Eltim iets bekend over die winkel

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door OpaBert »

Ik heb er een week of een kast besteld galaxy nog wat
Maar na de betalings ontvangst hoor ik niks meer
Geen antwoord op mn email
Contact gehad met Louise
Zit iets te verweg om er langs te gaan :(
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door douwebakker »

Heel vaak hebben ze de spullen zelf niet op voorraad en moeten ze eerst ook in china ofzo worden besteld. Die bestellingen worden dan opgespaard om kosten te besparen. Het is dan van de leverancier waar jij besteld wel zo netjes om je daarvan op de hoogte te stellen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door OWC »

Die behuizingen komen van Modushop vandaan;
https://modushop.biz/site/

Dat is Italiaans, en naar mijn weten produceren ze het ook in Italië.
Ik weet niet hoe lang de corona vertragingen zijn vanuit Italië op dit moment.
Laatst had ik iets uit Spanje en dat was hier binnen een week.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door ray5150 »

Er is hier in het verleden wel vaker geschreven dat je het beter direct bij Modushop kunt bestellen, dan heb je het sneller dan via Eltim was de conclusie.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door OWC »

ray5150 schreef:
Er is hier in het verleden wel vaker geschreven dat je het beter direct bij Modushop kunt bestellen, dan heb je het sneller dan via Eltim was de conclusie.
dat verbaast mij niks.

Klant doet order bij Eltim, moet verwerkt worden
Eltim doet order bij Modushop, moet verwerkt worden.
Dan moet het verstuurd worden, dat kan direct naar de klant, weet niet of ze dat doen?
Anders komt daar ook weer een dag of twee bij.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door dre »

Nee,hij wacht gewoon tot er een behoorlijke order is.....
En als dat 2 weken is,dan moet je maar wachten........
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door Olaf Analogue »

Ja dat ken ik van Eltim, dat nooit meer iets horen. Dat zou een keer voor moeten kunnen komen, maar niet twee keer.
Het tweede geval heb ik een half jaar uitgezeten en toen toch maar mijn geld terug gevraagd.
Ik doe helemaal niets meer met Eltim.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door OWC »

Een leverancier moet binnen 30 dagen informatie verstrekken over de levering (mits het anders staat vermeld op de website).
Je kunt uiteraard altijd je bestelling annuleren, daar heb je recht op.
Voor zover ik weet hoef je met recht met kopen op afstand niet wachten totdat je bestelling ook daadwerkelijk geleverd wordt.

Voor de volledigheid;
https://www.ictrecht.nl/blog/het-recht- ... r-levering
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door OpaBert »

Als ze niet reageren op een email met een vraag of ze al zicht hebben op levertijd
Doen ze wel reageren op een annulering en geld terug vraag ?
Zal wel met gerechtelijke stappen moeten dreigen
Dat is toch te zot voor woorden .
Nu ik jullie ervaring weten is het ook voor mij de Laatste keer geweest , kreeg eigenlijk de indruk dat ze klant vriendelijk waren
Dat is dan alleen maar de schijn tot je betaald hebt
Lekkere toko :evil:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door OWC »

Een week is nog niet zo heel veel (enkel misschien wat vervelend), dus ik zou nog heel even wachten.
Overigens heb ik zelf niet direct ervaring met Eltim (heeeeel lang geleden weleens iets gekocht), ik verwijs enkel waar men recht op heeft binnen NL
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door douwebakker »

Je kunt nog wel een keer een mailtje sturen. Vraag dan een ontvangst bevestiging. Dat is een functie die in je mailprogramma zit. Probeer je geschil (voor zover van toepassing) op een fatsoenlijke manier op te lossen. Je weet immers niet wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door Pjotr »

douwebakker schreef:
.............. Je weet immers niet wat er aan de hand is.
Daar is afgelopen jaren toch wel genoeg over gezegd: Gebrek aan vermogen om fatsoenlijk met klanten te communiceren. Maar daar is Eltim echt niet uniek in.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
douwebakker schreef:
.............. Je weet immers niet wat er aan de hand is.
Daar is afgelopen jaren toch wel genoeg over gezegd: Gebrek aan vermogen om fatsoenlijk met klanten te communiceren. Maar daar is Eltim echt niet uniek in.
helaas waar. hij is prima te vertrouwen hoor, maar geduld heb je wel nodig als je daar wat koopt.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door pvanlingen »

Bekend verschijnsel.
Louis is best wel een redelijke man maar de bestellingen laten vaak wat op zich wachten.
Hij verdient niet zo veel op de kasten en wacht met bestellen zodat hij een order kan plaatsen met een wat groter aantal dan één.
Zo blijft het nog een beetje beetje rendabel.
Als ik een kastje bestel en ik heb er geen haast mee dan bestel ik hem bij Louis.
Wil ik hem snel in huis dan doe ik de bestelling direct in Italie.

