KT77 PP met long tail fasedraaier
Moderator: Beheerdersteam
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Vandaag bij Hans geweest uurtje lekker gepraat en de ringkerntrafo's en wat onderdelen opgehaald, ingebouwd(viel tegen) en nu zit ik met 2 dingetjes.
Wat doen jullie met draden die doorverbonden worden, bijv, 2x115v knip je die middendraden dan kort of laat je ze de originele lengte en maakt ze dan aan elkaar. Ik neem aan dat je ze nooit meer anders gaat aansluiten. het gaat dan om die zwarte en witte die aan elkaar komen.
Wat doen jullie met draden die doorverbonden worden, bijv, 2x115v knip je die middendraden dan kort of laat je ze de originele lengte en maakt ze dan aan elkaar. Ik neem aan dat je ze nooit meer anders gaat aansluiten. het gaat dan om die zwarte en witte die aan elkaar komen.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Je kan ze maar een keer tekort afknippen Dus ik rol ze op en met een stukje krimpkous over het uit einde
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Zo doe ik het ook.
Die van 115v kun je wel kort knippen,we leven hier in het 230v gebeuren,of je moet je versterker al willen aanbieden in de VS
Jammer van de hoogte van je ronde trafo kappen,hadden een stuk lager gekund,kwamen je buizen beter tot hun recht kwa uitstraling.
De gloeibedrading is goed getwist
Ik hoop niet dat je uitgangen te dicht bij je voedingstrafo staan.
Bedrading die je niet gebruikt van de uitgangstrafo,s onder de kappen bewaren,niet in de kast.
Voor de rest mooi werk

Die van 115v kun je wel kort knippen,we leven hier in het 230v gebeuren,of je moet je versterker al willen aanbieden in de VS
Jammer van de hoogte van je ronde trafo kappen,hadden een stuk lager gekund,kwamen je buizen beter tot hun recht kwa uitstraling.
De gloeibedrading is goed getwist
Ik hoop niet dat je uitgangen te dicht bij je voedingstrafo staan.
Bedrading die je niet gebruikt van de uitgangstrafo,s onder de kappen bewaren,niet in de kast.
Voor de rest mooi werk
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
De hoogte van die kappen is bewust gekozen voor het ontwerp, ze zijn juist een paar cm hoger dan de buizen zodat er een opbouw in de versterker zit.Jammer van de hoogte van je ronde trafo kappen,hadden een stuk lager gekund,kwamen je buizen beter tot hun recht kwa uitstraling.
Volgens Anne zou dat juists geen probleem hoeven te zijn, eerder de RCA.Ik hoop niet dat je uitgangen te dicht bij je voedingstrafo staan.
Geleerd van de vorige keerDe gloeibedrading is goed getwist
Dat zijn de enige draden van de voeding die ik ook niet gebruik.Die van 115v kun je wel kort knippen,we leven hier in het 230v gebeuren,of je moet je versterker al willen aanbieden in de VS
Dat is mooi K@t moet ik alles weer uit elkaar halen, bijna een uur mee bezig geweest te monteren, straks om de 4 ohm kabel terug te leiden naar boven.Bedrading die je niet gebruikt van de uitgangstrafo,s onder de kappen bewaren,niet in de kast.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Nee uitgangen gaan wel goed zo, ingangen inderdaad bij de trafo weghouden.peterl schreef:Volgens Anne zou dat juists geen probleem hoeven te zijn, eerder de RCA.Ik hoop niet dat je uitgangen te dicht bij je voedingstrafo staan.
Ander ding, ben geen voorstander van hout zo dicht bij de buizen, gaat dat goed met warmte ontwikkeling? Nou is het wel zo dat je (volgens mij) de KT's niet naast het hout hebt staan als de echte warmte bronnen.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Klopt de kt staan er cm's vandaan en volgens mij worden de 6sn7 niet zo heet. zit wel ruimte omheen.
Ik zit meer met de indeling waar ik welke print plaats in de kast, wordt erg vol nu.
