?Henkjan schreef:ja, wrijf t er maar weer in
Calpamos
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Calpamos
dat ik na dik 300 aan t apparaat heb uitgegeven nog ff 125 voor 2 freesjes mag uitgeven #festoolRonbeo schreef:?Henkjan schreef:ja, wrijf t er maar weer in
Re: Calpamos
Ah, oke. Maar wel een erg mooi machientje lijkt me!
En een goed 8mm freesje kost ook wel aardig wat.
En een goed 8mm freesje kost ook wel aardig wat.
Re: Calpamos
Vanmorgen even het fineer met de plantenspuit behandeld en een plaat erop gelegd, ik hoop dat de golven een beetje glad te strijken zijn met het lijmen. Het rolt iig niet meer automatisch op.
Ik had al het idee om alsnog maar Kuiperflex te bestellen, maar ga toch maar de uitdaging aan met het fineer wat ik heb.
Ik had al het idee om alsnog maar Kuiperflex te bestellen, maar ga toch maar de uitdaging aan met het fineer wat ik heb.
Re: Calpamos
Als het fineer niet volkomen vlak is dan krijg je het er ook niet vlak op zonder persen.
Re: Calpamos
Zal het niet als er lijm op zit dusdanig soepel worden dat het wel goed te vlakken is?
Re: Calpamos
Jawel binnen zekere grenzen. Maar je zult dan moeten persen. De strijkmethode gaat dan niet werken. Maar dat heb ik sowieso nooit goed geslaagd gekregen 
Re: Calpamos
Vandaag 3 probeerzakjes met Osmo wax binnengekregen en even meteen proefstukjes behandeld. Het was genoeg om 1x te doen:
3032 zijdemat
3062 mat
3065 semimat
3032 zijdemat
3062 mat
3065 semimat
Re: Calpamos
Mm, ik ga de vellen morgen onder wat hogere belasting persen en hoop dat ze dan wat vlakker worden.Pjotr schreef:Jawel binnen zekere grenzen. Maar je zult dan moeten persen. De strijkmethode gaat dan niet werken. Maar dat heb ik sowieso nooit goed geslaagd gekregen
Ik wil het nog steeds strijken met houtlijm, persen lijkt mij lastig.
Re: Calpamos
Wel eerst goed vochtig maken: Zou de vellen een tijdje tussen vochtige lakens leggen.
Re: Calpamos
Als je het 2x doet,dan komt de houtnerf er veel mooier uit......Ronbeo schreef:Vandaag 3 probeerzakjes met Osmo wax binnengekregen en even meteen proefstukjes behandeld. Het was genoeg om 1x te doen:
3032 zijdemat
3062 mat
3065 semimat
IMG_1152.jpegIMG_1154.jpegIMG_1153.jpeg
Re: Calpamos
Ik ga ze zeker vochtig maken want anders scheuren ze zeker, en ze zijn nu op maat dus ik heb bijna geen speling en moet dus heel voorzichtig zijn.Pjotr schreef:Wel eerst goed vochtig maken: Zou de vellen een tijdje tussen vochtige lakens leggen.
Re: Calpamos
Ik weet wel wat ik nu op het fineer ga smeren. Is toch wel een goede service van Osmo.dre schreef:Als je het 2x doet,dan komt de houtnerf er veel mooier uit......Ronbeo schreef:Vandaag 3 probeerzakjes met Osmo wax binnengekregen en even meteen proefstukjes behandeld. Het was genoeg om 1x te doen:
3032 zijdemat
3062 mat
3065 semimat
IMG_1152.jpegIMG_1154.jpegIMG_1153.jpeg
Alleen jammer dat ze dus zo'n kleine hoeveelheid erin doen.
Re: Calpamos
Wel zorgen dat er absoluut geen sporen van houtlijm op het fineer zitten, dat word lelijk met osmo.
Re: Calpamos
Ik weet het, heb dat al eens gehad idd. Thx!Walt schreef:Wel zorgen dat er absoluut geen sporen van houtlijm op het fineer zitten, dat word lelijk met osmo.
Re: Calpamos
Nadat de proefstukken met het normale fineer een lichtelijk drama zijn geworden toch maar fineerpapier gekocht.
Werkt echt veel makkelijker, zeker op de grotere oppervlakken.
Het is alleen jammer dat je op de hoeken de papieren rug ziet zitten.
1 speaker nu geplakt, alleen de kopse randen nog. Ik hoop dat ik ze morgen allebei helemaal gefineerd heb.
Verder de overstekende randen met de freesmachine gedaan en daarna heel licht eventjes met de schuurplank.
Voor de kleur even nat gemaakt, wordt wel netjes zo.
Werkt echt veel makkelijker, zeker op de grotere oppervlakken.
Het is alleen jammer dat je op de hoeken de papieren rug ziet zitten.
1 speaker nu geplakt, alleen de kopse randen nog. Ik hoop dat ik ze morgen allebei helemaal gefineerd heb.
Verder de overstekende randen met de freesmachine gedaan en daarna heel licht eventjes met de schuurplank.
Voor de kleur even nat gemaakt, wordt wel netjes zo.
Re: Calpamos
Dit is ook noten. Ik vind het alleen jammer dat dit stroken aan elkaar zijn met dus elke keer hetzelfde patroon.
Het 'volle' fineer was echt 1 stuk. Maar ja, ik vind dit ook mooi.
Het 'volle' fineer was echt 1 stuk. Maar ja, ik vind dit ook mooi.
Re: Calpamos
Dat is ook een beetje afhankelijk hoe een stam geschild wordt. Het kan dan voorkomen dat het een repeterend patroon wordt maar allemaal net iets anders. De mens is goed in het herkennen van patronen.
