Zo iets van Sonoshannesie schreef:Raspberry?
Compacte buizenversterker CTA 4.0
Moderator: Beheerdersteam
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Nee een kastje wat aan internet zit en hij doet het bedienen Met app op zijn telefoon net als met een Rasberry
Dat kastje haalt muziek van internet en stopt het in die versterker
Dat kastje haalt muziek van internet en stopt het in die versterker
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik regel het volume inderaad via de sonos connect.
De tik is voor de laatste keer geweest in alleen het rechter kanaal, dat zag ik omdat de APL van het rechter kanaal samen met de tik rood werd.
Ik heb de buizen van links en rechts gewisseld en sinds dien geen tik meer gehoord. ik ga hem nog even aan zetten voordat ik vanavond naar bert ga, hopelijk (nouja liever niet natuurlijk) komt er nog een tik uit en blijkt dit dan nu links te zitten.
De tik is voor de laatste keer geweest in alleen het rechter kanaal, dat zag ik omdat de APL van het rechter kanaal samen met de tik rood werd.
Ik heb de buizen van links en rechts gewisseld en sinds dien geen tik meer gehoord. ik ga hem nog even aan zetten voordat ik vanavond naar bert ga, hopelijk (nouja liever niet natuurlijk) komt er nog een tik uit en blijkt dit dan nu links te zitten.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Kan wel die APL afkoppelen Willy Gewoon om het uit te sluitenWilly_61 schreef:Ik verwijs terug naar mijn opmerkingen die ik eerder gepost had.
Dus tikken op de versterkerprint enz. zal niks uithalen, afregelingen van die print overdoen ook niet.
Als het niet aan de ingangsbron ligt, zou ik de APL eens een tijdje afkoppelen, meer bepaald de koppeling naar de luidsprekers.
Je hebt een probleem gehad met de APL, ik denk dat dat een reden is om in die richting te zoeken.
Ik kan ook stomweg alle elco,s vervangen
Ik heb vorige week een nieuwe 500 volt 100 uF elco op 430 volt aan gesloten En die werd heet
Was eerst bang dat ik +- omgewisseld had maar nee Dus 5€ in de vuilnisbak
Ik weet alleen niet meer waar ik die gekocht heb het was geen JJ
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Was het een oude voorraad elko dan kun je deze meestal reformeren. De elko aansluiten met een weerstand van 10K in serie op een hoge spanning(450 a 500V) Weggooien is zonde.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Nee was echt niks meer Douwe
er zaten al blaasjes op het plastic , zo heet is hij geworden
En ik dacht dat ik die bij AliExpress had gekocht , Maar nee
, ook niet bij Reichelt dus blijft over EOO of Mouser Sinus geen idee eigenlijk Maar 500 volt elko,s zijn niet goedkoop
er zaten al blaasjes op het plastic , zo heet is hij geworden
En ik dacht dat ik die bij AliExpress had gekocht , Maar nee
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik vind het hier niet terug
Maar die Tik waardoor de APL oplichte is uit de rest van de audioketen
Dus niet uit de CTA Willy MTB Douwe Anne en alle andere volgers
Dus de CTA is gewoon 100% in orde ook op 238 volt uit het lichtnet
Bij deze in dien dat niet eerder is vermeld
Maar die Tik waardoor de APL oplichte is uit de rest van de audioketen
Dus niet uit de CTA Willy MTB Douwe Anne en alle andere volgers
Dus de CTA is gewoon 100% in orde ook op 238 volt uit het lichtnet
Bij deze in dien dat niet eerder is vermeld
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
De laatste tijd is er wel weer een tik waar te nemen uit de CTA4.0. Heb alleen niet gezien of de APL dan ook oplicht.OpaBert schreef:Ik vind het hier niet terug
Maar die Tik waardoor de APL oplichte is uit de rest van de audioketen
Dus niet uit de CTA Willy MTB Douwe Anne en alle andere volgers
Dus de CTA is gewoon 100% in orde ook op 238 volt uit het lichtnet
Bij deze in dien dat niet eerder is vermeld
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Hm weer een versterker van mij er tussen zetten ?hardbats schreef:De laatste tijd is er wel weer een tik waar te nemen uit de CTA4.0. Heb alleen niet gezien of de APL dan ook oplicht.OpaBert schreef:Ik vind het hier niet terug
Maar die Tik waardoor de APL oplichte is uit de rest van de audioketen
Dus niet uit de CTA Willy MTB Douwe Anne en alle andere volgers
Dus de CTA is gewoon 100% in orde ook op 238 volt uit het lichtnet
Bij deze in dien dat niet eerder is vermeld
Ik weet niet hoe vaak je dat hoort ?
Is het 1 of 3 tikken per avond dat vind je niet makkelijk
Ik heb die EL12 versterker staan en dan kijken of je de tik ook hoort op de el12 versterker
Vorige keer was het inschakelen van ? Wasautomaat?? Ik ben het vergeten
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Moeilijke zaak... en dat de bijhorende APL oplicht, zelfs rood, is maar normaal.
Dit wil echter niet zeggen dat de tik in de versterker ontstaat, volgens mij komt de tik mee met het ingangssignaal.
Ik kan moeilijk geloven dat de tik door de versterker wordt geproduceerd, als dat wel zo is zou het bv. vonkoverslag kunnen zijn tussen 2 sporen op de print of binnen in een buis. In beide gevallen gaat dat fenomeen echter meer en meer voorkomen en overgaan tot een enorm gekraak.