Ik heb rechts achterin het 220v gedeelte met de aan uit schakeling(afstandbediening) en de ntc schakeling.
Links achterin de sturing van de de RCA met de print links van de sturing van de RCA en de volume.
Dan zit ik nog met de inschakelvertraginging links midden en de bias rechts midden, 2 printen wou ik gebruiken voor de eclo's en voedingsdeel
Ik zit meer met de indeling waar ik welke print plaats in de kast, wordt erg vol nu.
Ik heb rechts achterin het 220v gedeelte met de aan uit schakeling(afstandbediening) en de ntc schakeling.
Links achterin de sturing van de de RCA met de print links van de sturing van de RCA en de volume.
Dan zit ik nog met de inschakelvertraginging links midden en de bias rechts midden, 2 printen wou ik gebruiken voor de eclo's en voedingsdeel
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Hij bedoelt misschien, de uitgangstrafo's niet te dicht bij de voedingstrafo ?peterl schreef:Volgens Anne zou dat juist geen probleem hoeven te zijn, eerder de RCA.Ik hoop niet dat je uitgangen te dicht bij je voedingstrafo staan.
Laat maar zitten, oprollen/isoleren.En uit de buurt van de ingangen houden.Dat is mooi K@t moet ik alles weer uit elkaar halen, bijna een uur mee bezig geweest te monteren, straks om de 4 ohm kabel terug te leiden naar boven.Bedrading die je niet gebruikt van de uitgangstrafo,s onder de kappen bewaren,niet in de kast.
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
het begin is lastig maar ik heb een weg gevonden,Hoera.
Ik was net de voeding aan het testen met de elco's en de inschakelvertraging maar ik vind het vreemd dat de spanning maar heel langzaam oploopt??
Onbelast meet ik 360v ac belast had ik 270 en die liep nog langzaam op maar de led in de voeding brand niet?
Zekering van de voeding 1amp T ging er naar 2x schakelen wel door, heb er nu 1,6T ingezet.
Probleem gevonden, de vertraging duurt wel een minuut voor hij schakelt en dan gaat de spanning wel naar 490v onbelast.
Hoeveel tijd is nodig voor opwarmen van de gloeispanning, 20sec?
Ik was net de voeding aan het testen met de elco's en de inschakelvertraging maar ik vind het vreemd dat de spanning maar heel langzaam oploopt??
Onbelast meet ik 360v ac belast had ik 270 en die liep nog langzaam op maar de led in de voeding brand niet?
Zekering van de voeding 1amp T ging er naar 2x schakelen wel door, heb er nu 1,6T ingezet.
Probleem gevonden, de vertraging duurt wel een minuut voor hij schakelt en dan gaat de spanning wel naar 490v onbelast.
Hoeveel tijd is nodig voor opwarmen van de gloeispanning, 20sec?
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
20 sec. is goed.
Bij mij schakelt het allemaal rond de 40 seconden.
Bij mij schakelt het allemaal rond de 40 seconden.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
LED omgekeerd ?peterl schreef:Onbelast meet ik 360v ac belast had ik 270 en die liep nog langzaam op maar de led in de voeding brand niet?
Als dat zo is dan zou ie ondertussen wel kapot zijn.
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Nee hij brand wel maar heel zwak, kan net wat licht zien binnenin??
De automaat naar 25sec gezet. Wat is de functie van die led trouwens?
De automaat naar 25sec gezet. Wat is de functie van die led trouwens?
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Waarschuwen dat er nog spanning op staat.Gaat ong 2mA door als de voedingsspanning op peil is (en de serieweerstand klopt), dus niet zo'n ouwe LED die voor 10...20mA bedoeld is.peterl schreef:Nee hij brand wel maar heel zwak, kan net wat licht zien binnenin??
De automaat naar 25sec gezet. Wat is de functie van die led trouwens?
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Dus te grote led gebruikt, zal hem aanpassen.
Een ding wat prettig is; de trafo bromt iig niet op het chassis, doodstil. dat doet die van de el84 wel.
