2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Moderator: Beheerdersteam
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Gewoon hèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèl zachtjes zetten Leo 
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Ik zie deze er nog niet tussen staan: https://sbacoustics.com/product/bromo/
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Zijn er mensen, die deze speaker beluisterd hebben en hem prima vonden klinken? Minimaal 3 goede "reviews is wel een voorwaarde voor opneming in deze lijst.rho schreef:Ik zie deze er nog niet tussen staan: https://sbacoustics.com/product/bromo/
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Ik heb net dezelfde vraag gesteld in de "SB Acoustics loudspreaker fans" FB groep. En ik kreeg wel een aantal positieve reacties. Blijkbaar heeft SB acoustics de kit ooit gebouwd en op shows laten horen.Hans Nootdorp schreef:Zijn er mensen, die deze speaker beluisterd hebben en hem prima vonden klinken? Minimaal 3 goede "reviews is wel een voorwaarde voor opneming in deze lijst.rho schreef:Ik zie deze er nog niet tussen staan: https://sbacoustics.com/product/bromo/
Ik ben aan het overwegen om 'm ook eens te bouwen met de CAC drivers.
En hier nog eentje met dezelfde vraag en gelijkaardige positieve reacties.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Hier een fabrikant die met SB mooie kastjes bouwt : https://www.textone.co.nz/art-speakers/
The New Zealand Tex Tone has a series of special Art Speakers in its product line-up. These speakers are equipped with equally special works of art. In classic uitvoering $4500 Usd en art uitvoering $5600 Usd

The New Zealand Tex Tone has a series of special Art Speakers in its product line-up. These speakers are equipped with equally special works of art. In classic uitvoering $4500 Usd en art uitvoering $5600 Usd
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
absurde prijzen maar leuke en origineel uiterlijk voor een speaker, ik vind m mooi!Mtraxx schreef:Hier een fabrikant die met SB mooie kastjes bouwt : https://www.textone.co.nz/art-speakers/
WhatsApp Image 2020-07-10 at 20.05.43.jpeg
The New Zealand Tex Tone has a series of special Art Speakers in its product line-up. These speakers are equipped with equally special works of art. In classic uitvoering $4500 Usd en art uitvoering $5600 Usd![]()
![]()
En zal in veel gevallen op de WAF factor aanzienlijk beter scoren dan een egaal gekleurde versie
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Dan kan er beter bloemetjes behang opgrimoire schreef:
En zal in veel gevallen op de WAF factor aanzienlijk beter scoren dan een egaal gekleurde versie
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Psies. Hier thuis ook verteld dat die streepjes $1100 moeten kosten. Reactie: "Zijn ze gek?"
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Ze zijn niet gek. Ze gokken erop dat ze misschien veel gaan verdienen. Er zijn meer rijke mensen als slimme mensen op deze wereld.
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Dat klopt niet John. Om veel geld te vergaren moet je juist behoorlijk slim zijn. Tenzij je pappa zo slim was natuurlijk
Gelukkig zijn veel slimme mensen ook verstandige mensen 
Speakertje kan best wel een klein kansje maken, veel smaak heb je er niet voor nodig en je bezoek zal er misschien wat over willen zeggen.
Speakertje kan best wel een klein kansje maken, veel smaak heb je er niet voor nodig en je bezoek zal er misschien wat over willen zeggen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Vind je het ZO absurd?grimoire schreef:absurde prijzen maar leuke en origineel uiterlijk voor een speaker, ik vind m mooi!Mtraxx schreef:Hier een fabrikant die met SB mooie kastjes bouwt : https://www.textone.co.nz/art-speakers/
WhatsApp Image 2020-07-10 at 20.05.43.jpeg
The New Zealand Tex Tone has a series of special Art Speakers in its product line-up. These speakers are equipped with equally special works of art. In classic uitvoering $4500 Usd en art uitvoering $5600 Usd![]()
![]()
En zal in veel gevallen op de WAF factor aanzienlijk beter scoren dan een egaal gekleurde versie
Ik zie regelmatig bekende andere merken gelijksoortige speakers verkopen voor gelijke prijzen.
Overigens een ding wat je moet weten over NZ, is dat de meesten dingen daar zeker 2 keer zo duur zijn.
Zeker als het om non-food items gaat. De winst marge op zulke speakers is dan ook een stuk kleiner.
