BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Moderator: Beheerdersteam
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Mooie vakantie invulling, soort van speakersurvivaltocht dit
Je hebt met de MK1 kast wel mooi de ruimte om de voeding in de proppen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ja, ik ben wat onverwachte situaties tegengekomen. Toch heb ik er geen spijt van dat ik geen MediaMarkt setje voor weinig heb aangeschaft.
We hebben weer een hoop geleerd en ik ben lekker bezig geweest.
We hebben weer een hoop geleerd en ik ben lekker bezig geweest.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Beslist. Ik vond het klinkend resultaat met de Dayton plate eigenlijk al heel volwassen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ondanks de warmte en het feit dat ik weer volop aan het werk ben toch nog wat kunnen doen:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
De voeding kan aan de binnenkant gemonteerd worden?
Alleen een snoer naar stopcontact en kabels naar de satelliet-jes, en dan de input van de PC.
Alleen een snoer naar stopcontact en kabels naar de satelliet-jes, en dan de input van de PC.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Eindelijk. Het setje staat te spelen:
Toch heb ik de indruk dat de Dayton plateamp beter klonk dan de Lepai. Jammer dat die een warmtehuishoudingsprobleem had.
Ik denk dat ik met dit project voor mezelf nog eens in de herhaling ga met uitgekiende versterking. De CA die op stapel staat in 4 kanaals uitvoering of iets van die strekking.
Maar dat is later. Nu kan het spul naar boven.
Dat heb ik niet gedaan. De voeding past perfect en het aantal draadjes verandert er niet door.hannesie schreef:De voeding kan aan de binnenkant gemonteerd worden?
Alleen een snoer naar stopcontact en kabels naar de satelliet-jes, en dan de input van de PC.
Toch heb ik de indruk dat de Dayton plateamp beter klonk dan de Lepai. Jammer dat die een warmtehuishoudingsprobleem had.
Ik denk dat ik met dit project voor mezelf nog eens in de herhaling ga met uitgekiende versterking. De CA die op stapel staat in 4 kanaals uitvoering of iets van die strekking.
Maar dat is later. Nu kan het spul naar boven.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Nog een paar plaatjes van de externe volumeregeling in het aansluitsnoer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
En ze klinken ook nog eens erg goed
Wat ik gehoord heb was wel op de Dayton amp. Dat was heel relaxed en stressvrij. Psies van wat je van achter de PC verwacht 
Gewoon 2 kanaals, de sub kan wel op UcD180...... Ben met zoiets bezig voor bij de TV. Punt is even een net 'afstembaar' actief filter. Mooiste is een 2e orde LW op de Fb van de satellietjes en een 4e orde LW voor sub. Maar dat afstembaar met 1 knoppie wordt een lastige simpel analoog.pappaleo schreef:.............
Ik denk dat ik met dit project voor mezelf nog eens in de herhaling ga met uitgekiende versterking. De CA die op stapel staat in 4 kanaals uitvoering of iets van die strekking.
Maar dat is later. Nu kan het spul naar boven.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Mijn dochter heeft vandaag een vaste PC besteld voor op haar kamer. Ze had al een laptop, maar ze studeert bio-informatica dus kan zo'n ding voor zichzelf verantwoorden. Ze betaalt hem overigens ook helemaal zelf.
Maar vandaag kwam ook de vraag: "Pap. Kun je voor mij ook zo'n setje maken ?"
Ergens had ik wel verwacht dat die vraag ooit zou komen. Houdt me in ieder geval van de straat.

Maar vandaag kwam ook de vraag: "Pap. Kun je voor mij ook zo'n setje maken ?"
Ergens had ik wel verwacht dat die vraag ooit zou komen. Houdt me in ieder geval van de straat.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Misschien een idee, maar je kunt trouwens volume control ook via usb naar de PC doen, dan kun je volume regelen van Windows (of Max of Linux) zelf.
Heb je enkel 1 USB kabel nodig, het kan zelfs draadloos als het moet lol
Incl, pauze, play, next, prev etc
Heb je enkel 1 USB kabel nodig, het kan zelfs draadloos als het moet lol
Incl, pauze, play, next, prev etc
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik weet het. De audio uit is regelbaar via de Windows volume control. Ik heb zelf echter eens een toepassing op de PC gehad die het nodig vond om zelf de stand van het Windows volume te bepalen. Dan knalde de herrie ineens uit je speakers.
