Ik moest even denken hoe ik dit moest interpreteren. Maar ik denk dat ik het begrijpmarkbakk schreef:Ray nummer twee.
TMWW-1
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Re: TMWW-1
Lekker bezig Leo!
Koop dan ook echte thinner,die bouwmarkt rommel is erg matig.
Dat geld ook voor wasbenzine trouwens.
Koop dan ook echte thinner,die bouwmarkt rommel is erg matig.
Dat geld ook voor wasbenzine trouwens.
Re: TMWW-1
Zeker!
Zo gezond is thinner niet voor je....
Zeker de versies die Tolueen bevatten....
Zo gezond is thinner niet voor je....
Zeker de versies die Tolueen bevatten....
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Ik heb een paar aansluitingen gemaakt van wat restant printplaat en de spuitbus zwarte verf:
Nu kan ik de juiste gaten in het achterpaneel maken en kan ik aan het in elkaar zetten van de kast beginnen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TMWW-1
Op deze manier schakel je alles...Shadow schreef:Niveau aanpassing van mid of hoog zo te zien?
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Nog niks.Leeuwarden schreef:Wat doen die schakelaars?
Tijdens de ontwikkeling van het filter heb ik lang getwijfeld over de rendementsaanpassing. Een waarde van 5R6 vóór de hoogsectie was te hoog en 4R7 was te laag. Ik heb parallelweerstanden gebruikt. In het midden had ik net zoiets met 2R2 en 2R7
Toen is eigenlijk het idee ontstaan om een parallelweerstandje schakelbaar te maken om de gevoeligheid iets aan te kunnen passen.
Toen ik de definitieve filtermaterialen bestelde, zag ik dat Rudy ook de tussenliggende waarden had. Die zitten nu in het definitieve filter en dat is ok. Er zit nu respectievelijk 5R1 en 2R4 in.
Maar het idee vond ik grappig en ik heb het zo gelaten. Gewoon omdat het kan. De gevoeligheid van het midden en het hoog kan dus afzonderlijk van elkaar met 1 à 1,5dB verhoogd worden. De aanpassing is miniem en het kan geen kwaad.
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 26 okt 2020, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Dat is mijn compensatiegedrag.ds23man schreef:Wel lullig kleine schakelaars trouwens...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TMWW-1
pappaleo schreef:Dat is mijn compensatiegedrag.ds23man schreef:Wel lullig kleine schakelaars trouwens...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: TMWW-1
Nog even beter naar de foto gekeken, ik denk dat ik het snap. Bas rechtstreeks naar de terminal en m en h naar de respectievelijke schakelaars...pappaleo schreef:Leeuwarden schreef:Wat doen die schakelaars?
Maar het idee vond ik grappig en ik heb het zo gelaten. Gewoon omdat het kan. De gevoeligheid van het midden en het hoog kan dus afzonderlijk van elkaar met 1 à 1,5dB verhoogd worden. De aanpassing is miniem en het kan geen kwaad.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Niet helemaal:Leeuwarden schreef:Nog even beter naar de foto gekeken, ik denk dat ik het snap. Bas rechtstreeks naar de terminal en m en h naar de respectievelijke schakelaars...pappaleo schreef:Leeuwarden schreef:Wat doen die schakelaars?
Maar het idee vond ik grappig en ik heb het zo gelaten. Gewoon omdat het kan. De gevoeligheid van het midden en het hoog kan dus afzonderlijk van elkaar met 1 à 1,5dB verhoogd worden. De aanpassing is miniem en het kan geen kwaad.
Het laag filter bestaat alleen uit een lowpass en het hoog filter alleen uit een highpass. Het mid filter daarentegen bestaat uit zowel een highpass en een lowpass. Het mid filter zit vanwege het grotere aantal onderdelen op de ene print en het hoog- en laag filter zitten op de andere print. De terminals zijn direct verbonden met de ingangen van de printen.
De weerstanden op de terminals worden met een schakelaartje parallel gezet aan de verzwakkingsweerstand die op de filterprint zit. Dat verlaagt de waarde van die weerstand met ongeveer een half ohm. Minimale correctiemogelijkheid dus.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: TMWW-1
Leeuwarden schreef:pappaleo schreef:Dat is mijn compensatiegedrag.ds23man schreef:Wel lullig kleine schakelaars trouwens...![]()
![]()
Briljant. Zijn normale tuimelschakelaars, je hebt vrij forse schroefterminals daar gebruikt.
