Dankjewel.pappaleo schreef:Wat zou je dan nog aan het filter veranderen?MartyF schreef:maar het klinkt beter en strakker.
Bot afserveren kan ik ook
LBVS met andere afmetingen
Moderator: Beheerdersteam
Re: LBVS met andere afmetingen
- pappaleo
- Contacteer:
Nog een poging (ik was serieus van plan je op weg te helpen): je zegt dat die woofer in die kast kan en ik geloof dat direct.
Het filterprobleem zit hem niet in het laag, maar in het gedrag rond de scheidingsfrequentie. Daar zeggen de T/S parameters niks.
Daar speelt meer dat je ander konusmateriaal hebt, dat de frequentiekarakteristiek tussen 2 en 3 kHz niet hetzelfde is, dat je impedantiecurve waarschijnlijk niet hetzelfde is, dat je konusresonantie op een andere frequentie ligt.
Daar kan je -zoals ik al aangaf- metingen van doen en met behulp daarvan een passend filter maken. Uiteraard heb je voor de volledigheid diezelfde gegevens (metingen) van je tweeter nodig.
Heb je dit niet, dan blijft het gokken.
Het filterprobleem zit hem niet in het laag, maar in het gedrag rond de scheidingsfrequentie. Daar zeggen de T/S parameters niks.
Daar speelt meer dat je ander konusmateriaal hebt, dat de frequentiekarakteristiek tussen 2 en 3 kHz niet hetzelfde is, dat je impedantiecurve waarschijnlijk niet hetzelfde is, dat je konusresonantie op een andere frequentie ligt.
Daar kan je -zoals ik al aangaf- metingen van doen en met behulp daarvan een passend filter maken. Uiteraard heb je voor de volledigheid diezelfde gegevens (metingen) van je tweeter nodig.
Heb je dit niet, dan blijft het gokken.
Oke, duidelijk. Ik waardeer je hulp zeer zeker, hier kan ik iets mee. Ik ga eerst een aantal metingen doen en kom er op terug.