Een ding wat prettig is; de trafo bromt iig niet op het chassis, doodstil. dat doet die van de el84 wel.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Nu bromt er nog niks ,je trekt ook geen amp,s
Wacht maar tot de gloeispanning er op staat.
Wacht maar tot de gloeispanning er op staat.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Het was niet brommen maar trillen van de trafo op het chassis.Nu bromt er nog niks ,je trekt ook geen amp,s
Wacht maar tot de gloeispanning er op staat.
Was net de voedingen aan het testen, maar de -45v werkte niet echt mee, 100u 63v plofte gelukkig recht de lucht in.
Stom de -45 vergis je je zo makkelijk in, elco verkeerd om gepoold
Maar hoe zit dat nu, want bij de plus kant staat een massa, die maak ik toch niet aan de massa vast, want dan krijg ik kortsluiting.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Ja dat bedoel ik. Kinkt ook als brommenHet was niet brommen maar trillen van de trafo op het chassis.
Bij negatieve spanning de plus aan massa,dat vergeet je nu niet meer
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Maar als de plus aan massa ligt dan zitten theoretisch de elco's toch verkeerd om?democles schreef:Ja dat bedoel ik. Kinkt ook als brommenHet was niet brommen maar trillen van de trafo op het chassis.
Bij negatieve spanning de plus aan massa, dat vergeet je nu niet meer
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Ja,maar je trekt dan spanning van de min kant,,negatieve spanning,, i.p.v. de plus kant.
En als je dan stroom trekt zal de plus aan massa moeten.
En als je dan stroom trekt zal de plus aan massa moeten.
The ground is the reference voltage for the circuit i.e., 0V. Positive and negative voltages are approximately equal in value but opposite. Opposite in the sense that negative voltage is an excess of electrons and a positive voltage is a deficiency of electrons.
A battery is a very quick negative voltage source. In a 9V battery, there are two terminals: anode for positive voltage and cathode for negative voltage. As most devices are designed for positive voltage supply, the negative terminal serves as a ground. Here when the negative terminal is used as ground, electrons are not returning. Rather, they spread/originate from there. Similarly, when a circuit is designed for negative voltage supply, we can use a cathode as the negative voltage and an anode as ground.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
De massa is positief nog negatief.Het zijn andere dingen die positief of negatief kunnen zijn ten opzichte van de massa.peterl schreef:Maar als de plus aan massa ligt dan zitten theoretisch de elco's toch verkeerd om?
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Tja,maar ik begrijp waarom dit niet goed tussen de oren komt als je er altijd op let dat de + van een elco aan de + komt en niet aan de min.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Da's omdat de massa ten onrechte gelijkgesteld wordt met "de min".democles schreef:Tja,maar ik begrijp waarom dit niet goed tussen de oren komt als je er altijd op let dat de + van een elco aan de + komt en niet aan de min.
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Maar als je een pluskant van een voeding aan massa legt dan staat er toch spanning op de massa?
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Nee, dan is dat een negatieve voeding (tov massa).Spanning is iets ten opzichte van iets anders.Vogels op een hoogspanningslijn worden ook niet de elektokuteerd door de 100kV en meer.peterl schreef:Maar als je een pluskant van een voeding aan massa legt dan staat er toch spanning op de massa?
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Ik heb nog wat vragen over de schakeling.
Ik heb rond de 12sn7 een geel blok gezet, klopt het dat het andere deel van de buis naar het andere kanaal gaat , met met pootje 4,5,6?
De oranje kleur, is dat hele gedeelte nog de voeding, of horen de 2x 47k weerstanden aan de anode er niet bij.
Ik neem aan dat van de 200a zenerdiode er dan ook maar 1 nodig is?
Ik heb rond de 12sn7 een geel blok gezet, klopt het dat het andere deel van de buis naar het andere kanaal gaat , met met pootje 4,5,6?
De oranje kleur, is dat hele gedeelte nog de voeding, of horen de 2x 47k weerstanden aan de anode er niet bij.
Ik neem aan dat van de 200a zenerdiode er dan ook maar 1 nodig is?
