Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
koenjer
Berichten: 351 Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10
Bericht
door koenjer » do 08 okt 2020, 16:18
Kleine tussenstand, fronten gefreesd. Passen als een handschoen
Dit weekend extra plaat achter de baffle lijmen zodat die iets dikker wordt dan de draadbussen erin maken en daarna in de mat zwarte verf.
Er even van uit gaande dat die italianen van Faital de maatvoering aanhouden zoals ze specificeren zal de woofer er straks zo in moeten floepen.
Bijlagen
Zweitse
Berichten: 4595 Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen
Bericht
door Zweitse » do 08 okt 2020, 16:36
Netjes hoor
rho
Berichten: 4766 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België
Bericht
door rho » do 08 okt 2020, 16:46
Dat ziet er goed uit!
Douwe84
Berichten: 4873 Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort
Bericht
door Douwe84 » do 08 okt 2020, 16:49
Mooi hoor! Vind die look wel erg gaaf
Shadow
Berichten: 20399 Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen
Bericht
door Shadow » do 08 okt 2020, 17:52
koenjer schreef:
Er even van uit gaande dat die italianen van Faital de maatvoering aanhouden zoals ze specificeren zal de woofer er straks zo in moeten floepen.
Famous last words
kuiperik
Berichten: 502 Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:
Bericht
door kuiperik » do 08 okt 2020, 18:55
Ziet er goed uit, ook dat schuine randje aan de binnenkant van het front sluit nu wel netjes aan.
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172 Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:
Bericht
door Barry2001 » do 08 okt 2020, 19:38
Dit wordt mooi, hopelijk laten de Faital’s niet lang meer op zich wachten.
John P
Berichten: 4374 Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht
Bericht
door John P » do 08 okt 2020, 19:39
Het totaal lijkt nog enigszins compact. Het lijkt niet op een bakbeest ondanks zijn inhoud en hoe hard ie kan.
Fedde
Berichten: 406 Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:
Bericht
door Fedde » do 08 okt 2020, 19:40
Shadow schreef: koenjer schreef:
Er even van uit gaande dat die italianen van Faital de maatvoering aanhouden zoals ze specificeren zal de woofer er straks zo in moeten floepen.
Famous last words
En dan nog tien lagen pianolak...
SSassen
Berichten: 11528 Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:
Bericht
door SSassen » do 08 okt 2020, 20:29
Shadow schreef: koenjer schreef:
Er even van uit gaande dat die italianen van Faital de maatvoering aanhouden zoals ze specificeren zal de woofer er straks zo in moeten floepen.
Famous last words
Inderdaad, ik wil altijd de drivers zelf na kunnen meten, anders kom je soms bedrogen uit, dan is de driver bijvoorbeeld een halve mm te groot ...
Shadow
Berichten: 20399 Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen
Bericht
door Shadow » do 08 okt 2020, 20:31
Overkomt de beste dus ook zie je maar weer
markbakk
Berichten: 5698 Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem
Bericht
door markbakk » do 08 okt 2020, 21:26
Shadow schreef: koenjer schreef:
Er even van uit gaande dat die italianen van Faital de maatvoering aanhouden zoals ze specificeren zal de woofer er straks zo in moeten floepen.
Famous last words
Inderdaad. Niet alleen de maatvoering van de driver maar ook de dikte van de laklaag op de baffle speelt mee.
koenjer
Berichten: 351 Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10
Bericht
door koenjer » vr 09 okt 2020, 8:40
Zal er wel even bij vermelden dat forumlid "serum" de baffle op de CNC machine gefreesd heeft. Zal niet zelf met de eer gaan lopen.
Kom aardig ver met mijn lydl bovenfrees maar niet zo strak als de CNC machine
John P
Berichten: 4374 Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht
Bericht
door John P » vr 09 okt 2020, 9:24
Dan heb je perfect opdracht gegeven, ook heel wat waard.
Fedde
Berichten: 406 Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:
Bericht
door Fedde » vr 09 okt 2020, 9:59
Het gaat om het eind resultaat. Mooi project hoor!
serum
Berichten: 243 Lid geworden op: ma 18 jan 2010, 16:33
Bericht
door serum » vr 09 okt 2020, 11:23
Ssst, je moet niet alles verklappen Koenjer. Wilde je net complimenteren dat je het redelijk strak en vlot hebt gedaan met de bovenfrees!
Laatst gewijzigd door
serum op vr 09 okt 2020, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
MechanicalAnimal
Berichten: 3258 Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn
Bericht
door MechanicalAnimal » vr 09 okt 2020, 11:24
hahahahahahaha
@koenjes..nor worries man, blijft een gave kast en zelfbouw hoe je het wendt of keert, ik heb ook 2 mallen laten maken voor mijn vreemd gevormde drivers, weliswaar daarna met de mal zelf gefreest maar dus ook niet geheel zonder hulp van een ander.
koenjer
Berichten: 351 Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10
Bericht
door koenjer » za 17 okt 2020, 12:36
Had nog hout over dus hier en daar een extra bracing gemaakt. En even een foto voor de smaak
Fronten verlijmt en geschroeft.
Nu ist echt wachten op de wooferts.
En zoals de buurman al zei, mooie hokken, konijn kan er zo in
Bijlagen
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » za 17 okt 2020, 12:59
koenjer schreef: En zoals de buurman al zei, mooie hokken, konijn kan er zo in
kleine kinderen is ook leuk
Fedde
Berichten: 406 Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:
Bericht
door Fedde » za 17 okt 2020, 16:09
Henkjan schreef: koenjer schreef: En zoals de buurman al zei, mooie hokken, konijn kan er zo in
kleine kinderen is ook leuk
Moet je wel mee oppassen, die lage frequenties zijn niet goed voor hun hersentjes...
serum
Berichten: 243 Lid geworden op: ma 18 jan 2010, 16:33
Bericht
door serum » za 17 okt 2020, 23:21
vooruitgang! Is dat 50mm akotherm? Kijk eens in de grafieken van dat materiaal, het heeft een beduidend betere demping bij 100mm dikte voor de lagere (<250hz) frequenties.
koenjer
Berichten: 351 Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10
Bericht
door koenjer » zo 18 okt 2020, 12:23
serum schreef: vooruitgang! Is dat 50mm akotherm? Kijk eens in de grafieken van dat materiaal, het heeft een beduidend betere demping bij 100mm dikte voor de lagere (<250hz) frequenties.
Heb nog wel wat extra liggen. Vraag is even of je ook kunt over dempen?
Zie dat in de calpamos niet alles vol gestopt is.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » zo 18 okt 2020, 20:24
Over dempen is snel gebeurd eigenlijk.
Vaak klink de boel dan dichtgelopen en is veel van de ruimtelijkheid vertrokken.