Iets helemaal anders dus dan wat hier gebeurt.
De suggestie van Bert is daarom wel slim, om tijdelijk een andere versterker te plaatsen. Voorwaarde is echter wel dat de tik regelmatig voorkomt en niet 1x om de zoveel dagen, want dan kan je moeilijk iets vinden tenzij dat je de andere versterker bv. 1 maand laat staan.
Dit wil echter niet zeggen dat de tik in de versterker ontstaat, volgens mij komt de tik mee met het ingangssignaal.
Ik kan moeilijk geloven dat de tik door de versterker wordt geproduceerd, als dat wel zo is zou het bv. vonkoverslag kunnen zijn tussen 2 sporen op de print of binnen in een buis. In beide gevallen gaat dat fenomeen echter meer en meer voorkomen en overgaan tot een enorm gekraak.
Iets helemaal anders dus dan wat hier gebeurt.
De suggestie van Bert is daarom wel slim, om tijdelijk een andere versterker te plaatsen. Voorwaarde is echter wel dat de tik regelmatig voorkomt en niet 1x om de zoveel dagen, want dan kan je moeilijk iets vinden tenzij dat je de andere versterker bv. 1 maand laat staan.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik heb het op mijn andere versterker (AMC CVT2100) nog nooit gehoord. Het is niet zo vaak als van te voren maar het nog steeds zo nu en dan aanwezig. Toch wel een paar keer op een avond
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Kan best zijn dat in de AMC een betere onderdrukking van storing uit het net inzithardbats schreef:Ik heb het op mijn andere versterker (AMC CVT2100) nog nooit gehoord. Het is niet zo vaak als van te voren maar het nog steeds zo nu en dan aanwezig. Toch wel een paar keer op een avond
Een keer paar keer op een avond vind je niet
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Tikken kan ook uitzetting zijn van metalen in de buis.
Wel gehad met de direct verhitte buis 4P1L.
(lage gloeispanning,dus lange opwarmings tijd)
Als dat ding begon op te warmen waren er soms tikken te horen uit de speakers,waarbij mijn vrouw me aankeek van hoort dit zo??
Echt ijselijke tik
Dus iets mechanisch?
Vonkoverslag is ook zo iets
Maar meestal doffe tik.
Wel gehad met de direct verhitte buis 4P1L.
(lage gloeispanning,dus lange opwarmings tijd)
Als dat ding begon op te warmen waren er soms tikken te horen uit de speakers,waarbij mijn vrouw me aankeek van hoort dit zo??
Echt ijselijke tik
Dus iets mechanisch?
Vonkoverslag is ook zo iets
Maar meestal doffe tik.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Of de tik komt door de schakelende voeding die er in zit
Anne
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Hoi Anne, alles nog goed met jou?
Ik had gelezen dat corona goed ingehakt heeft waar jij verblijft ...
Ik had gelezen dat corona goed ingehakt heeft waar jij verblijft ...
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Om hier geen niet terzake blabla te zetten, ik vertel zo nu en dan wat over de toestand in de kantine.Willy_61 schreef:Hoi Anne, alles nog goed met jou?
Ik had gelezen dat corona goed ingehakt heeft waar jij verblijft ...
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Is te vervangen door een gestabiliseerde voeding lineair en zo het aantal gebieden waaruit het probleem komt verder te verkleinenAh!buis schreef:Of de tik komt door de schakelende voeding die er in zit![]()
Anne
Moet precies 54 volt Zijn ? En hoeveel mA
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Als het inderdaad aan de SMPS ligt, kan je deze bufferen met een stroombron en elco, zie download/file.php?id=142330&mode=view, de schakeling linksboven rond T7,8.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Gweldigmtb schreef:Als het inderdaad aan de SMPS ligt, kan je deze bufferen met een stroombron en elco, zie download/file.php?id=142330&mode=view, de schakeling linksboven rond T7,8.
Daar snap ik niets van MTB
Als je dat op een printje hebt liggen lukt het me dat misschien!
Maar deze sterveling met een lage IQ snapt er niks van
Maar complimenten voor de snelheid dat je dit bedacht heb MTB maar als je opbouwt en opstuurd met instructie hoe ik dat er tussen plaats
Dan zet ik dat er tussen
Maar het bekijken van het schema maakt me draaierig en moet ik me vasthouden aan de rand van mn bed
Heb je niet een simpel schakelingetje een zener en een stuurtor bd139 en een 2N3055 op een koelplaat
Doe maar een gooi Dat moet toch zat zijn gaat er maar om of die Tik weg is of niet
Eventueel een 3 poot regelaar welke de 2N3055 oid stuurt
Ik zoek wel een trafo op 40 volt met dikke brugcel 10Amp en wat elco,s serie parallel om aan een 1000 uF tekomen
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
CapicheAh!buis schreef:Om hier geen niet terzake blabla te zetten, ik vertel zo nu en dan wat over de toestand in de kantine.
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Is als op zichzelfstaand deel afgeschaft, zit nu als sub bij "Off-Topic".Willy_61 schreef:Capichewist niet van het bestaan van "Kantine". Heb me lid gemaakt maar zie nergens in het forum "kantine" voorkomen... soit.
Anne
