OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door leonidas »

Voor de Lowther zijn de TSP's , in een OB , van minder belang.
wat mij meer van toepassing lijkt :
Wat weten we van de 15 inch woofer ?
Fs ? en Qts ? rendement ?

mvgr. Leon
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Paul 7 »

Volgens Rullit toen hij mijn Emails nog beantwoorde was zijn 15" woofer voor Open Baffles geschikt . Nu ik een woofer in de hiuskamer heb liggen heeft de conus behoorlijk wat weerstand de conus lijkt mij ook behoorlijk zwaar , is zo te zien en te voelen van carton achtig materiaal . Groetjes Paul
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Henkjan »

Waar woon je ergens Paul? Mss is er iemand die wat kan.meten aan je woofer in je regio?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef:
Waar woon je ergens Paul? Mss is er iemand die wat kan.meten aan je woofer in je regio?
Cadiz, Spanje - net voor Gibraltar rechtsaf zeg maar.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door pappaleo »

Het is dat het code oranje is, anders had ik gezegd morgenmiddag. ;)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door richard »

De Fs zou je met een multimeter en weerstandsdeler kunnen vaststellen, maar je wat doe je er dan mee in een OB?.
Voor het rendement is er wellicht wel een app op de mobiel te bedenken. Eigenlijk is dan alleen het verschil tussen woofer en de Lowther interessant, weet je ongeveer hoeveel je de Lowther moet dempen (ik ga er dan van uit dat die een hoger rendement heeft).
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Paul 7 »

Hallo , dank je Shadow . Volgens Lowther : Pm2a 95 db . Groeten Paul
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Paul 7 »

Henkjan , hier ken ik niemand met luidspreker verstand . Paul
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Paul 7 »

Hallo , hier is en Chinese versterker aangekomen ( Raphaelite DSK6L kit ) en met de 15" + Lowther 8" Paralel aangesloten aan de 8 ohm klingt dat beter als ik ooit hier in mijn luister ruimte gehoord heb . Heb met condensator 100uf en ook met inductie geprobeert . Moet nog met de 2A3 versterker gaan combineren . De informatie die ik op dit Forum heb ontvangen heeft me uitstekend geholpen . Groeten van Paul
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Shadow »

Paul 7 schreef:
Hallo , hier is en Chinese versterker aangekomen ( Raphaelite DSK6L kit ) en met de 15" + Lowther 8" Paralel aangesloten aan de 8 ohm klingt dat beter als ik ooit hier in mijn luister ruimte gehoord heb . Heb met condensator 100uf en ook met inductie geprobeert . Moet nog met de 2A3 versterker gaan combineren . De informatie die ik op dit Forum heb ontvangen heeft me uitstekend geholpen . Groeten van Paul
Goed om te horen! heb je er foto's van?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Barry2001 »

Leuk ding voor het geld, als ik even snel Google, die versterker. Hij wordt als kit geleverd? Netjes verpakt enzo?
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Paul 7 »

Hallo Barry , ja uitstekend verpact en een goede handleiding ( Chinees) met schema en bedrading tekening , opsturen kost 108€ .Op vinylengine kun je het schema + foto s zien . De condensatoren verbeterd + Tungsol buizen . Nu is de klank van de leonidas ( rullit 15" + Lowther 8" ) krachtiger met meer details . Paul
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: OB met Lowther PM2A +Rullit 15" driver

Bericht door Shadow »

Paul 7 schreef:
Hallo Barry , ja uitstekend verpact en een goede handleiding ( Chinees) met schema en bedrading tekening , opsturen kost 108€ .Op vinylengine kun je het schema + foto s zien . De condensatoren verbeterd + Tungsol buizen . Nu is de klank van de leonidas ( rullit 15" + Lowther 8" ) krachtiger met meer details . Paul
:foto:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”