Ik heb zelf voor mijn werk een Jabra bluetooth koptelefoon en we gebruiken Teams. Dat Teams flikt het ook elke keer om als je de mute-knop uit zet het volume naar 100% te zetten. De windows volume control staat dan wel op 62% maar het werkelijke volume is 100%. Verzet je het windows volume van 62% naar 63%, dan klinkt het ineens een stuk zachter omdat Teams zich dan schikt naar het ingestelde Windows volume. Uitermate irritant.
Die kids gebruiken voor hoorcolleges ook Teams, en om te voorkomen dat er elke keer maximaal lawaai uit die speakers komt is zo'n externe regelaar wel handig. En met dat kleine kastje kan je hem ook direct op de uitgang van bijvoorbeeld een CD speler aansluiten. Handig voor op een luisterdag.
Ik heb zelf voor mijn werk een Jabra bluetooth koptelefoon en we gebruiken Teams. Dat Teams flikt het ook elke keer om als je de mute-knop uit zet het volume naar 100% te zetten. De windows volume control staat dan wel op 62% maar het werkelijke volume is 100%. Verzet je het windows volume van 62% naar 63%, dan klinkt het ineens een stuk zachter omdat Teams zich dan schikt naar het ingestelde Windows volume. Uitermate irritant.
Die kids gebruiken voor hoorcolleges ook Teams, en om te voorkomen dat er elke keer maximaal lawaai uit die speakers komt is zo'n externe regelaar wel handig. En met dat kleine kastje kan je hem ook direct op de uitgang van bijvoorbeeld een CD speler aansluiten. Handig voor op een luisterdag.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Vreemd, er is trouwens wel een setting ergens in Windows waar je dit kunt instellen en zo nodig programma's kan blokkeren om volume op 100% te zetten.
Ik heb er nog nooit last van gehad, ik draai zo nu al jaren mijn systeem.
Passieve volume control kan trouwens ook nog remote
Ik heb er nog nooit last van gehad, ik draai zo nu al jaren mijn systeem.
Passieve volume control kan trouwens ook nog remote
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Je weet nu hoe het moet... Draai je nu toch zo in elkaarpappaleo schreef:Mijn dochter heeft vandaag een vaste PC besteld voor op haar kamer. Ze had al een laptop, maar ze studeert bio-informatica dus kan zo'n ding voor zichzelf verantwoorden. Ze betaalt hem overigens ook helemaal zelf.
Maar vandaag kwam ook de vraag: "Pap. Kun je voor mij ook zo'n setje maken ?"
Ergens had ik wel verwacht dat die vraag ooit zou komen. Houdt me in ieder geval van de straat.
![]()
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Alsof zo'n setje niet met laptop zou werken! Je heb gewoon mazzel, dat ze er nu pas over begon.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Wat heet mazzel. Of pas. Ik vind het geen straf, hoor, ik doe het met plezier. 
Ben al lang blij dat de creaties ook echt gewaardeerd worden.
Ben al lang blij dat de creaties ook echt gewaardeerd worden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
ze wilde natuurlijk ff t resultaat afwachten, of pa er niet stiekum net zo'n formaat als in de woonkamer van gemaakt hadjvenema schreef:Alsof zo'n setje niet met laptop zou werken! Je heb gewoon mazzel, dat ze er nu pas over begon.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Mwah, zie Leo er nog wel voor aan om zo'n setje straks in de woonkamer te hebbenHenkjan schreef:ze wilde natuurlijk ff t resultaat afwachten, of pa er niet stiekum net zo'n formaat als in de woonkamer van gemaakt hadjvenema schreef:Alsof zo'n setje niet met laptop zou werken! Je heb gewoon mazzel, dat ze er nu pas over begon.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
ik nietPjotr schreef:Mwah, zie Leo er nog wel voor aan om zo'n setje straks in de woonkamer te hebbenHenkjan schreef:ze wilde natuurlijk ff t resultaat afwachten, of pa er niet stiekum net zo'n formaat als in de woonkamer van gemaakt hadjvenema schreef:Alsof zo'n setje niet met laptop zou werken! Je heb gewoon mazzel, dat ze er nu pas over begon.
