Calpamos
Moderator: Beheerdersteam
Re: Calpamos
Ikzelf wil wel 2 kruisen aanbrengen als bracing. De balkjes in de hoekverbindingen hebben m.i. geen toegevoegde waarde voor het stijver maken van het geheel.
Als ik de kast (te veel) hoor ga ik alsnog bitumen aanbrengen.
Als ik de kast (te veel) hoor ga ik alsnog bitumen aanbrengen.
Re: Calpamos
Doen, ontdek je zelf het effect er van. Balken in de hoek heeft wel zin. Mits goed verlijmd verhogen die behoorlijk de hoekstijfheid en daarmee de algehele stijfheid van de panelen. Dan heb je daarmee gelijk het nadeel van een schroefbaar achterpaneel: Je raakt de hoekstijfheid in de hoeken daar kwijt.
Re: Calpamos
Rustig in een hoekje gaan zitten tot het over is!dre schreef:Lekker bezig!
Ik krijg bijna zin om wat te gaan doen!
groet,
Aat
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Calpamos
dan begin je toch een topic "inspiratie gezocht"?dre schreef:Lekker bezig!
Ik krijg bijna zin om wat te gaan doen!![]()
Re: Calpamos
Met alle respect, maar ik doe altijd draden op lengte solderen aan de filters voor ik ze op de bodem vast schroefRonbeo schreef:IMG_1127.jpeg
IMG_1129.jpeg
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calpamos
Voor zover ik kan zien zitten ze nog niet geschroefd. Lijkt meer op een pasmomentje.
Zo van: Kijk, hier komen ze.
Zo van: Kijk, hier komen ze.
Re: Calpamos
Shadow schreef:Met alle respect, maar ik doe altijd draden op lengte solderen aan de filters voor ik ze op de bodem vast schroefRonbeo schreef:IMG_1127.jpeg
IMG_1129.jpeg
Was idd een pasmomentje!
Re: Calpamos
Omdat je zei dat 'het aansluiten zo wel zou lukken'Ronbeo schreef:Shadow schreef:Met alle respect, maar ik doe altijd draden op lengte solderen aan de filters voor ik ze op de bodem vast schroefRonbeo schreef:IMG_1127.jpeg
IMG_1129.jpegdat meen je niet??
Was idd een pasmomentje!
Re: Calpamos
Netjes! Tip: Zaag wat stukjes 40mm x 40mm alu hoekprofiel om de hoeken te beschermen bij gebruik van een trekband. Blijft het lijmwerk ook gelijk goed op zijn plaats zitten bij grotere panelen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Calpamos
Die hoekstukken uit de tip van Pjotr kun je maken van stukjes resthout.Ronbeo schreef:Thx! Ook voor de tip!
- Bijlagen
-
- 2hoekstukken.jpg (18.03 KiB) 155 keer bekeken
-
- hoekstukken.jpg (20.42 KiB) 155 keer bekeken
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calpamos
Met hout bestaat natuurlijk de onbedoelde kans dat ze permanent onderdeel van je behuizing gaan uitmaken.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Calpamos
Nee, want op de hoeken kun je zien dat er uitsparingen zitten. Speciaal om dat te voorkomen.pappaleo schreef:Met hout bestaat natuurlijk de onbedoelde kans dat ze permanent onderdeel van je behuizing gaan uitmaken.
edit: ok allicht niet zo duidelijk op de foto, ik nam even aan dat dat voor iedereen wel duidelijk was, my bad.
nog een voorbeeldje voo reen DIY jig als hoekklem, ook met ruimte voor lijm
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Calpamos
Ik heb gewoon 2 van deze dingen:
Als je toch vaker (zoals ik) wat lijmt: Super handig.
Als je toch vaker (zoals ik) wat lijmt: Super handig.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Calpamos
Ronbeo schreef:Oke, verkeerd geformuleerd door mij!
IMG_1131.jpeg
IMG_1132.jpeg
Trowens, mooie grote freestafel zeg
En slim om die pijlen voor de freesrichting erop te zetten
Re: Calpamos
Ik heb het voor de 'gein' eens de verkeerde kant op geprobeerd. Heel bewust dus. Je wil niet weten met hoeveel kracht en snelheid dat stuk hout er vandoor gaat! Is niet grappig!MechanicalAnimal schreef:Ronbeo schreef:Oke, verkeerd geformuleerd door mij!
IMG_1131.jpeg
IMG_1132.jpeg
Trowens, mooie grote freestafel zeg![]()
En slim om die pijlen voor de freesrichting erop te zetten
Re: Calpamos
Ik heb 4 van die dingen. Vind ze aardeloos! Die dingen slippen en je blijft spannen. En opbergen is ook een ramp. Weggegooid veel geld. Paar stukjes alu hoeklijn en trekbanden van ALA (Action/Lidl/Aldi) met een metalen clip doen het een stuk beter. En voor het echt stevige werk trekbanden met een ratel uit de autoshop.pappaleo schreef:Ik heb gewoon 2 van deze dingen:
Als je toch vaker (zoals ik) wat lijmt:
Stanley.jpg
Super handig.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Calpamos
Tjsa, weet maar eens dat het bestaatpappaleo schreef:Ik heb gewoon 2 van deze dingen:
Als je toch vaker (zoals ik) wat lijmt:
Stanley.jpg
Super handig.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Calpamos
Barry2001 schreef:Tjsa, weet maar eens dat het bestaatpappaleo schreef:Ik heb gewoon 2 van deze dingen:
Als je toch vaker (zoals ik) wat lijmt:
Stanley.jpg
Super handig.Besteld.
Ohoh... niet 'Pjotr-approved'...
