MonoBill 3 met CFB
Moderator: Beheerdersteam
Re: MonoBill 3 met CFB
Zal een 1 lijn font moeten worden Bas ik zal met die tekst een font kiezen en hier in dit bericht plakken vanavond
Re: MonoBill 3 met CFB
Gaaf zo, ik ga er voor
Als dat uitvoerbaar is teken ik er voor, erg leuk.
Als dat uitvoerbaar is teken ik er voor, erg leuk.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja heel veel zelfs Bashardbats schreef:Ziet er goed uit![]()
Ik hoop je wat inspiratie gegeven te hebben
Re: MonoBill 3 met CFB
Voor mn gevoel mag Monobil-3 wat omhoogOpaBert schreef:Ja heel veel zelfs Bashardbats schreef:Ziet er goed uit![]()
Ik hoop je wat inspiratie gegeven te hebben
Re: MonoBill 3 met CFB
En wordt de lijn dan b.v. 2 mm of 3mm in gefreesd Bert?
Je hebt hem nu netjes in het midden staan, je bedoelt zoiets?
Je hebt hem nu netjes in het midden staan, je bedoelt zoiets?
Re: MonoBill 3 met CFB
Die breedte is afhankelijk hoe diep ik frees en de lettergrootte
Met een lettertje van 5 mm kan ik met een vbit niet zo diep als bij een letter grootte van 20 mm
Maar ik denk dat ik iets van 1 mm diep zal uitfrezen dan is de breedte iets van 1,5 mm
Dat is wel netjes
Met een lettertje van 5 mm kan ik met een vbit niet zo diep als bij een letter grootte van 20 mm
Maar ik denk dat ik iets van 1 mm diep zal uitfrezen dan is de breedte iets van 1,5 mm
Dat is wel netjes
Re: MonoBill 3 met CFB
Het kan allebei, zou voor mij geen voorkeur hebben voor hoog of in het midden.
Dat zijn mooie kleine graveringen.
Dat zijn mooie kleine graveringen.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik vind ook de afb van de buizen te dicht op de gaten zitten paar mm op schuiven naar het midden is beter
Doe ik vanavond Ik heb nu geen puf meer Druk zonder mn vrouw
deed toch veel wat ik er nu bij moet doen
Doe ik vanavond Ik heb nu geen puf meer Druk zonder mn vrouw
Re: MonoBill 3 met CFB
Dat vind ik ook Bert, zou ze wat meer naar binnen zetten.
En ja, er komt nu wel veel meer bij kijken thuis, daar ben je druk mee.
En ja, er komt nu wel veel meer bij kijken thuis, daar ben je druk mee.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik freeskees was het keesfrees het voor me te graveren
En dan zat ik verder nog wat ceatief te denken en een simpel schema er op tekenen
Niet helemaal maar een anode een kort stukje draad 90 graden bochtje naar het midden uitloopt op niks
Idem aan de kathode aan een aard teken en stuurrooster een weerstandje naar een aard teken
Zal wel te druk zijn maar kijken wat kees er van vind
Iets wat lijkt op iets uit een buizenboek
En dan zat ik verder nog wat ceatief te denken en een simpel schema er op tekenen
Niet helemaal maar een anode een kort stukje draad 90 graden bochtje naar het midden uitloopt op niks
Idem aan de kathode aan een aard teken en stuurrooster een weerstandje naar een aard teken
Zal wel te druk zijn maar kijken wat kees er van vind
Iets wat lijkt op iets uit een buizenboek
Re: MonoBill 3 met CFB
Denk dat het dan een beetje te druk wordt. Als je dat wilt moet je de andere 2 buizen weg halen en alles opnieuw indelen.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ok Keesfrees is ook een artiest met creatieve geest misschien dat hij er ook een idee over hebt Ik geef hem de vrije handhardbats schreef:Denk dat het dan een beetje te druk wordt. Als je dat wilt moet je de andere 2 buizen weg halen en alles opnieuw indelen.
Ik heb zijn werk gezien Dat is prachtig Bas en deze versterker verdiend dat
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik denk dat hij gelijk heeft Bert, wordt wel erg druk op het front, of wil je dat bovenop de kast bij de buizen laten plaatsen, als idee?hardbats schreef:Denk dat het dan een beetje te druk wordt. Als je dat wilt moet je de andere 2 buizen weg halen en alles opnieuw indelen.
Re: MonoBill 3 met CFB
Is misschien ook een goed idee !peterl schreef:Ik denk dat hij gelijk heeft Bert, wordt wel erg druk op het front, of wil je dat bovenop de kast bij de buizen laten plaatsen, als idee?hardbats schreef:Denk dat het dan een beetje te druk wordt. Als je dat wilt moet je de andere 2 buizen weg halen en alles opnieuw indelen.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ga het gatenplan bovenplaat tekenen in V Carve en dan kijken of ik het komende week kan boren frezen 
Re: MonoBill 3 met CFB
De basis van de kasten zijn zeker mooi geworden, ben benieuwd wat je er in en op gaat maken Bert.
Ik heb het schema en de gerbers van die inschakel vertraging gevonden Bert.
Ik heb het schema en de gerbers van die inschakel vertraging gevonden Bert.
Re: MonoBill 3 met CFB
Mooi kan je weer verderpeterl schreef:De basis van de kasten zijn zeker mooi geworden, ben benieuwd wat je er in en op gaat maken Bert.
Ik heb het schema en de gerbers van die inschakel vertraging gevonden Bert.
Ik heb gisteravond ook aan het zoeken geweest , maar om 10 uur gestopt met zoeken
En wat TV gaan kijken
Re: MonoBill 3 met CFB
Kees heeft mn frontjes Gegraveerd Veel mooier dan mijn graveerwerk
Tekening bovenplaat schiet ook al op
Tekening bovenplaat schiet ook al op
Re: MonoBill 3 met CFB
Freeskees!democles schreef:Kees heeft weer zijn best gedaan![]()
Is mooi geworden Bert!
Re: MonoBill 3 met CFB
Dankjewel Bas Peet en Peter
Ik vind het ook mooi
Ik heb een probleem met de 30K weerstanden 10 Watt
Die past niet op mn print die is wel voorzien om weerstanden parallel
Ik heb a het niet b kan nergens metaal oxide 30k 10 Watt of 60 K dat ik er 2 parallel zet
Wel heb ik 68K en 47K !
Als ik die parallel zet heb ik 27,8K daar de spanning 413 Volt over beide hetzelfde is loopt door die van 47K iets meer stroom
En meer vermogen 3,6Watt en de 68K =2,5 Watt
Is dit een probleem ? Dat er iets meer stroom loopt door de 6N6P Anne 14,6 mA ipv 13,7 mA
Denk het niet maar denk wel eens meer wat
Ik vind het ook mooi
Ik heb een probleem met de 30K weerstanden 10 Watt
Die past niet op mn print die is wel voorzien om weerstanden parallel
Ik heb a het niet b kan nergens metaal oxide 30k 10 Watt of 60 K dat ik er 2 parallel zet
Wel heb ik 68K en 47K !
Als ik die parallel zet heb ik 27,8K daar de spanning 413 Volt over beide hetzelfde is loopt door die van 47K iets meer stroom
En meer vermogen 3,6Watt en de 68K =2,5 Watt
Is dit een probleem ? Dat er iets meer stroom loopt door de 6N6P Anne 14,6 mA ipv 13,7 mA
Denk het niet maar denk wel eens meer wat
