Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Hoi allemaal!
Deze switch
https://www.audiophonics.fr/en/push-but ... -9771.html
Heb ik aangeschaft als aan uit knop voor een dddac.
Ik ben in de veronderstelling dat die 250 volt kan schakelen.
Als ik hem indruk gaat alles aan ook het blauwe licht van de switch . Ik heb de 230v op C1 dan no. 12 v aansluiting van de dddac voeding op de 12v aansluiting.
Ik moet hen alleen ingedrukt houden anders gaat alles toch weer.
Doe ik iets verkeers of heb ik de verkeerde schakelaar gekozen?
Deze switch
https://www.audiophonics.fr/en/push-but ... -9771.html
Heb ik aangeschaft als aan uit knop voor een dddac.
Ik ben in de veronderstelling dat die 250 volt kan schakelen.
Als ik hem indruk gaat alles aan ook het blauwe licht van de switch . Ik heb de 230v op C1 dan no. 12 v aansluiting van de dddac voeding op de 12v aansluiting.
Ik moet hen alleen ingedrukt houden anders gaat alles toch weer.
Doe ik iets verkeers of heb ik de verkeerde schakelaar gekozen?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Ik denk toch dat je verkeerde schakelaar hebt gekozen.
De informatie is een beetje karig op de website.
Echter zijn er ook weer circuitjes om het schakelgedrag te maken zoals jij dat wil.
Dus om een moment push button om te zetten naar aan / uit
De informatie is een beetje karig op de website.
Echter zijn er ook weer circuitjes om het schakelgedrag te maken zoals jij dat wil.
Dus om een moment push button om te zetten naar aan / uit
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Ja dat staat er ook duidelijk bij: Je drukt er op en hij gaat aan. Je laat hem los en hij gaat weer uit: "Here is a monostable button (1 position only) 1NO1NC 250V 5A"
Wil je een aan/uit actie hebben die omschakelt dan heb je een bi-stable versie nodig. B.v. https://www.audiophonics.fr/en/switch-b ... c-455.html Maar dan nog kun je om veiligheidsreden met dit type drukschakelaars geen netspanning schakelen.
Wil je een aan/uit actie hebben die omschakelt dan heb je een bi-stable versie nodig. B.v. https://www.audiophonics.fr/en/switch-b ... c-455.html Maar dan nog kun je om veiligheidsreden met dit type drukschakelaars geen netspanning schakelen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 02 okt 2020, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Oh dat zou mij ook zo kunnen overkomen. De info op de site is mager. Voor een aa/uit functie heb je nog een tweede nodig plus een relais met houdcontact. Maar dat is niet je bedoeling zeker?
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Het gat is al geboord dus ik zou het wel graag op dit model houden. Dan maar nieuwe bi-stable kiezen.
Toch vind ik het onduidelijkheid dat je er geen netspanning mee kan schakelen. Die indruk krijg ik wel als ze die waardes zo melden.
Ik heb nog relais van 230v , ook die kan je dan niet doen met deze drukschakelaars?
Toch vind ik het onduidelijkheid dat je er geen netspanning mee kan schakelen. Die indruk krijg ik wel als ze die waardes zo melden.
Ik heb nog relais van 230v , ook die kan je dan niet doen met deze drukschakelaars?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Hebben ze niet een (flipflop) schakeling/print met relay op die website?
Dan ben je er nmlk ook.
Dan ben je er nmlk ook.
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Ik ken er geen vinden.One World Concepts schreef:Hebben ze niet een (flipflop) schakeling/print met relay op die website?
Dan ben je er nmlk ook.
Deze kan ik wel gebruiken?
https://www.audiophonics.fr/en/switch-b ... -5469.html
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Ze kunnen dan misschien wel 250V schakelen maar de veiligheidsafstanden zijn te klein om voor netspanning te mogen gebruiken. De isolatie afstand moet minstens 8mm bedragen en de testspanning die ze moeten kunnen hebben naar massa minimaal 4kV. Er staan wel oplossingen bij audiophonics, b.v. deze: https://www.audiophonics.fr/en/softstar ... 10225.html En verder hier: https://www.audiophonics.fr/en/softstar ... c-418.html Een ouderwetse aan/uit wipper is goedkoperValvehead schreef:Het gat is al geboord dus ik zou het wel graag op dit model houden. Dan maar nieuwe bi-stable kiezen.
Toch vind ik het onduidelijkheid dat je er geen netspanning mee kan schakelen. Die indruk krijg ik wel als ze die waardes zo melden.
Ik heb nog relais van 230v , ook die kan je dan niet doen met deze drukschakelaars?
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Buiskop je bent nieuw hier, welkom, en dus weten we niet wat je wel of niet zelf kunt doen.
Er is wel een eenvoudige schakeling aan de aan/uit schakelaar te hangen, volledig geïsoleerd die de rest dan inschakeld met een relais.
Anne
Er is wel een eenvoudige schakeling aan de aan/uit schakelaar te hangen, volledig geïsoleerd die de rest dan inschakeld met een relais.
Anne
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Bedankt.Ah!buis schreef:Buiskop je bent nieuw hier, welkom, en dus weten we niet wat je wel of niet zelf kunt doen.
Er is wel een eenvoudige schakeling aan de aan/uit schakelaar te hangen, volledig geïsoleerd die de rest dan inschakeld met een relais.
Anne
Nou van die aan uit knoppen weet ik blijkbaar dus niet veel.
