2-weg in Corian
Moderator: Beheerdersteam
Re: 2-weg in Corian
Ik zit mij af te vragen of de bovenhoeken van de rechthoek ook nog een facet krijgt.
Zijn vorige versie:John P schreef:Ik zit mij af te vragen of de bovenhoeken van de rechthoek ook nog een facet krijgt.
- SSassen
- Contacteer:
Mooi werk, maar het zijn wel kleine dikkertjes zo, is er een reden dat je voor deze vorm kiest?
Ik snap eigenlijk niet waarom de vraag gesteld wordt, zou toch bekend moeten zijn?
Vorm volgt functie lijkt mij.
- Leeuwarden
Zo dus , de andere hoeken volgen nogJohn P schreef:Ik zit mij af te vragen of de bovenhoeken van de rechthoek ook nog een facet krijgt.
Ik vind het toch wel fraai hoor!
Corian is ook wel een soort kunststeen dat een prettige uitstraling heeft en voelt.
Corian is ook wel een soort kunststeen dat een prettige uitstraling heeft en voelt.
Pstt Jan.Leeuwarden schreef:De originelen klinken in ieder geval bijzonder fraai...
Zouden zijn oude kasten in de verkoop gaan?
- Leeuwarden
Dat vind ik meer een uitdaging om zelf te doen, probeer echter wel al jaren achter zijn gebruikte filter te komen maar ook dat heb ik inmiddels opgegeven en mijn blik op andere projecten gericht. Zie overigens nog niets binnen mijn blikveld verschijnen...
mijn huidige filter is geen geheim hoor, het klinkt fantastisch icm deze kasten
Om de Corian baffles te fixeren tijdens het op maat zagen en lijmen heb ik een stukje Corian in de draaibank rond 5mm gedraaid en gastjes van 5mm in de achterzijde van de baffles en in de basis geboord. De facetkanten aan de baffles heb ik net wat te groot gezaagd zodat ik na het lijmen alles glad kan schuren
Vandaag de gaten voor de drivers in de baffles afgetekend , komt erg nauw. Verder wil ik de BR buizen maken van een combinatie van beukenhout en rubber buis. Hiervoor heb ik een stuk beukenhout voorbewerkt zodat ik het later met mijn cnc freesmachine kan voorzien van een trompetvormige mond
Nee, Atlas uit 1948 super degelijk Amerikaans , alleen alles in inch maten. Ik heb dus altijd een grote Omrekentabel aan de muur hangen
De Baffles zijn op maat, afgelopen weekend een hulpstuk gemaakt op de draaibank waarmee ik de gaten voor de drivers te bevestigen op de verdeelkop van de freesmachine kon boren/frezen.
De gaten van 4,5mm zijn vanaf de achterzijde geboord, daarna heb ik deze gaten met een frees van 8mm ook 8mm diep gefreesd, hierin komen messing draadbussen van 8mm met m4 schroefdraad, deze heb ik gisteravond ook op de draaibank gemaakt, vanavond worden de eerste er in gelijmd.
Hopelijk kan ik de komende dagen de daten voor drivers er in frezen, waarna de baffles op de basis gelijmd kunnen worden en het schuren kan beginnen
De gaten van 4,5mm zijn vanaf de achterzijde geboord, daarna heb ik deze gaten met een frees van 8mm ook 8mm diep gefreesd, hierin komen messing draadbussen van 8mm met m4 schroefdraad, deze heb ik gisteravond ook op de draaibank gemaakt, vanavond worden de eerste er in gelijmd.
Hopelijk kan ik de komende dagen de daten voor drivers er in frezen, waarna de baffles op de basis gelijmd kunnen worden en het schuren kan beginnen
Correct en tevens juist. Deze vorm zou volgens de theorie een gunstigere response voor baffle-step en diffractie moeten geven. Olson heeft dit netjes onderzocht en gedocumenteerd: De vorm van deze kast lijkt het meest op de vorm rechts onder in denk ik, de 'Truncate pyramid on Parallelepiped'?hannesie schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom de vraag gesteld wordt, zou toch bekend moeten zijn?
Groet,
Satefan
De weergave in deze vorm is iig uitstekend, daarnaast heb ik de voorzijde ook nog onder een hoek van 5 graden achterover geplaatst tbv beter tijd/fase gedrag dit heeft de originele Astera niet.
Het belangrijkste freeswerk zit er op , de gaten voor de drivers zitten in de baffles nu, met een paar tienden speling voor de drivers. Het is belangrijk deze gaten niet net wat te klein te maken , want dan gaan de drivers er moeilijk in en nog moeilijker er uit.
Meteen aan de achterzijde wat ademruimte gecreëerd voor de woofers
Meteen aan de achterzijde wat ademruimte gecreëerd voor de woofers