Actief of passief gefilterd?FR_Aad schreef:Is de Eminence Alpha 15A een optie?
Edit;
Lijkt me een gitaarspeaker, hoog rendement, maar ook hoge Fs.
Moderator: Beheerdersteam
Actief of passief gefilterd?FR_Aad schreef:Is de Eminence Alpha 15A een optie?
Ik wist niet dat het ook om het frontje ging, ik dacht enkel aan de geluidskwaliteitShadow schreef:Die is lelijk zeg!One World Concepts schreef:Mocht het formaat niks uitmaken, kun je ook gaan kijken naar Tymphany/Peerless FSL-1830R09-04Shadow schreef:
750 euro per paar? Daar heb ik 5 SB audio drivers voor![]()
Het is wel een optie maar dan gaan ze eerst langs Sander voor een spuitbeurt van die wortel in het midden
Dat is wel 18inch, met een 12mm slag!
Dat voor nog geen 150 euro.![]()
Ok dus voor actieve setup kunnen we net zo goed de 6 Ohms versie van de SB nemen?
viewtopic.php?t=20344Shadow schreef:Actief of passief gefilterd?FR_Aad schreef:Is de Eminence Alpha 15A een optie?
Edit;
Alpha_15A.pdf
Nee, daar ben ik niet naar op zoek, ik heb ze gehoord ooit esFR_Aad schreef:viewtopic.php?t=20344Shadow schreef:Actief of passief gefilterd?FR_Aad schreef:Is de Eminence Alpha 15A een optie?
Edit;
Alpha_15A.pdf

Ja, SB Acoustics heeft sinds een tijdje nu ook een PA afdeling. Momenteel nog erg lastig te leveren.Forza schreef:Kwam deze tegen bij de PA afdeling van SB, is dat wat?
http://www.sbaudience.com/index.php/pro ... o-15ob350/
Het uitgangspunt bij PA is anders.jeroen_d schreef:Die Xdamage moet ook wel p-p zijn. Met die enkele magneet is er gewoon niet meer speelruimte.
En gezien de spoelhoogte en luchtspleet zal de lineaire Xmax redelijkerwijs niet boven 17mm p-p gaan. Dus 11 mm one way zal met behoorlijk wat vervorming gepaard gaan. Tja, waar leg je de grens voor lineair. Dat is bij PA wat anders, daar mag het gewoon niet kapot bij hoog vermogen. Dus zolang je dit niet gaat boosten aan de onderkant zal het prima gaan voor OB, verwacht er alleen niet teveel diepgang van.
Door een schatting te maken met het verhaal hierboven, kom ik uit op een xmech op poolplaat van;jeroen_d schreef:Die Xdamage moet ook wel p-p zijn.
Tlhp Frankrijk, account aanmaken, kun je de prijs zien. 150 euro per stuk, bij 2 of meer 140 euro per stuk.erikdebest schreef:Hoi Shadow,
waar heb de SB34NRX75-16 voor 150 euro/stuk gevonden? Ik heb ze bij compacbel.be gekocht, direkt en gratis verzonden uit Denemarken.
Groet, Erik
Die 5 mm is de offset van de achterste poolplaat? Anders ontgaat me iets. De spreekspoel is 24,7 mm, de voorste poolplaat 8 mm.One World Concepts schreef:...Als je puur kijkt naar de lengte van de magneet en de lengte van de spreekspoel, dan kom je op uit op;
Hmg - (Hvc/2) + (Hg/2) = 25 - 8 + 5 = 22 mm * .
Dit is dus de afstand tussen de onderkant van de spreekspoel(houder) en de onderkant van de magneet.
Dit ging over de Lavoce woofer.richard schreef:Die 5 mm is de offset van de achterste poolplaat? Anders ontgaat me iets. De spreekspoel is 24,7 mm, de voorste poolplaat 8 mm.One World Concepts schreef:...Als je puur kijkt naar de lengte van de magneet en de lengte van de spreekspoel, dan kom je op uit op;
Hmg - (Hvc/2) + (Hg/2) = 25 - 8 + 5 = 22 mm * .
Dit is dus de afstand tussen de onderkant van de spreekspoel(houder) en de onderkant van de magneet.
Er van uitgaande dat de spoel symmetrisch in de poolplaat hangt steekt hij er 8,35 mm uit.
Als de magneet 25 mm dik is blijft er bij een vlakke achterste poolplaat minder dan 17 mm over.
Het gebeurd toch ook wel dat de spreekspoel als hij te kort is en niet helemaal goed is gecentreerd hij er aan de voorkant uitvliegt en zo tegen de voorste poolplaat klapt.
Maar dan ben je hem vast toch al aan het vermoorden.
Ja, er uit schieten en bij terugkomst tegen de voorste poolplaat klappen. Ik heb wel vaker van dit schademechanisme gehoord, maar het zelf ook nooit meegemaakt.One World Concepts schreef:...
Tegen de voorkant aanklappen kan natuurlijk niet, wel kan het misschien dat hij eruit floept.
Dan is het wel direct einde oefening.
De ophanging werkt sowieso niet linearrichard schreef:Ja, er uit schieten en bij terugkomst tegen de voorste poolplaat klappen. Ik heb wel vaker van dit schademechanisme gehoord, maar het zelf ook nooit meegemaakt.One World Concepts schreef:...
Tegen de voorkant aanklappen kan natuurlijk niet, wel kan het misschien dat hij eruit floept.
Dan is het wel direct einde oefening.
Bij dergelijke uitslagen ben je de boel toch al aan het vernielen, de ophanging zal daar ook niet meer lineair werken. Of je hebt de boel al verbrand.
de xmax zelf bedoel je?Walt schreef:Die 11mm is dan natuurlijk ook p-p.
Voor zover ik weet enkel Xlin vs Xmaxrichard schreef:Worden die termen niet vaak door elkaar gebruikt? Xlin en Xmax maar ook Xmax en Xdamage?
Welke software is geschikt om een woofer simuleren op bruikbaarheid in een Open Baffle?b_force schreef:Ik heb het vooral over dipole/open baffle (zoals bv de OB3W)
Je wilt dan nog wel iets lage Fs hebben om ze nog fatsoenlijk in te zetten.
(liefst zo laag mgoelijk, maar ±42Hz -3dB is goed)
Ik heb alle drivers in Boxsim gesimuleerd als een openbaffle en het werkt vrij goed.
Ik zou echter wat meer ervaring over de verschillende drivers willen krijgen/lezen.
De meeste PA drivers doen het in Boxsim niet lekker in een 3 weg openbaffle. Zeker niet als je ze passief wilt filteren.