Calpamos
Moderator: Beheerdersteam
Re: Calpamos
Op de weegschaal zetten is vrij lastig. Maar het originele ontwerp van Tony schijnt 75kg te wegen.Ik denk zonder de bitumen en de vuren balkjes ongeveer 60-65kg. En dat klopt redelijk gezien ik ze net an alleen op de werkbank kan zetten.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Calpamos
Mijn god.........ik vind ze geweldigRonbeo schreef:De foto's heb ik net gemaakt, dus nou niet echt super bij kunstlicht.
IMG_1211.jpegIMG_1209.jpeg
Wat een gave set is het geworden, gefeliciteerd. Het is je goed gelukt om met de aanpassingen aan het formaat niet echt al te veel concessies te doen aan het uiterlijk.
Persoonlijk vind ik de meer gedrongen oer-Calmpamos iets stoerder overkomen, maar allemachtig wat een fraaie luidsprekers zijn dit geworden zeg
Wat voor muziek luister je eigenlijk?
en die onhandige maat vraag jij te helpen sjouwen met je mooie speakers?Ronbeo schreef:Vanmiddag eerst maar een vriend gevraagd........ helpen sjouwen.....het is best wel een onhandig maatje
hear, hear! Ik heb ook PA-drivers in de G's zitten.....ik bemerkte op zeker +200 uur echt verschil.SSassen schreef:je moet ze eerst flink inspelen, zeker dit soort PA drivers. Alles is namelijk nog hartstikke stug, daar gaan echt honderden uren op normaal luisternivo overheen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Calpamos
Nee, maar als je je eigen speakers hebt gebouwt en je doet je eerste paar luistersessies, dan weet ik wel of ik 3 albums, 17 albums, 750 of 3.674.885983,7 albums heb geluisterd.ray5150 schreef:Hou je dan een soort logboek bij met het aantal muziekdraai uren, of zo iets ?
Ik streamde nog niet, dus ik kon het aan de stapels CD's wel ongeveer zien op hoeveel uur ik zat.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Calpamos
Ik gebruik verschillende bronnen om speakers in te spelen. O.a. rose ruis maar ook muziek. Hele geschikte 24/7 zenders zijn deze:
https://somafm.com/dronezone/
https://somafm.com/cliqhop/
https://somafm.com/spacestation/
Lekker hard zetten (ik gebruik hiervoor een 2x 400 watt klasse D PA versterker) en dan de deur uit gaan.
Mijn ervaring is dat bij 8 uur per dag, speakers met pro drivers met een week al redelijk ingespeeld zijn
https://somafm.com/dronezone/
https://somafm.com/cliqhop/
https://somafm.com/spacestation/
Lekker hard zetten (ik gebruik hiervoor een 2x 400 watt klasse D PA versterker) en dan de deur uit gaan.
Mijn ervaring is dat bij 8 uur per dag, speakers met pro drivers met een week al redelijk ingespeeld zijn
Re: Calpamos
Dank je! Idd is de originele wat 'stoerder' en zeker met die voeten eronder. Maar ja, ik zat met mijn ruimte...MechanicalAnimal schreef:Mijn god.........ik vind ze geweldigRonbeo schreef:De foto's heb ik net gemaakt, dus nou niet echt super bij kunstlicht.
IMG_1211.jpegIMG_1209.jpeg![]()
Wat een gave set is het geworden, gefeliciteerd. Het is je goed gelukt om met de aanpassingen aan het formaat niet echt al te veel concessies te doen aan het uiterlijk.
Persoonlijk vind ik de meer gedrongen oer-Calmpamos iets stoerder overkomen, maar allemachtig wat een fraaie luidsprekers zijn dit geworden zeg![]()
Wat voor muziek luister je eigenlijk?
en die onhandige maat vraag jij te helpen sjouwen met je mooie speakers?Ronbeo schreef:Vanmiddag eerst maar een vriend gevraagd........ helpen sjouwen.....het is best wel een onhandig maatje![]()
hear, hear! Ik heb ook PA-drivers in de G's zitten.....ik bemerkte op zeker +200 uur echt verschil.SSassen schreef:je moet ze eerst flink inspelen, zeker dit soort PA drivers. Alles is namelijk nog hartstikke stug, daar gaan echt honderden uren op normaal luisternivo overheen.
Ik luister eigenlijk wel erg gevarieerd, van Keith Jarret tot aan Rammstein. Veel blues en oud(Bowie, Waits, Hans Theessink). Alleen jazz vind ik niet te kauwen.
Hij leest mee!!
Re: Calpamos
Aangezien ik niet zo heel vaak luister op dit moment, heb ik toch maar even een PA versterkertje gekocht en de speakers bijna tegen elkaar gezet. En er roze ruis opgezet.
Nu vraag ik me een paar dingen af:
Hoever moeten de speakers uit elkaar staan?
Moet ik het vermogen per dag verhogen of meteen erg hard?
Is de roze ruis op Spotify (Geluidsmachine-Blonde Hemel) voldoende?
Nu vraag ik me een paar dingen af:
Hoever moeten de speakers uit elkaar staan?
Moet ik het vermogen per dag verhogen of meteen erg hard?
Is de roze ruis op Spotify (Geluidsmachine-Blonde Hemel) voldoende?
Re: Calpamos
Leuke versterker.
Ik denk dat je ze aardig dicht tegen elkaar mag zetten. Dan cancelen ze mekaar het beste uit vermoed ik.
Ik denk dat je ze aardig dicht tegen elkaar mag zetten. Dan cancelen ze mekaar het beste uit vermoed ik.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Calpamos
Hangt van de prijs af. Alles boven de € 10.000,- is goed, minder is foute boel...Ronbeo schreef:Yep. Niet of wel goed?
Re: Calpamos
Voor zover ik weet een Amerikaans topmerk dat al vele decennia meedraait in de pro-audio.Ronbeo schreef:Yep. Niet of wel goed?
Zeker geen rommel.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Calpamos
Speakers tegen elkaar. Net zo hard zetten als wanneer je normaal gesproken naar harde muziek luistert.
Re: Calpamos
Idd, ik heb de lichtere uitvoering ervan.Ouwebok schreef:Zusje? ASR review = https://www.audiosciencereview.com/foru ... -amp.6062/
Re: Calpamos
Thx!Geenius schreef:Speakers tegen elkaar. Net zo hard zetten als wanneer je normaal gesproken naar harde muziek luistert.
Re: Calpamos
1 van de 2 bedoel je, want anders maakt het nog een pokkeherrie.ds23man schreef:Wel even uit fase zetten, zit je minder in de herrie.
Re: Calpamos
Vanmiddag de speakers onder de dekbedden vandaan gehaald na 50 uur flink inspelen.
Scheelt idd heel erg veel, ze klinken nu voller en het hoog wat rustiger. Op de Crown eerst gespeeld en dat valt zeker niet tegen, totaal niet ‘kaal’ of ‘digitaal’. Eigenlijk heel erg goed!
Nu staan ze op de EL34 te spelen, een stuk rustiger en wat minder detail.
Maandag komt de Luxman L100 terug en dan kijken hoe die het doet.
Ben er gewoon heel erg blij mee.
Scheelt idd heel erg veel, ze klinken nu voller en het hoog wat rustiger. Op de Crown eerst gespeeld en dat valt zeker niet tegen, totaal niet ‘kaal’ of ‘digitaal’. Eigenlijk heel erg goed!
Nu staan ze op de EL34 te spelen, een stuk rustiger en wat minder detail.
Maandag komt de Luxman L100 terug en dan kijken hoe die het doet.
Ben er gewoon heel erg blij mee.