Ik dacht een keer een mooie te nemen maar .....
Buizen versterkers maak ik nog wel eens en heb net een ovation sx transistor versterker gebouwd.
Alles is hobby matig en zelf aangeleerd.
Maar van flip flop had ik nog niet eerder gehoord.
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Hoi Anne,Ah!buis schreef:Buiskop je bent nieuw hier, welkom, en dus weten we niet wat je wel of niet zelf kunt doen.
Er is wel een eenvoudige schakeling aan de aan/uit schakelaar te hangen, volledig geïsoleerd die de rest dan inschakeld met een relais.
Anne
Heeft u z'n schakeling?
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Is deze print te gebruiken met de schakelaar die ik nu heb?
https://opencircuit.nl/Product/Bistabie ... module-12V
https://opencircuit.nl/Product/Bistabie ... module-12V
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Beetje laat nu, zal voor morgen zijn.Valvehead schreef:Hoi Anne,
Heeft u z'n schakeling?
Waarschijnlijk wel.Maar heeft een voeding van 12V nodig (niet inbegrepen) die aan moet blijven.Is deze print te gebruiken met de schakelaar die ik nu heb?
https://opencircuit.nl/Product/Bistabie ... module-12V
Anne
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Zo'n schakelaar druk aan weer druk uit is wel te gebruiken, wel alles goed isoleren.Het ding zelf is van kunststof met de kontakten ver genoeg van de voorkant.Een zekering tussen het net en de schakelaar voorkomt onheil mocht de schakelaar kortsluiten (vonkoverslag).Hoe goed de voorkant afsluit is onbekend, liever niet met een natte vinger bedienen.
Blijft de verlichting, die mag niet gevoed vanuit het ingeschakeld toestel, zit te dicht op de netaansluiting.
Met een kleine schakeling op de 230V (moet dus geïsoleerd opgesteld) is de verlichting wel werkend te krijgen.Zoiets dus, Anne
Blijft de verlichting, die mag niet gevoed vanuit het ingeschakeld toestel, zit te dicht op de netaansluiting.
Met een kleine schakeling op de 230V (moet dus geïsoleerd opgesteld) is de verlichting wel werkend te krijgen.Zoiets dus, Anne
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Missdchien toch je onderschrift eens aanpassen Anne: Op mijn adviezen zit geen garantie dat u het overleeft...
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
In verhouding wat ik in m'n jonge jaren uit gehaald heb is dit behoorlijk veiligPjotr schreef:Missdchien toch je onderschrift eens aanpassen Anne: Mijn adviezen hebben geen garantie dat u het overleeft...
Maar, zonder gekheid, de afstand spanningvoerende delen en bevestigingsplaat is groot zat.
Hoe ver je met de vinger, bij indrukken, afblijft van spanningvoerend binnenwerk is niet te zien, maar met de LED voorin zal dat ook wel meevallen.
Anne
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Waar moet dan het bordje "levensgevaarlijk-danger de mort" aan gehangenPjotr schreef:Dat verandert er niks aan...
Anne
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Zwaar overdrijven is ook een kunst zeg, sjonge.Pjotr schreef:Missdchien toch je onderschrift eens aanpassen Anne: Op mijn adviezen zit geen garantie dat u het overleeft...
Kans op overleven,
Laatst gewijzigd door OWC op za 03 okt 2020, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Niks van aan trekken sommige mensen moeten gewoon wat te zeuren hebben, dan voelen ze zich weer wat beter.Ah!buis schreef:Waar moet dan het bordje "levensgevaarlijk-danger de mort" aan gehangenPjotr schreef:Dat verandert er niks aan...![]()
Anne
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Nou, als Peter 't gevaarlijk vindt hoor ik toch graag waaromOne World Concepts schreef:Niks van aan trekken sommige mensen moeten gewoon wat te zeuren hebben, dan voelen ze zich weer wat beter.
Anne
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Aan uit knop. Hoe werkt deze?
Sja, je kunt ook sex hebben met een condoom in combinatie met de pil, een spiraal en voor het zingen te kerk uit gaan.Ah!buis schreef:Nou, als Peter 't gevaarlijk vindt hoor ik toch graag waaromOne World Concepts schreef:Niks van aan trekken sommige mensen moeten gewoon wat te zeuren hebben, dan voelen ze zich weer wat beter.![]()
Anne
Of gewoon geen sex hebben, dan weet je ook zeker dat iemand niet zwanger raakt.
Volgens de IEC/NEN normen is 4mm al prima voor mains voltage. Dat is zelfs al met reinforced isolation.
Dat is dan ook nog eens voor twee condusctors tegenover elkaar (dus zonder coating).
8mm daarop is dubbel, en dus eigenlijk al een condoom met pil.
Tenzij je in een zeer natte/stoffige omgeving zit. (het is immers wel nederland
Functioneel kun je helemaal terug na 1,5mm
En dat is dan ook nog eens in het uiterste geval met een vonk slag, andere gekkigheid op het net en je zekering weigert.
Dan hebben we het niet over de praktische kant van het verhaal.
(hoe, wat waar iemand in aanraking komt met 230V)
- Bijlagen
-
- TableII.pdf
- (72.52 KiB) 45 keer gedownload
-
- Table_I.pdf
- (79.58 KiB) 37 keer gedownload
-
- Calculating Creepage and Clearance Early Avoids.pdf
- (185.41 KiB) 75 keer gedownload
