JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Moderator: Beheerdersteam
JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Vriend van me vroeg aan mij dit aan jullie te vragen Bij deze 
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
JBL heeft in de kringen van de betere audio en muziek liefhebber zo'n beetje dezelfde status als Bose en Marianne Weber.
Je wilt er simpelweg niet dood mee gevonden worden.
Dat gezegd hebbende, is JBL vele jaren lang in de USA de norm geweest op het gebied van studiomonitoring, en is menig topalbum ermee opgenomen. het kan verkeren dus.
Je wilt er simpelweg niet dood mee gevonden worden.
Dat gezegd hebbende, is JBL vele jaren lang in de USA de norm geweest op het gebied van studiomonitoring, en is menig topalbum ermee opgenomen. het kan verkeren dus.
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Bedankt Ray,ray5150 schreef:JBL heeft in de kringen van de betere audio en muziek liefhebber zo'n beetje dezelfde status als Bose en Marianne Weber.
Je wilt er simpelweg niet dood mee gevonden worden.
Dat gezegd hebbende, is JBL vele jaren lang in de USA de norm geweest op het gebied van studiomonitoring, en is menig topalbum ermee opgenomen. het kan verkeren dus.
Ik zag de plastic klemmetjes aan de achterkant En vergeleek dat met mij Q7 Kef Daar zag ik een wereld van verschil
Dat liet ik John zien
En verder kon ik er niets zinnigs over zeggen
Maar hij heeft ze maar laten staan bij de eigenaar
Bedankt voor je opmerkingen
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
De oudere jbl speakers zijn naar mijn idee beter dan wat ze tegenwoordig maken. KEF is toch wel een tandje beter Bert.
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Maar ze kunnen het echt wel, hoor :
https://www.jblsynthesis.com/products/l ... 000RW.html
https://www.jblsynthesis.com/products/l ... 000RW.html
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Ik ben sinds 1975-1976 Echte fan van Kef , nu vind ik de Kef Q7 die bij mij staan niet goed uit de verf komen in het laaghardbats schreef:De oudere jbl speakers zijn naar mijn idee beter dan wat ze tegenwoordig maken. KEF is toch wel een tandje beter Bert.
Sommige nummers klinken dan echt lelijk
Dat was me bij de KEF 104 Niet opgevallen eerder andersom
Of dit aan de plaatsing van de q7 Luidsprekers t.ov 104 daar zit de Woofer lager ik weet het niet , soms mis ik de 104ab2
Maar de Detail in de Bas is nu meer weggestopt achter die Bass Drum
Of hoe heet die grote trommel waar ze met een pedaal proberen doorheen te trappen.
Maar ik heb weinig of geen plaats om ze anders weg te zetten .
Keer een Q11 proberen
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
De bas van de 104ab en (en van de varianten Calinda en cadenza) was dan ook wel speciaal. De B200SP1039 was een zeer goede bas driver en de resonators die er bij hoorden waren ook zeer goed. Dat men in die tijd zo'n goede en diepe bas uit 40 liter kasten wisten te halen dat was hun tijd ver vooruit. Eenzelfde oplossing zou heden ten dage nog altijd niet misstaan en komt inderdaad beter uit de verf dan bij menig moderne luidsprekers.
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Mwah, ze hebben erg veel Mediamarkt spul en Harman doet ook erg zijn best om de naam die ze ooit hadden te grabbel te gooien. Maar volgens mij maken ze nog steeds wel luidsprekers waar een liefhebber mee uit de voeten zou kunnen.ray5150 schreef:JBL heeft in de kringen van de betere audio en muziek liefhebber zo'n beetje dezelfde status als Bose en Marianne Weber.
Wel echt Amerikaans, de vormgeving is voor mij wel een dingetje.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Kun je zelf haast niet voor gaan bouwenLeeuwarden schreef:Mooie aanbieding....
https://www.musicdirect.com/speakers/JB ... r-Speakers
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Juist wel. met het aantal Avalon clonen dat in NL gebouwd is kun je makkelijk een flinke showroom of luisterdag vullen.hardbats schreef:Kun je zelf haast niet voor gaan bouwen
Zomaar een voorbeeld : viewtopic.php?t=11595
Setje originelen kost 100K, zelfbouwen kan voor 5 a 10 K, afhankelijk van de gekozen units.
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Voor dat geld dat je overhou met zelf bouwen, kun je gelijk een optrekje om de speakers heen bouwen, staan ze gelijk droog.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
$ 52.000 valt toch best mee? Ik kan het wel duurder bedenken...Jerommel schreef:Klikt op link, kan het niet geloven.
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Ja, vast wel, maar het zit bij deze jongens m.i. niet in de materiaalkosten end de manuren.Leeuwarden schreef:$ 52.000 valt toch best mee? Ik kan het wel duurder bedenken...Jerommel schreef:Klikt op link, kan het niet geloven.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Jerommel schreef:Ja, vast wel, maar het zit bij deze jongens m.i. niet in de materiaalkosten end de manuren.Leeuwarden schreef:$ 52.000 valt toch best mee? Ik kan het wel duurder bedenken...Jerommel schreef:Klikt op link, kan het niet geloven.
Dat geldt voor de meeste speakers...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: JBL L5 Floorstanders Iemand bekend ermee ?
Die L5 is een mooi design, waarbij ik vermoed dat de vorm volgt op de functie.
Met die tweeter kun je wel een fris hoog verwachten, maar JBL is een aantal PA dingen (zoals hoorns) gewoon maatgevend geweest.
Ik zou uit dat land eerder iets van Infinity uitzoeken... Maar JBL is lekker 'klassiek' en of de naam nou goed is of niet... Met foamranden die wat liefde nodig hebben zo nu en dan....
Met die tweeter kun je wel een fris hoog verwachten, maar JBL is een aantal PA dingen (zoals hoorns) gewoon maatgevend geweest.
Ik zou uit dat land eerder iets van Infinity uitzoeken... Maar JBL is lekker 'klassiek' en of de naam nou goed is of niet... Met foamranden die wat liefde nodig hebben zo nu en dan....
