https://www.scan-speak.dk/product/38we-8582t00/
Alleen jammer dat de Qms zo laag is
Moderator: Beheerdersteam
Met een abnormale prijs verwacht ik.Geenius schreef:Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer, de 38WE/8582T00:
https://www.scan-speak.dk/product/38we-8582t00/
Alleen jammer dat de Qms zo laag is
Hoogte ja. Diameter is 2,5/3,5 (klemgezeten)ds23man schreef:Een 15"met een 1" spreekspoel?![]()
![]()
![]()
Nee, een oud idee anders geïmplementeerd. Ovale conussen met ronde spreekspoelen hebben namelijk dezelfde voordelen, maar da’s lang zo sexy niet en lastig verkoopbaar. De ovale spreekspoel biedt lagere vervormingscijfers, vooral van hogere orde. Als je echter een 6.5” Ellipticor, de 6.5” Purifi en de 6.5” SB17NBAC met elkaar vergelijkt dan ontlopen ze elkaar niet veel in prestatie, maar wel factoren in prijs, de keuze is dan duidelijk.Shadow schreef:Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Als de conus niet ovaal is, dan moet je wel heel veel moeite doen om een ovale stofkap erop te plaatsen... Kon natuurlijk gewoon een ronde zijn.Shadow schreef:Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Die 2e link van jou bespreekt echter dat de Purifi eigenlijk door z'n eigenschappen met 1 á 2 passieve radiators gebruikt moet worden en dat je dan rap in bereik van de prijs van deze driver terecht komt. No free lunch dus...SSassen schreef:Nee, een oud idee anders geïmplementeerd. Ovale conussen met ronde spreekspoelen hebben namelijk dezelfde voordelen, maar da’s lang zo sexy niet en lastig verkoopbaar. De ovale spreekspoel biedt lagere vervormingscijfers, vooral van hogere orde. Als je echter een 6.5” Ellipticor, de 6.5” Purifi en de 6.5” SB17NBAC met elkaar vergelijkt dan ontlopen ze elkaar niet veel in prestatie, maar wel factoren in prijs, de keuze is dan duidelijk.Shadow schreef:Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Dat is een mid range. de echte kosten 2 x die prijs. Vanaf dan natuurlijkMaar een nieuwe Iphone van 600 euro is ook niet een wannahave.
Dat was ook het eerste vergelijk dat in mij opkwam. Een mooi klassieke parameter set.wouter schreef:Lage Qms, nog altijd hoger dan bijv. de JBL 2235H en daarover zijn nog altijd mensen lyrisch. Ik heb het nooit zo begrepen, maar qua specs doet me deze nieuwe SS wel een beetje aan denken.
hannesie schreef:Dat is een mid range. de echte kosten 2 x die prijs. Vanaf dan natuurlijkMaar een nieuwe Iphone van 600 euro is ook niet een wannahave.
ip.jpg