Liionidas Active ombouw

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
OpaBert schreef:
Hoeveel Voet is die Grote speaker :shock:
Verder al is de klank Erg goed , het ziet er niet uit :hide:
Misschien wielen eronder zetten Kan je ze weg rijden als de vrouw eraan komt :D
15inch, 1,25foot
Nee joh dat schrijf je verkeerd 1¹/4ft :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

:yeah:
20200903_161928.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

:lol: :lol:
hardbats schreef:
:yeah:

20200903_161928.jpg
Doet me ergens aan denken :-k :oops:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Shadow »

I'm blue dabadee dabadaa :rock:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Sleufje voor de interne bedrading, voor zover dat kan op een open baffle :roll:
20200905_145441.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door richard »

Waarom niet aan de achterkant? En doe je beide geleiders in een sleuf?
Let er wel op dat als je bedrading vast zet in zo'n sleuf het later erg lastig is de bedrading te vervangen als dat om een of andere reden nodig is (spreek uit ervaring).
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

richard schreef:
Waarom niet aan de achterkant? En doe je beide geleiders in een sleuf?
Let er wel op dat als je bedrading vast zet in zo'n sleuf het later erg lastig is de bedrading te vervangen als dat om een of andere reden nodig is (spreek uit ervaring).
Omdat het aan de achterkant zichtbaar is en nu niet. Beide geleiders lopen naast elkaar.
Het komt klem te zitten tussen de dubbel dikke baffle dus kan er ook zo weer uit gehaald worden.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door richard »

Komt er nog een baffle voor, dat had ik niet in de gaten.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

richard schreef:
Komt er nog een baffle voor, dat had ik niet in de gaten.
Jazeker, ik wil niet al die gaten en schroeven in het zicht hebben :mrgreen:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Vandaag een setje top baffles gefreesd voor de F12. Hadden ze deze maar net als de Fast-8 en Crystal-10 gemaakt om langs voor te monteren, scheelt een hoop gedoe om die schuimranden weg te werken :roll:

Een leuke avond luistersessie voor de boeg \:D/
20200911_191200.jpg
20200911_191131.jpg
20200911_191140.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door richard »

Bij dergelijke units vind ik montage via de achterzijde best wel te accepteren. Eigenlijk is het de klassieke manier. Maar het vraagt wel wat aandacht aan de afwerking van de dagkant van het gat.
Laatst gewijzigd door richard op vr 11 sep 2020, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
TomTest
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 20 mei 2019, 14:52
Locatie: Düsseldorf

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door TomTest »

Hoi Bas,

ziet er erg goed en harmonieus uit. :goedzo:
Ik ben echt jaloers, maar je moet je kunnen uitleven! :sure:
Meld snel hoe het klinkt zodat ik zelf een beslissing kan nemen, ik wil het ook horen!

Fijn weekend.
André
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

richard schreef:
Bij dergelijke units vind ik montage via de achterzijde best wel te accepteren. Eigenlijk is het de klassieke manier. Maar het vraagt wel wat aandacht aan de afwerking van het gat.
Het is voornamelijk een hoop gedoe om te bedenken hoe je de driver het beste monteert zodat het stevig zit, maar toch zonder schroeven in het zicht en zodat de rand in de baffle niet te dik is tot aan de driver.
Ach het is gelukt :D
TomTest schreef:
Hoi Bas,

ziet er erg goed en harmonieus uit. :goedzo:
Ik ben echt jaloers, maar je moet je kunnen uitleven! :sure:
Meld snel hoe het klinkt zodat ik zelf een beslissing kan nemen, ik wil het ook horen!

Fijn weekend.
André
Dankjewel André! Ik laat het je weten als ik een conclusie heb :wink:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Walt »

Mooie set zo! Veel luisterplezier!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

Valt mee Nu het op zijn plaats staat Bas :goedzo:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door rho »

Esthetisch een hele upgrade vind ik.
Hopelijk klinken ze ook super.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Net de nieuwe Silver-8 van Lii-audio binnen gekregen en meteen even in de baffles van de Fast-8 geschroefd om te proberen en in te laten spelen :D

Als ik er straks meer tijd voor heb maar even nieuwe baffles maken. En ze ook maar langs achter monteren, Dat oogt toch netter denk ik.
20210104_131958.jpg
20210104_134626.jpg
20210104_134652.jpg
20210104_134655.jpg
20210104_143110.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Leeuwarden »

Heb je nu 3 setjes breedbanders?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Leeuwarden schreef:
Heb je nu 3 setjes breedbanders?
Dat is correct en tevens juist.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Leeuwarden »

Nice... doe je een vergelijkend verslagje?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door VintageHarry »

hardbats schreef:
Natuurlijk :wink:
Leuk, ben benieuwd naar je bevindingen!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

De Crystal-6 binnen gehad om straks te gaan gebruiken in een bookshelf op de hobbykamer.
Maar omdat daar nog geen ontwerp voor is gaan ze voorlopig even in de Liionidas. Inspelen en toch even proberen.
Ik wilde er geen speciale baffles voor maken dus heb adapter geprint zodat ik ze in de Fast-8 baffles kan gebruiken.
20210307_132035.jpg
20210307_132049.jpg
20210307_141830.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Shadow »

Mooi! :lol:
oorpijn
Berichten: 60
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 12:42

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door oorpijn »

Heel mooi! Wordt wel tijd voor een vergelijkende luister sessie hoor! Ben heel benieuwd naar de ervaring
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”