Calpamos
Moderator: Beheerdersteam
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Calpamos
Zo, twee paar budget crossovers gereed. Van het weekend meten en testen en dan kunnen ze verstuurd worden
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Calpamos
In de bijlage de metingen van de "full options" filters voor Ronbeo.
In de metingen van beide woofer filters en de metingen van beide tweeter filters zijn telkens twee curves te zien. Deze liggen over elkaar wat duidt op een zeer nauwe matching tussen beide kanalen / filters. De metingen zijn gedaan met vaste weerstanden i.p.v. echte drivers in de luidsprekerbehuizing. De uiteindelijke impedantie van de complete luidsprekers zal dus ietsjes anders zijn. Deze metingen zijn daarom uitsluitend bedoeld voor het matchen van de filters en ter controle opdat alles naar behoren functioneert.
In de metingen van beide woofer filters en de metingen van beide tweeter filters zijn telkens twee curves te zien. Deze liggen over elkaar wat duidt op een zeer nauwe matching tussen beide kanalen / filters. De metingen zijn gedaan met vaste weerstanden i.p.v. echte drivers in de luidsprekerbehuizing. De uiteindelijke impedantie van de complete luidsprekers zal dus ietsjes anders zijn. Deze metingen zijn daarom uitsluitend bedoeld voor het matchen van de filters en ter controle opdat alles naar behoren functioneert.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Calpamos
dat ligt echt super mooi op elkaar zeg (ook een voordeel van de "sjieke" filter componenten, veel kleinere toleranties)
Re: Calpamos
Hoi Tony,
Zie ik daar vooraan op de foto een Cornell bypass condensator?
Zo ja; heb je die enkel voor het hoog gebruikt?
Zie ik daar vooraan op de foto een Cornell bypass condensator?
Zo ja; heb je die enkel voor het hoog gebruikt?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Calpamos
Het zijn de 940C / 0,01uF / 3000VDC. In het schema gaat het om de condensatoren C4b en C6b:
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Calpamos
offtopic.....maar jouw onderschrift:Geenius schreef:Zo, twee paar budget crossovers gereed. Van het weekend meten en testen en dan kunnen ze verstuurd worden![]()
"Alles kleiner dan een 15" is een middentoner
Stond daar niet tot voor kort "10"" ?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Calpamos
Klopt, ik gebruik tegenwoordig 12-inch middentonersMechanicalAnimal schreef:
offtopic.....maar jouw onderschrift:
"Alles kleiner dan een 15" is een middentoner"
Stond daar niet tot voor kort "10"" ?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Calpamos
Geenius schreef:Klopt, ik gebruik tegenwoordig 12-inch middentonersMechanicalAnimal schreef:
offtopic.....maar jouw onderschrift:
"Alles kleiner dan een 15" is een middentoner"
Stond daar niet tot voor kort "10"" ?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Calpamos
Geenius schreef:Klopt, ik gebruik tegenwoordig 12-inch middentonersMechanicalAnimal schreef:
offtopic.....maar jouw onderschrift:
"Alles kleiner dan een 15" is een middentoner"
Stond daar niet tot voor kort "10"" ?
Even een fotootje waar je die in hebt verwerkt?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Calpamos
De speakers achterin hebben 12" middentoners en 18" woofers. De woofers vooraan zijn 15"
En nu ga ik weer terug in mijn hokje voordat ik de topic vervuil
En nu ga ik weer terug in mijn hokje voordat ik de topic vervuil
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Calpamos
Die speakers daarachter heb ik ooit, op de achtergrond weliswaar, gehoord. Sindsdien een natte droom...Geenius schreef:De speakers achterin hebben 12" middentoners en 18" woofers. De woofers vooraan zijn 15"![]()
12-inch-middentoners.jpg
En nu ga ik weer terug in mijn hokje voordat ik de topic vervuil
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Calpamos
Ik zal je uit de droom helpen: dat past helaas niet bij jou in de huiskamer Jan, of je moet je bankstel etc. in de gang zetten?Leeuwarden schreef:Die speakers daarachter heb ik ooit, op de achtergrond weliswaar, gehoord. Sindsdien een natte droom...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Calpamos
Neuh, ik wil dat ook niet in de huiskamer maar ik vind het wél mooi!
