Nee joh dat schrijf je verkeerd 1¹/4fthardbats schreef:15inch, 1,25footOpaBert schreef:Hoeveel Voet is die Grote speaker![]()
Verder al is de klank Erg goed , het ziet er niet uit![]()
Misschien wielen eronder zetten Kan je ze weg rijden als de vrouw eraan komt
Liionidas Active ombouw
Moderator: Beheerdersteam
Re: Liionidas Hardbats OB
Re: Liionidas Hardbats OB
Sleufje voor de interne bedrading, voor zover dat kan op een open baffle
Re: Liionidas Hardbats OB
Waarom niet aan de achterkant? En doe je beide geleiders in een sleuf?
Let er wel op dat als je bedrading vast zet in zo'n sleuf het later erg lastig is de bedrading te vervangen als dat om een of andere reden nodig is (spreek uit ervaring).
Let er wel op dat als je bedrading vast zet in zo'n sleuf het later erg lastig is de bedrading te vervangen als dat om een of andere reden nodig is (spreek uit ervaring).
Re: Liionidas Hardbats OB
Omdat het aan de achterkant zichtbaar is en nu niet. Beide geleiders lopen naast elkaar.richard schreef:Waarom niet aan de achterkant? En doe je beide geleiders in een sleuf?
Let er wel op dat als je bedrading vast zet in zo'n sleuf het later erg lastig is de bedrading te vervangen als dat om een of andere reden nodig is (spreek uit ervaring).
Het komt klem te zitten tussen de dubbel dikke baffle dus kan er ook zo weer uit gehaald worden.
Re: Liionidas Hardbats OB
Jazeker, ik wil niet al die gaten en schroeven in het zicht hebbenrichard schreef:Komt er nog een baffle voor, dat had ik niet in de gaten.
Re: Liionidas Hardbats OB
Vandaag een setje top baffles gefreesd voor de F12. Hadden ze deze maar net als de Fast-8 en Crystal-10 gemaakt om langs voor te monteren, scheelt een hoop gedoe om die schuimranden weg te werken
Een leuke avond luistersessie voor de boeg
Een leuke avond luistersessie voor de boeg
Re: Liionidas Hardbats OB
Bij dergelijke units vind ik montage via de achterzijde best wel te accepteren. Eigenlijk is het de klassieke manier. Maar het vraagt wel wat aandacht aan de afwerking van de dagkant van het gat.
Laatst gewijzigd door richard op vr 11 sep 2020, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Liionidas Hardbats OB
Hoi Bas,
ziet er erg goed en harmonieus uit.
Ik ben echt jaloers, maar je moet je kunnen uitleven!
Meld snel hoe het klinkt zodat ik zelf een beslissing kan nemen, ik wil het ook horen!
Fijn weekend.
André
ziet er erg goed en harmonieus uit.
Ik ben echt jaloers, maar je moet je kunnen uitleven!
Meld snel hoe het klinkt zodat ik zelf een beslissing kan nemen, ik wil het ook horen!
Fijn weekend.
André
Re: Liionidas Hardbats OB
Het is voornamelijk een hoop gedoe om te bedenken hoe je de driver het beste monteert zodat het stevig zit, maar toch zonder schroeven in het zicht en zodat de rand in de baffle niet te dik is tot aan de driver.richard schreef:Bij dergelijke units vind ik montage via de achterzijde best wel te accepteren. Eigenlijk is het de klassieke manier. Maar het vraagt wel wat aandacht aan de afwerking van het gat.
Ach het is gelukt
Dankjewel André! Ik laat het je weten als ik een conclusie hebTomTest schreef:Hoi Bas,
ziet er erg goed en harmonieus uit.![]()
Ik ben echt jaloers, maar je moet je kunnen uitleven!![]()
Meld snel hoe het klinkt zodat ik zelf een beslissing kan nemen, ik wil het ook horen!
Fijn weekend.
André
Re: Liionidas Hardbats OB
Esthetisch een hele upgrade vind ik.
Hopelijk klinken ze ook super.
Hopelijk klinken ze ook super.
Re: Liionidas Hardbats OB
Net de nieuwe Silver-8 van Lii-audio binnen gekregen en meteen even in de baffles van de Fast-8 geschroefd om te proberen en in te laten spelen
Als ik er straks meer tijd voor heb maar even nieuwe baffles maken. En ze ook maar langs achter monteren, Dat oogt toch netter denk ik.
Als ik er straks meer tijd voor heb maar even nieuwe baffles maken. En ze ook maar langs achter monteren, Dat oogt toch netter denk ik.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Liionidas Hardbats OB
Dat is correct en tevens juist.Leeuwarden schreef:Heb je nu 3 setjes breedbanders?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Liionidas Hardbats OB
Leuk, ben benieuwd naar je bevindingen!hardbats schreef:Natuurlijk
Re: Liionidas Hardbats OB
De Crystal-6 binnen gehad om straks te gaan gebruiken in een bookshelf op de hobbykamer.
Maar omdat daar nog geen ontwerp voor is gaan ze voorlopig even in de Liionidas. Inspelen en toch even proberen.
Ik wilde er geen speciale baffles voor maken dus heb adapter geprint zodat ik ze in de Fast-8 baffles kan gebruiken.
Maar omdat daar nog geen ontwerp voor is gaan ze voorlopig even in de Liionidas. Inspelen en toch even proberen.
Ik wilde er geen speciale baffles voor maken dus heb adapter geprint zodat ik ze in de Fast-8 baffles kan gebruiken.
Re: Liionidas Hardbats OB
Heel mooi! Wordt wel tijd voor een vergelijkende luister sessie hoor! Ben heel benieuwd naar de ervaring
