Even voorstellen met een mooie vraag

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Maus0172 »

hee allemaal! Ik ben maurice 23 jaar
Ik heb pas een complete hifonics set gehaald
Maar nu is mijn vraag dus hoe groot moet mijn bass reflex kist worden
Mijn setup is
Hifonics brx3000d versterker
hifonics zrx12d2
Hifonics hfc1000 1 Farad condensator

Kan iemand mij alsjeblieft Helpen ik kom er namelijk niet uit

Goetjes maus
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Shadow »

Welkom!
Als al die spullen in die kist moeten hebben we wel maten van je nodig?
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Maus0172 »

Nee niet alles moet er in
Heb het meer over de groote van de subwooder kist kwa liters enzo
Wil namelijk de versterker los zichbaar maken met de power kap
Maar de sub zelf is 30cm
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Maus0172 »

Of begrijp ik het verkeerd :think:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Henkjan »

hoi Maurice, welkom!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Shadow »

Maus0172 schreef:
Of begrijp ik het verkeerd :think:
Nee ik loop te geinen O:)
Maar we hebben een car audio hoek, dus als je je vraag daar neer zet komen er vanzelf de juiste mensen op af!
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door John P »

Welkom Maurice. Begrijp ik het goed dat het om een autosubwoofer in de achterbak gaat?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Henkjan »

gepoorte kist:
55 liter netto inhoud *)
ronde poort: 12cm diameter, 42cm lang
of slotpoort van de zelfde lengte waarbij hoogte*breedte = 115cm² (dus bv 5cm hoog, 23cm breed)

je zou ook nog kunnen proberen hoe die in die 55+ liter klinkt zonder poort (gesloten kist dus), vind je t niet diep genoeg gaan, dan kan je er altijd nog die poort in batsen


*) hier moet dus nog t volume dat de poort inneemt en t volume wat de achterkant (vooral magneet) van de woofer inneemt nog bij
Bijlagen
y317447t0Nfo3132z8FjS8Hs6oZ4gJ2g.pdf
(913.24 KiB) 85 keer gedownload
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Maus0172 »

Thankyou Henkjan presies wat ik moest weten !
Supper bedankt
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Shadow »

Maus0172 schreef:
Thankyou Henkjan presies wat ik moest weten !
Supper bedankt
Maar dit had je zelf ook kunnen googlen van deze woofer?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Even voorstellen met een mooie vraag

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Maus0172 schreef:
Of begrijp ik het verkeerd :think:
Nee ik loop te geinen O:)
Maar we hebben een car audio hoek, dus als je je vraag daar neer zet komen er vanzelf de juiste mensen op af!
Yup, voor kisten op wieltjes waar weer kisten met speakers in gaan... :D
Plaats reactie