OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver
Moderator: Beheerdersteam
Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver
Voor de Lowther zijn de TSP's , in een OB , van minder belang.
wat mij meer van toepassing lijkt :
Wat weten we van de 15 inch woofer ?
Fs ? en Qts ? rendement ?
mvgr. Leon
wat mij meer van toepassing lijkt :
Wat weten we van de 15 inch woofer ?
Fs ? en Qts ? rendement ?
mvgr. Leon
Volgens Rullit toen hij mijn Emails nog beantwoorde was zijn 15" woofer voor Open Baffles geschikt . Nu ik een woofer in de hiuskamer heb liggen heeft de conus behoorlijk wat weerstand de conus lijkt mij ook behoorlijk zwaar , is zo te zien en te voelen van carton achtig materiaal . Groetjes Paul
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Waar woon je ergens Paul? Mss is er iemand die wat kan.meten aan je woofer in je regio?
Cadiz, Spanje - net voor Gibraltar rechtsaf zeg maar.Henkjan schreef:Waar woon je ergens Paul? Mss is er iemand die wat kan.meten aan je woofer in je regio?
- pappaleo
- Contacteer:
Het is dat het code oranje is, anders had ik gezegd morgenmiddag. 
De Fs zou je met een multimeter en weerstandsdeler kunnen vaststellen, maar je wat doe je er dan mee in een OB?.
Voor het rendement is er wellicht wel een app op de mobiel te bedenken. Eigenlijk is dan alleen het verschil tussen woofer en de Lowther interessant, weet je ongeveer hoeveel je de Lowther moet dempen (ik ga er dan van uit dat die een hoger rendement heeft).
Voor het rendement is er wellicht wel een app op de mobiel te bedenken. Eigenlijk is dan alleen het verschil tussen woofer en de Lowther interessant, weet je ongeveer hoeveel je de Lowther moet dempen (ik ga er dan van uit dat die een hoger rendement heeft).
Hallo , dank je Shadow . Volgens Lowther : Pm2a 95 db . Groeten Paul
Henkjan , hier ken ik niemand met luidspreker verstand . Paul
Hallo , hier is en Chinese versterker aangekomen ( Raphaelite DSK6L kit ) en met de 15" + Lowther 8" Paralel aangesloten aan de 8 ohm klingt dat beter als ik ooit hier in mijn luister ruimte gehoord heb . Heb met condensator 100uf en ook met inductie geprobeert . Moet nog met de 2A3 versterker gaan combineren . De informatie die ik op dit Forum heb ontvangen heeft me uitstekend geholpen . Groeten van Paul
Goed om te horen! heb je er foto's van?Paul 7 schreef:Hallo , hier is en Chinese versterker aangekomen ( Raphaelite DSK6L kit ) en met de 15" + Lowther 8" Paralel aangesloten aan de 8 ohm klingt dat beter als ik ooit hier in mijn luister ruimte gehoord heb . Heb met condensator 100uf en ook met inductie geprobeert . Moet nog met de 2A3 versterker gaan combineren . De informatie die ik op dit Forum heb ontvangen heeft me uitstekend geholpen . Groeten van Paul
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Leuk ding voor het geld, als ik even snel Google, die versterker. Hij wordt als kit geleverd? Netjes verpakt enzo?
Hallo Barry , ja uitstekend verpact en een goede handleiding ( Chinees) met schema en bedrading tekening , opsturen kost 108€ .Op vinylengine kun je het schema + foto s zien . De condensatoren verbeterd + Tungsol buizen . Nu is de klank van de leonidas ( rullit 15" + Lowther 8" ) krachtiger met meer details . Paul
Paul 7 schreef:Hallo Barry , ja uitstekend verpact en een goede handleiding ( Chinees) met schema en bedrading tekening , opsturen kost 108€ .Op vinylengine kun je het schema + foto s zien . De condensatoren verbeterd + Tungsol buizen . Nu is de klank van de leonidas ( rullit 15" + Lowther 8" ) krachtiger met meer details . Paul