2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Pjotr »

Gewoon hèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèl zachtjes zetten Leo :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door rho »

Ik zie deze er nog niet tussen staan: https://sbacoustics.com/product/bromo/
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Hans Nootdorp »

rho schreef:
Ik zie deze er nog niet tussen staan: https://sbacoustics.com/product/bromo/
Zijn er mensen, die deze speaker beluisterd hebben en hem prima vonden klinken? Minimaal 3 goede "reviews is wel een voorwaarde voor opneming in deze lijst.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door rho »

Hans Nootdorp schreef:
rho schreef:
Ik zie deze er nog niet tussen staan: https://sbacoustics.com/product/bromo/
Zijn er mensen, die deze speaker beluisterd hebben en hem prima vonden klinken? Minimaal 3 goede "reviews is wel een voorwaarde voor opneming in deze lijst.
Ik heb net dezelfde vraag gesteld in de "SB Acoustics loudspreaker fans" FB groep. En ik kreeg wel een aantal positieve reacties. Blijkbaar heeft SB acoustics de kit ooit gebouwd en op shows laten horen.
Ik ben aan het overwegen om 'm ook eens te bouwen met de CAC drivers.
En hier nog eentje met dezelfde vraag en gelijkaardige positieve reacties.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Mtraxx »

Hier een fabrikant die met SB mooie kastjes bouwt : https://www.textone.co.nz/art-speakers/
WhatsApp Image 2020-07-10 at 20.05.43.jpeg
The New Zealand Tex Tone has a series of special Art Speakers in its product line-up. These speakers are equipped with equally special works of art. In classic uitvoering $4500 Usd en art uitvoering $5600 Usd :sure: :think: :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Henkjan »

Een rug voor een paar kwastjes in kleur :rofl:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door richard »

Kunst mag wat kosten.

grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door grimoire »

Mtraxx schreef:
Hier een fabrikant die met SB mooie kastjes bouwt : https://www.textone.co.nz/art-speakers/

WhatsApp Image 2020-07-10 at 20.05.43.jpeg

The New Zealand Tex Tone has a series of special Art Speakers in its product line-up. These speakers are equipped with equally special works of art. In classic uitvoering $4500 Usd en art uitvoering $5600 Usd :sure: :think: :rofl:
absurde prijzen maar leuke en origineel uiterlijk voor een speaker, ik vind m mooi!

En zal in veel gevallen op de WAF factor aanzienlijk beter scoren dan een egaal gekleurde versie :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Pjotr »

grimoire schreef:

En zal in veel gevallen op de WAF factor aanzienlijk beter scoren dan een egaal gekleurde versie :D
Dan kan er beter bloemetjes behang op :lol: Mijn vrouw is zelf kunstenaar en dan werkt zo'n kunstje averechts. En als men er dan ook nog veel geld voor vraagt is het al helemaal afgeserveerd hoor. Kan het nog zo goed klinken.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door pappaleo »

Psies. Hier thuis ook verteld dat die streepjes $1100 moeten kosten. Reactie: "Zijn ze gek?"
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door John P »

Ze zijn niet gek. Ze gokken erop dat ze misschien veel gaan verdienen. Er zijn meer rijke mensen als slimme mensen op deze wereld.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Pjotr »

Dat klopt niet John. Om veel geld te vergaren moet je juist behoorlijk slim zijn. Tenzij je pappa zo slim was natuurlijk :D Gelukkig zijn veel slimme mensen ook verstandige mensen O:)

Speakertje kan best wel een klein kansje maken, veel smaak heb je er niet voor nodig en je bezoek zal er misschien wat over willen zeggen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door OWC »

grimoire schreef:
Mtraxx schreef:
Hier een fabrikant die met SB mooie kastjes bouwt : https://www.textone.co.nz/art-speakers/

WhatsApp Image 2020-07-10 at 20.05.43.jpeg

The New Zealand Tex Tone has a series of special Art Speakers in its product line-up. These speakers are equipped with equally special works of art. In classic uitvoering $4500 Usd en art uitvoering $5600 Usd :sure: :think: :rofl:
absurde prijzen maar leuke en origineel uiterlijk voor een speaker, ik vind m mooi!

En zal in veel gevallen op de WAF factor aanzienlijk beter scoren dan een egaal gekleurde versie :D
Vind je het ZO absurd?
Ik zie regelmatig bekende andere merken gelijksoortige speakers verkopen voor gelijke prijzen.