Overigens denk ik dat ik al bovengemiddeld grote speakers in de woonkamer heb gehad. Er past veel maar deze zijn inderdaad net een maatje te groot...
Overigens denk ik dat ik al bovengemiddeld grote speakers in de woonkamer heb gehad. Er past veel maar deze zijn inderdaad net een maatje te groot...
Re: Calpamos
Gister notenfineer besteld.... De kast wordt dus gefineerd en de frontpanelen worden zwart, dat vind mijn vrouw mooier staan...Ronbeo schreef:Ik vind de afwerking sowieso helemaal niet belangrijk. Maar ik twijfel óf de panelen koud op elkaar óf in verstek. Koud op elkaar ziet er wat robuuster uit vind ik.Barry2001 schreef:Hoe ga je de kasten eigenlijk afwerken?
En dan in de blanke lak, of zwart?
Ik ga ze in ieder geval niet fineren.
Ik wilde misschien het front van notenhout maken, maar houd het toch maar simpel.
Eigelijk: Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Ik heb nog nooit gefineerd, dus ben erg benieuwd naar het resultaat.
Door andere verplichtingen heeft het even stil gelegen maar ben weer verder gegaan:
Vandaag alle panelen 'gelamellood' en de kasten voor de zekerheid even in elkaar gezet. Het formaat valt mij nog mee.
Deze week ook de profielen om een freesmal te maken binnengekregen om de terminal gedeeltelijk te verzinken.
Gaten voor de speaker, hoorn en baspoorten erin gefreesd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Calpamos
De pietluttige muggezifter in mij vraagt zich af waarom je de kast niet in verstek hebt gezaagd?
Re: Calpamos
Ik vind het geen muggenziften maar een kwestie van smaak. En nu ik ze ga fineren komt het eigenlijk beter uit dat ze koud op elkaar zitten.Ronbeo schreef:Ik vind de afwerking sowieso helemaal niet belangrijk. Maar ik twijfel óf de panelen koud op elkaar óf in verstek. Koud op elkaar ziet er wat robuuster uit vind ik.Barry2001 schreef:Hoe ga je de kasten eigenlijk afwerken?
En dan in de blanke lak, of zwart?
Ik ga ze in ieder geval niet fineren.
Ik wilde misschien het front van notenhout maken, maar houd het toch maar simpel.
Eigelijk: Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Re: Calpamos
Ik vrees van niet. Die kopse kanten gaan er op den duur toch door komen.Ronbeo schreef:Ik vind het geen muggenziften maar een kwestie van smaak. En nu ik ze ga fineren komt het eigenlijk beter uit dat ze koud op elkaar zitten.Ronbeo schreef:Ik vind de afwerking sowieso helemaal niet belangrijk. Maar ik twijfel óf de panelen koud op elkaar óf in verstek. Koud op elkaar ziet er wat robuuster uit vind ik.Barry2001 schreef:Hoe ga je de kasten eigenlijk afwerken?
En dan in de blanke lak, of zwart?
Ik ga ze in ieder geval niet fineren.
Ik wilde misschien het front van notenhout maken, maar houd het toch maar simpel.
Eigelijk: Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Re: Calpamos
Ik zou ze nog bekleden met 1mm mdf of 3mm multiplex ofzo, heb ik bij mijn monitors ook gedaan daarvoor.
Re: Calpamos
Mm, lastig. Ik ga het toch maar rechtstreeks op het multiplex doen.
Anders kan er altijd nog een kleedje op met een plant.
Maar nu de lastige keus of tix of houtlijm en strijken.
Ik kan hier op het forum er eigenlijk niet uitkomen. Heeft allebei z’n voors en tegens.
Anders kan er altijd nog een kleedje op met een plant.
Maar nu de lastige keus of tix of houtlijm en strijken.
Ik kan hier op het forum er eigenlijk niet uitkomen. Heeft allebei z’n voors en tegens.