En dagelijkse kosten tov NL zijn ook hoger.
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Ik vind ze ook duur, maar gezien andere merken gelijkaardige bedragen vragen voor "eenvoudigere" speakers kan ik deze prijs wel begrijpen.One World Concepts schreef:Vind je het ZO absurd?grimoire schreef:absurde prijzen maar leuke en origineel uiterlijk voor een speaker, ik vind m mooi!Mtraxx schreef:Hier een fabrikant die met SB mooie kastjes bouwt : https://www.textone.co.nz/art-speakers/
WhatsApp Image 2020-07-10 at 20.05.43.jpeg
The New Zealand Tex Tone has a series of special Art Speakers in its product line-up. These speakers are equipped with equally special works of art. In classic uitvoering $4500 Usd en art uitvoering $5600 Usd![]()
![]()
En zal in veel gevallen op de WAF factor aanzienlijk beter scoren dan een egaal gekleurde versie
Ik zie regelmatig bekende andere merken gelijksoortige speakers verkopen voor gelijke prijzen.
Overigens een ding wat je moet weten over NZ, is dat de meesten dingen daar zeker 2 keer zo duur zijn.
Zeker als het om non-food items gaat. De winst marge op zulke speakers is dan ook een stuk kleiner.
En dagelijkse kosten tov NL zijn ook hoger.
Ook de "kunst" die men als extra aanrekent vind ik nogal prijzig, maar niet zeker niet onbegrijpelijk, in vergelijking met sommige zaken die je soms in de markt van "high-end" luidsprekers soms tegen komt.
Of ik het mooi vind ... Sommige ontwerpen wel, sommige minder...
Mijn vriendin vind ze zonder kunst iig mooier.
...en ze is fan van "die witte dingen". (ceramische conus) Mijn nieuwe projectje gaat dus in de smaak vallen.
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Hallo,
Mag ik een vrijblijvende vraag stellen : is er een reden waarom de scan speak ref monitor se niet in de lijst opgenomen is ?
Mag ik een vrijblijvende vraag stellen : is er een reden waarom de scan speak ref monitor se niet in de lijst opgenomen is ?
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Omdat het een waardeloos ding is?Sinbad schreef:Hallo,
Mag ik een vrijblijvende vraag stellen : is er een reden waarom de scan speak ref monitor se niet in de lijst opgenomen is ?
Geintje. Kwalitatief gezien zou die er mijns inziens ook wel bij moeten.
Maar misschien voldoet hij niet helemaal aan punt a. van de openingspost en echt recent is hij ook niet..
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
a) was voor Hans z'n persoonlijke zoektocht, in het overzicht gaat t tot voorbij de €2k per set....
en "current" is die ook nog gewoon https://www.speakerland.nl/luidsprekerm ... onitor-se/
is gewoon de 911 van zelfbouwluidsprekers
en "current" is die ook nog gewoon https://www.speakerland.nl/luidsprekerm ... onitor-se/
is gewoon de 911 van zelfbouwluidsprekers
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Ja, hoe lang gaat dat ding al mee, 30 - 35 jaar?Henkjan schreef:is gewoon de 911 van zelfbouwluidsprekers
edit: Luidsprekerspecial 11 uit 1996. Wat jonger dus.
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Jup, dateert ook al van midden jaren '60Henkjan schreef:a) was voor Hans z'n persoonlijke zoektocht, in het overzicht gaat t tot voorbij de €2k per set....
en "current" is die ook nog gewoon https://www.speakerland.nl/luidsprekerm ... onitor-se/
is gewoon de 911 van zelfbouwluidsprekers
Idd is de Ref mon een echte klassieker waar vandaag de dag nog steeds weinig overheen kan.
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
De ref se is sinds vandaag niet meer te vinden op de site van speakerland
Om in 911 termen te blijven : jammer dat er geen GT3RS gekomen is van deze speaker.
Om in 911 termen te blijven : jammer dat er geen GT3RS gekomen is van deze speaker.
Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
Ooit had Speaker&Co een vergelijkbare tweeweg die naar mij mening nog beter klonk, wat kleiner was en er wat eleganter uitzag. Zat een 17cm ScanSpeak magnesium midbas in samen met een Morel tweeter. Daar zijn ze mee gestopt toen de midbas niet meer leverbaar was, helaas. Ben de naam even vergeten. Iets van Calinda of Calypso of zo...