Overigens een ding wat je moet weten over NZ, is dat de meesten dingen daar zeker 2 keer zo duur zijn.
Zeker als het om non-food items gaat. De winst marge op zulke speakers is dan ook een stuk kleiner.
En dagelijkse kosten tov NL zijn ook hoger.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door rho »

One World Concepts schreef:
grimoire schreef:
Mtraxx schreef:
Hier een fabrikant die met SB mooie kastjes bouwt : https://www.textone.co.nz/art-speakers/

WhatsApp Image 2020-07-10 at 20.05.43.jpeg

The New Zealand Tex Tone has a series of special Art Speakers in its product line-up. These speakers are equipped with equally special works of art. In classic uitvoering $4500 Usd en art uitvoering $5600 Usd :sure: :think: :rofl:
absurde prijzen maar leuke en origineel uiterlijk voor een speaker, ik vind m mooi!

En zal in veel gevallen op de WAF factor aanzienlijk beter scoren dan een egaal gekleurde versie :D
Vind je het ZO absurd?
Ik zie regelmatig bekende andere merken gelijksoortige speakers verkopen voor gelijke prijzen.

Overigens een ding wat je moet weten over NZ, is dat de meesten dingen daar zeker 2 keer zo duur zijn.
Zeker als het om non-food items gaat. De winst marge op zulke speakers is dan ook een stuk kleiner.
En dagelijkse kosten tov NL zijn ook hoger.
Ik vind ze ook duur, maar gezien andere merken gelijkaardige bedragen vragen voor "eenvoudigere" speakers kan ik deze prijs wel begrijpen.
Ook de "kunst" die men als extra aanrekent vind ik nogal prijzig, maar niet zeker niet onbegrijpelijk, in vergelijking met sommige zaken die je soms in de markt van "high-end" luidsprekers soms tegen komt.
Of ik het mooi vind ... Sommige ontwerpen wel, sommige minder...

Mijn vriendin vind ze zonder kunst iig mooier.
...en ze is fan van "die witte dingen". (ceramische conus) Mijn nieuwe projectje gaat dus in de smaak vallen. :lol:
Sinbad
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 16:31

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Sinbad »

Hallo,
Mag ik een vrijblijvende vraag stellen : is er een reden waarom de scan speak ref monitor se niet in de lijst opgenomen is ?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door richard »

Sinbad schreef:
Hallo,
Mag ik een vrijblijvende vraag stellen : is er een reden waarom de scan speak ref monitor se niet in de lijst opgenomen is ?
Omdat het een waardeloos ding is?


Geintje. Kwalitatief gezien zou die er mijns inziens ook wel bij moeten.
Maar misschien voldoet hij niet helemaal aan punt a. van de openingspost en echt recent is hij ook niet..
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Henkjan »

a) was voor Hans z'n persoonlijke zoektocht, in het overzicht gaat t tot voorbij de €2k per set....
en "current" is die ook nog gewoon https://www.speakerland.nl/luidsprekerm ... onitor-se/
is gewoon de 911 van zelfbouwluidsprekers
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door richard »

Henkjan schreef:
is gewoon de 911 van zelfbouwluidsprekers
Ja, hoe lang gaat dat ding al mee, 30 - 35 jaar?

edit: Luidsprekerspecial 11 uit 1996. Wat jonger dus.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Shadow »

Goed is goed :sure:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Barry2001 »

Klopt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
a) was voor Hans z'n persoonlijke zoektocht, in het overzicht gaat t tot voorbij de €2k per set....
en "current" is die ook nog gewoon https://www.speakerland.nl/luidsprekerm ... onitor-se/
is gewoon de 911 van zelfbouwluidsprekers
Jup, dateert ook al van midden jaren '60 O:) Hoewel een S uit 2020 toch wel een tandje meer is dan een Carrera van wat langer terug :lol:

Idd is de Ref mon een echte klassieker waar vandaag de dag nog steeds weinig overheen kan.
Sinbad
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 16:31

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Sinbad »

De ref se is sinds vandaag niet meer te vinden op de site van speakerland :shock:
Om in 911 termen te blijven : jammer dat er geen GT3RS gekomen is van deze speaker.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door Pjotr »

Ooit had Speaker&Co een vergelijkbare tweeweg die naar mij mening nog beter klonk, wat kleiner was en er wat eleganter uitzag. Zat een 17cm ScanSpeak magnesium midbas in samen met een Morel tweeter. Daar zijn ze mee gestopt toen de midbas niet meer leverbaar was, helaas. Ben de naam even vergeten. Iets van Calinda of Calypso of zo...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit

Bericht door dre »

Nooit van gehoord.....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”