Paul.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door OpaBert »

pvanlingen schreef:
Bekend verschijnsel.
Louis is best wel een redelijke man maar de bestellingen laten vaak wat op zich wachten.
Hij verdient niet zo veel op de kasten en wacht met bestellen zodat hij een order kan plaatsen met een wat groter aantal dan één.
Zo blijft het nog een beetje beetje rendabel.
Als ik een kastje bestel en ik heb er geen haast mee dan bestel ik hem bij Louis.
Wil ik hem snel in huis dan doe ik de bestelling direct in Italie.

Paul.
Begrepen Paul
Ik hem een halfuurtje geleden opnieuw een email gestuurd
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door salautom »

heb er ook wel een paar keer wat besteld, je moet some inderdaad geduld hebben maar 't spul komt altijd wel (in mijn geval dan)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door OpaBert »

Vanmorgen bericht gekregen dat er a.s. Dinsdag een groete zinding binnen komt
Dat is alles
Ik heb hem bedankt alvast voor een reactie O:)
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door Rob Dingen »

Hierbij mijn ervaring.
14 Januari een bestelling gedaan.
3 Februari een mail gehad dat de spullen niet op voorraad zijn en dat het wat langer ging duren.
7 Maart een mailtje gestuurd hoe het zat en als het nog lang moet duren ik graag mijn geld terug heb.
25 Maart nooit meer iets van ze gehoord.
Ben voor een vriend een speaker aan het bouwen en die wacht nu al 3 maanden.
Nooit zal ik daar nog iets bestellen.
Die kerel heeft niets op voorraad en wacht tot hij een fatsoenlijke order bij de groothandel kan plaatsen.
Denk dat ik het ergens anders ga bestellen en als ik het van hun binnen krijg het terug stuur.

Rob
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door Shadow »

Rob Dingen schreef:
Hierbij mijn ervaring.
14 Januari een bestelling gedaan.
3 Februari een mail gehad dat de spullen niet op voorraad zijn en dat het wat langer ging duren.
7 Maart een mailtje gestuurd hoe het zat en als het nog lang moet duren ik graag mijn geld terug heb.
25 Maart nooit meer iets van ze gehoord.
Ben voor een vriend een speaker aan het bouwen en die wacht nu al 3 maanden.
Nooit zal ik daar nog iets bestellen.
Die kerel heeft niets op voorraad en wacht tot hij een fatsoenlijke order bij de groothandel kan plaatsen.
Denk dat ik het ergens anders ga bestellen en als ik het van hun binnen krijg het terug stuur.

Rob
Ja die gaat dezelfde kant op als Europe Audio / Loudspeakerfreaks, z’n aanbod is niet uniek en elders goed verkrijgbaar dus ik bestel er niks meer, zelfde gehad met modushop behuizingen...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door OpaBert »

Rob Dingen schreef:
Hierbij mijn ervaring.
14 Januari een bestelling gedaan.
3 Februari een mail gehad dat de spullen niet op voorraad zijn en dat het wat langer ging duren.
7 Maart een mailtje gestuurd hoe het zat en als het nog lang moet duren ik graag mijn geld terug heb.
25 Maart nooit meer iets van ze gehoord.
Ben voor een vriend een speaker aan het bouwen en die wacht nu al 3 maanden.
Nooit zal ik daar nog iets bestellen.
Die kerel heeft niets op voorraad en wacht tot hij een fatsoenlijke order bij de groothandel kan plaatsen.
Denk dat ik het ergens anders ga bestellen en als ik het van hun binnen krijg het terug stuur.

Rob
Rob ongeveer dezelfde ervaring Maar na veel nagels bijten tanden knarsend uiteindelijk mn kassie ontvangen
Ook voor mij was het de laatste keer :(
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door johan283 »

Goed om te weten, die graaft op deze manier zijn eigen graf.

Zal daarom ook niet bij deze toko iets bestellen, want het wel structureel.
Zal wel weinig cashflow hebben :-#
eQuanD
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 mar 2011, 21:20

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door eQuanD »

Ik heb op 15/02 een bestelling geplaatst bij Eltim. Dezelfde dag nog heb ik een bevestiging gekregen dat de bestelling verwerkt wordt. Op 17/02 een mail ontvangen waarop staat dat de bestelling wordt verstuurd per DPD, en eens daar verwerkt, ik een trackingnummer zal ontvangen. De volgende dag een trackingnummer ontvangen van DPD. De bestelling werd de volgende dag conform hun trackinginfo bij mij afgeleverd hier in België. Ik kan dus absoluut niet klagen over de service van Eltim.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door Leeuwarden »

De uitzondering bevestigt de regel.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door jeroen_d »

Het enige wat dit gezegde stelt is dat er altijd uitzonderingen zijn op de regel. Daarmee is het in mijn ogen nietszeggend en overbodig, want het bevestigt niets.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Eltim iets bekend over die winkel

Bericht door Leeuwarden »

Het bevestigt mijn eigen ervaringen...
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”