Frezen van curves
Moderator: Beheerdersteam
Frezen van curves
Er zijn vast wel andere voorbeelden voorbijgekomen maar ik wilde deze toch even delen:
Van deze site: https://www.sunshipaudio.com/2013/05/2- ... outer.html
Van deze site: https://www.talkbass.com/threads/multi- ... s.1198750/
Ik denk als je wieltjes gebruikt zoals in het laatste voorbeeld dat je dan een egalere freesgang hebt.
Van deze site: https://www.sunshipaudio.com/2013/05/2- ... outer.html
Van deze site: https://www.talkbass.com/threads/multi- ... s.1198750/
Ik denk als je wieltjes gebruikt zoals in het laatste voorbeeld dat je dan een egalere freesgang hebt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Frezen van curves
Het moet inderdaad wel zonder horten en stoten glijden... heb wel eens overwogen om zo'n techniek toe te passen. Toch maar niet gedaan omdat het een ontiegelijke bult stof geeft.
Re: Frezen van curves
Construeer het dan zo dat de stofafzuiging er nog op past. Frezen zonder goede stofafzuiging is w.m.b. sowieso een no go.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Frezen van curves
13 jaar geleden hier: viewtopic.php?f=15&t=5451&p=104844SARK schreef:Er zijn vast wel andere voorbeelden voorbijgekomen.....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Frezen van curves
Heb er een stofzuiger op maar dat geen top ding. Behalve dat doe ik het te weinig om er in te investeren.Pjotr schreef:Construeer het dan zo dat de stofafzuiging er nog op past. Frezen zonder goede stofafzuiging is w.m.b. sowieso een no go.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Frezen van curves
Ach, daar staan nog reacties in van Sietse. Zag dat het 16 oktober alweer 6 jaar is geleden dat hij voor het laatst online wasHenkjan schreef:13 jaar geleden hier: viewtopic.php?f=15&t=5451&p=104844SARK schreef:Er zijn vast wel andere voorbeelden voorbijgekomen.....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Frezen van curves
zo lang al weer. tijd om weer eens een TL te gaan bouwenLeeuwarden schreef:Ach, daar staan nog reacties in van Sietse. Zag dat het 16 oktober alweer 6 jaar is geleden dat hij voor het laatst online wasHenkjan schreef:13 jaar geleden hier: viewtopic.php?f=15&t=5451&p=104844SARK schreef:Er zijn vast wel andere voorbeelden voorbijgekomen.....![]()
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Frezen van curves
Ben wel benieuwd hoe het met hem is. Laatste berichten, alweer een tijd terug, waren niet zo goed...
Re: Frezen van curves
Volgens mij is hij weduwenaar inmiddels...Leeuwarden schreef:Ben wel benieuwd hoe het met hem is. Laatste berichten, alweer een tijd terug, waren niet zo goed...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Frezen van curves
Gaaf is datSARK schreef:Er zijn vast wel andere voorbeelden voorbijgekomen maar ik wilde deze toch even delen:
Ik heb weliswaar geen curves gefreest, maar wel op een vergelijkbare manier mijn facetten gefreest.
Met een beetje hulpstukken, jigs of andere verzinsels gaat er een wereld voor je open met een bovenfrees
Stoft idd soms wel een stuk erger doordat je dieper freest en de zuigkracht van je afzuiging onvoldoende is.
-
mijkie
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 22 aug 2008, 18:51
- Locatie: uithoorn
Re: Frezen van curves
zo heb ik al eens een paar fronts gemaakt van een paar vloerstaanders, zoals op foto 1 !
Gaat niet hard maar, werkt prima !
Gaat niet hard maar, werkt prima !
