Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door Geenius »

Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer, de 38WE/8582T00:
https://www.scan-speak.dk/product/38we-8582t00/
Alleen jammer dat de Qms zo laag is :(
Bijlagen
Scan-Speak-woofer.jpg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door SSassen »

Ja he, ik dacht exact hetzelfde, aluminium spreekspoelhouder?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door bas focal m180 »

Geenius schreef:
Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer, de 38WE/8582T00:
https://www.scan-speak.dk/product/38we-8582t00/
Alleen jammer dat de Qms zo laag is :(
Met een abnormale prijs verwacht ik.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door Henkjan »

auw
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door ds23man »

Een 15"met een 1" spreekspoel? :think: :think: :think: :shock:
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door erik1977 »

En dan nog niet eens fatsoenlijk rond!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Een 15"met een 1" spreekspoel? :think: :think: :think: :shock:
Hoogte ja. Diameter is 2,5/3,5 (klemgezeten)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door Shadow »

Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Nee, een oud idee anders geïmplementeerd. Ovale conussen met ronde spreekspoelen hebben namelijk dezelfde voordelen, maar da’s lang zo sexy niet en lastig verkoopbaar. De ovale spreekspoel biedt lagere vervormingscijfers, vooral van hogere orde. Als je echter een 6.5” Ellipticor, de 6.5” Purifi en de 6.5” SB17NBAC met elkaar vergelijkt dan ontlopen ze elkaar niet veel in prestatie, maar wel factoren in prijs, de keuze is dan duidelijk.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door wouter »

Shadow schreef:
Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Als de conus niet ovaal is, dan moet je wel heel veel moeite doen om een ovale stofkap erop te plaatsen... Kon natuurlijk gewoon een ronde zijn.
Ik verwacht geen schokkend grote vooruitgang, maar in een markt die overvol is kun je je wel onderscheiden. En als Accuton dan meer dan 1000 euro vraagt voor een woofer, en AT en niche merken dat ook doen, dan ben je gek als je 600 euro vraagt - en daarvoor kan dit vast wel gemaakt worden. Maar een nieuwe Iphone van 600 euro is ook niet een wannahave.

Voor bedrijven zal de inkoop afhankelijk zijn van volume/bulk, voor DIY is elke prijs te laag om de ontwikkeling terug te verdienen gok ik. Maar bij SS blijft alles lang in productie, dus dat komt wel goed. Resteert een wannahave prijs dunkt me.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door Shadow »

Mja ze zijn wel constant in hun line up idd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
Shadow schreef:
Prachtig gemaakt, maar die ovale spreekspoel is toch gewoon een gimmick?
Nee, een oud idee anders geïmplementeerd. Ovale conussen met ronde spreekspoelen hebben namelijk dezelfde voordelen, maar da’s lang zo sexy niet en lastig verkoopbaar. De ovale spreekspoel biedt lagere vervormingscijfers, vooral van hogere orde. Als je echter een 6.5” Ellipticor, de 6.5” Purifi en de 6.5” SB17NBAC met elkaar vergelijkt dan ontlopen ze elkaar niet veel in prestatie, maar wel factoren in prijs, de keuze is dan duidelijk.
Die 2e link van jou bespreekt echter dat de Purifi eigenlijk door z'n eigenschappen met 1 á 2 passieve radiators gebruikt moet worden en dat je dan rap in bereik van de prijs van deze driver terecht komt. No free lunch dus...
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door wouter »

Heeft Purifi een 15" woofer?

Lage Qms, nog altijd hoger dan bijv. de JBL 2235H en daarover zijn nog altijd mensen lyrisch. Ik heb het nooit zo begrepen, maar qua specs doet me deze nieuwe SS wel een beetje aan denken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door hannesie »

Maar een nieuwe Iphone van 600 euro is ook niet een wannahave.
Dat is een mid range. de echte kosten 2 x die prijs. Vanaf dan natuurlijk
ip.jpg
:shock:
Seed7
Berichten: 89
Lid geworden op: za 05 sep 2020, 10:12

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door Seed7 »

wouter schreef:
Lage Qms, nog altijd hoger dan bijv. de JBL 2235H en daarover zijn nog altijd mensen lyrisch. Ik heb het nooit zo begrepen, maar qua specs doet me deze nieuwe SS wel een beetje aan denken.
Dat was ook het eerste vergelijk dat in mij opkwam. Een mooi klassieke parameter set.

Geen absurd laag, is ook nergens voor nodig. Da's voor subwoofers. En in de meeste luisterruimten heb je niets aan bakbeesten die "onbehandeld" onder de 30Hz gaan. Een volwaardige ellipticor 3-weg die nog redelijk compact is ook. Wordt wel een prijzige grap, maar ik zie het wel voor me (in m'n dromen).
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Scan-Speak komt nu eindelijk met een normaal formaat woofer

Bericht door wouter »

hannesie schreef:
Maar een nieuwe Iphone van 600 euro is ook niet een wannahave.
Dat is een mid range. de echte kosten 2 x die prijs. Vanaf dan natuurlijk
ip.jpg :shock:

Dat bedoel ik toch, toen de IPhone 800 euro werd bij introductie nieuw model was dat puur omdat het kon. Apple wist van gekkigheid niet meer wat ze moesten doen met hun geld...
Inmiddels is ver over 1000 euro al normaal, want anders is het geen Wannahave meer. Dat bedoelde ik nou juist.
Plaats reactie