Slimme schakeling, heb het bij mijn luidsprekers (AA) ook wel toegepast bij de parallel weerstand, en de laatste variant is een variabele condensator voor het hoog ipv een variabele weerstand. Soms is 'level' niet wat er gecompenseerd moet worden, eerder scherpte of een matte klank. Maar met jouw kleine verschillen is dit echt een nuance schakelaar. Dat is passend omdat je concept voor jezelf is al op smaak gebracht is. Nice touch though
Re: TMWW-1
Ik krijg een heel erg jaren '70 déjà vu gevoel bij het zien van die plakletters...
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Oh, nou, doet je cnc freesje het al?
Dan kan je misschien een mooi plaatje graveren.
Dan kan je misschien een mooi plaatje graveren.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
De achterwand bestaat uit 2 lagen, 12mm en 18mm tegen elkaar gelijmd. Om de aansluitingen niet uit te laten steken moet het gefabriceerde plaatje verzonken gemonteerd worden in het binnenpaneel. Omdat dat ter plekke erg dun wordt heb ik een extra 12mm plaatje aan de binnenkant gelijmd.
De reflexpijp bestaat uit een stuk PVC afvoerbuis met een diameter van 75mm. Die wordt in het gat geklemd/gelijmd. In het buitenpaneel
wordt dan met de kopieerfrees een gat met de binnendiameter van de pijp gemaakt en vervolgens wordt er met de afrondfrees een flare aan gemaakt.

Zoals gedaan met de testkasten
We willen ook een flare aan de binnenzijde. Daartoe heb ik vanmiddag een paar donuts gemaakt van een restplankje MDF. Daar geb ik twee cirkels ingefreesd met een diameter van 75mm en een diepte van 5mm: Aan de andere zijde heb ik grotere cirkels (ca 12cm) gefreesd, bijna door de plank heen: Met behulp van de afrondfrees de flare er in gefreesd: Daarna de cirkels uigezaagd en met de afrondfrees de buitenzijde afgerond: De andere kant ging makkelijker: Nog even een schuurpapiertje er overheen gehaald: En even gepast in het achterpaneel: Kijken hoever we morgen komen.
wordt dan met de kopieerfrees een gat met de binnendiameter van de pijp gemaakt en vervolgens wordt er met de afrondfrees een flare aan gemaakt.
Zoals gedaan met de testkasten
We willen ook een flare aan de binnenzijde. Daartoe heb ik vanmiddag een paar donuts gemaakt van een restplankje MDF. Daar geb ik twee cirkels ingefreesd met een diameter van 75mm en een diepte van 5mm: Aan de andere zijde heb ik grotere cirkels (ca 12cm) gefreesd, bijna door de plank heen: Met behulp van de afrondfrees de flare er in gefreesd: Daarna de cirkels uigezaagd en met de afrondfrees de buitenzijde afgerond: De andere kant ging makkelijker: Nog even een schuurpapiertje er overheen gehaald: En even gepast in het achterpaneel: Kijken hoever we morgen komen.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Dank je, Douwe 
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 01 nov 2020, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Enfin. We hebben inmiddels bedrading aangebracht in de piramides. Een sleufje overdwars gefreesd aan de buitenkant waar de bedrading door naar de zijkant geleid wordt, afgewerkt met een kwak kit en een stukje bitumen:
De hele buitenzijde wordt toch met bitumen bekleed. Raar spul is dat toch. Het blijft "vloeibaar" maar je moet het bij deze temperaturen niet te snel willen vervormen want dan breekt het. Ik had nog 2 van deze rolletjes liggen:
Stukje afgesneden en de ventilatorkachel er op gezet. Kijken hoelang het duurt voor ik een plat stuk heb
Re: TMWW-1
Met een haarföhn is dat ook heel goed te doen.
Elektrische verfbrander kan ook, maar dan word het al gauw te heet en kun je het niet meer goed verwerken, zo is mijn ervaring.
Elektrische verfbrander kan ook, maar dan word het al gauw te heet en kun je het niet meer goed verwerken, zo is mijn ervaring.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Ik heb de stukken zojuist op maat gesneden en die liggen nog even na te genieten onder een stapel planken.
Kast 1 staat nu in de lijmklemmen. Hopelijk kunnen we nu wat meters gaan maken.
Kast 1 staat nu in de lijmklemmen. Hopelijk kunnen we nu wat meters gaan maken.
