge MFB/servobass systemen

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door Pjotr »

Ik ben bezig met een dual sub met de Dayton RSS210 en een analoge setup.
Ik heb hier de RSS265 maar daar zul je moeilijk zo'n opnemer tussen de conus en spider gepropt krijgen. Zul je dan verderop op de conus moeten plakken.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Fusion MFB/servobass controler

Bericht door motoindo »

Rob Dingen schreef:
Ik ben bezig met een dual sub met de Dayton RSS210 en een analoge setup.
Tis niet een heel duidelijk plaatje maar volgens mij is die hoek A rond de 45 graden ? Past daar de ClingOn C2 die ik je gestuurd hebt goed tussen ?
dayton.rss210.jpg
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door motoindo »

Teneinde alles omtrent MFB/Servo beter terug te kunnen vinden hebben we sinds vandaag hier een eigen plekje:

Actieve Luidsprekerelektronica
Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.
Laatst gewijzigd door motoindo op di 01 dec 2020, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Fusion MFB/servobass controler

Bericht door Rob Dingen »

motoindo schreef:
Rob Dingen schreef:
Ik ben bezig met een dual sub met de Dayton RSS210 en een analoge setup.
Tis niet een heel duidelijk plaatje maar volgens mij is die hoek A rond de 45 graden ? Past daar de ClingOn C2 die ik je gestuurd hebt goed tussen ?

dayton.rss210.jpg
Ja dat past perfect.
Welke tape gebruik je daar eigenlijk voor en blijf die op lange termijn vast zitten?

Rob
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door Shadow »

Volgens mij gebruikt Chris UHU 2 componenten lijm...
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door motoindo »

Shadow schreef:
Volgens mij gebruikt Chris UHU 2 componenten lijm...
Nee, wel geprobeerd maar weer laten varen om twee redenen:
  • De boel kan dan niet meer zonder schade los, niet handig zolang er nog geëxperimenteerd wordt.
  • 2K lijm niet altijd blijft zitten op gecoated oppervlakken.
Bij ClingOns werkt VHB tape - check deze vermakelijke youtube filmpjes - het handigst omdat de boel verplaatsbaar blijft. Zodra de setup naar wens presteert volstaat een flinke klodder gele bisonkit om de boel te zekeren.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door jvenema »

Ik heb deze tape liggen:
https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/com ... 499&rt=rud
Neem aan dat dat ook wel werkt.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door motoindo »

jvenema schreef:
Ik heb deze tape liggen:
https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/com ... 499&rt=rud
Neem aan dat dat ook wel werkt.
Denk het wel, ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door motoindo »

Ter info : er lopen wat experimenten met een afgeschermde coax voor aansluiting van de StarBass en ClingOn opnemers met als doel de gevoeligheid voor RF te verminderen, zodra die afgerond zijn gaan de bestellingen op de post.
IMG_20201223_145938.jpg
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door Chocomel »

Interessant, blijft dat heel?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door motoindo »

Tot nu toe wel, kwestie van goed monteren. Ben ook erg benieuwd naar de resultaten van Shadow zijn subje, proof is in the eating...

viewtopic.php?f=3&t=29205&e=1&view=unread#p1984986
Laatst gewijzigd door motoindo op zo 10 jan 2021, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Analoge MFB/servobass systemen

Bericht door Shadow »

motoindo schreef:
Tot nu toe wel, kwestie van goed monteren. Ben ook erg benieuwd naar de resultaten van Shadow van subje, proof is in the eating...

viewtopic.php?f=3&t=29205&e=1&view=unread#p1984986
Het ziet er heel mooi uit iig =D>
De sensor monteren op de oudere SDX12 is niet makkelijk met de Clingon 90⁰. Daar wordt wel aan gewerkt voor een oplossing - een Clingon 45⁰ zou kunnen maar de drivers zijn fysiek ook echt nét anders en ik ben bang voor kleine verschillen - zichtbaar of hoorbaar - dus er moeten eerst 2 identieke drivers zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”