Liionidas Active ombouw

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door pappaleo »

Oranje ? :shock:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

pappaleo schreef:
Oranje ? :shock:
Die oranje fase plug is helemaal een doorn in het oog :lol:
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door meanman64 »

Ik heb op mijn Fast 8 zelfs geen houten phase plug ( wel zelf op gemonteerd)
Bijlagen
Fast 8 new phase plug.jpg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

meanman64 schreef:
Ik heb op mijn Fast 8 zelfs geen houten phase plug ( wel zelf op gemonteerd)
Bij jouw waren ze kapot toen ze binnen kwamen toch?
Ik ga even in gesprek met Lii-audio of ik eventueel nog blauwe kan krijgen of hoe ik anders de phase plug en andere kleur kan geven :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Walt »

V

E

R

F

:mrgreen:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Walt schreef:
V

E

R

F

:mrgreen:
Zover kwam ik al.
Ik weet alleen niet of deze pluggen gelijmt of geschroefd zitten.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Walt »

Fijn kwastje en wat bob ross skills...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door richard »

hardbats schreef:
Het is alleen jammer dat ik de zwarte gekregen heb ipv de blauwe,
Blauwe verf was op, Maar er stond nog wel ergens een blik.
Walt schreef:
Fijn kwastje en wat bob ross skills...
Val dan niet in slaap tijdens het verven.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door jvenema »

Vergeet niet om eerst met de verfbrander, de zwarte verf te verwijderen! :rofl:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door richard »

Als het kan en je wil liever blauwe zou ik ze ruilen. Het zijn geen drivers van een paar tientjes. Ook niet rommelen met verf en verfbranders.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

richard schreef:
Als het kan en je wil liever blauwe zou ik ze ruilen. Het zijn geen drivers van een paar tientjes. Ook niet rommelen met verf en verfbranders.
Dat ga ik ook eerst proberen. Als dat niet kan ga ik alleen de fase plug spuiten.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Shadow »

Sander weet hoe :sure:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hannesie »

hardbats schreef:
Nou, terug van vakantie. Natuurlijk meteen de dozen opgemaakt waar de W15 in zitten :yeah:

Het is alleen jammer dat ik de zwarte gekregen heb ipv de blauwe, wilde juist met dat kleuren schema werken :think:

20200830_204749.jpg

We kunnen iig verder werken.
Lijken wel erg op de Daucus carota.
En iemand die de vorm wat anders interpreteert, zal mogelijk er een fallus symbool inzien. ik zou dit niet direct zonder dat er eerst over gecommuniceerd is, niet accepteren.
Een essentieel beeld/voorkomen is duidelijk anders als wat er op de site staat, en dit koop je ondanks dat er mogelijk cultuurverschillen en beleving is/zijn, niet zomaar.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door richard »

hannesie schreef:
Lijken wel erg op de Daucus carota.
Is de woofer die je hebt gekregen wel dezelfde als gepresenteerd op de website?
https://www.lii-audio.com/product/15-in ... inet-w-15/
Naast dat de kleur van het membraan afwijkt ontbreekt het logo (lijkt me een voordeel). En niet alleen de kleur van de fallus is anders maar ook de vorm.
Heb je zo'n ding overigens helemaal niet nodig in het laag.

Het blauw van de website kan ook matzwart zijn wat met een bepaalde belichting blauw lijkt.
en dit koop je ondanks dat er mogelijk cultuurverschillen en beleving is/zijn, niet zomaar.
Een vriend van mij liet zijn kinderwagens in China produceren en de bekleding in Polen. Hij vertelde me dat ze in China prima kwaliteit kunnen maken, maar dan moet je er wel zelf bovenop zitten.
Wat ik hiervoor over de kleur van de verf vermelde kwam van hem. Er werden vele containers met zwarte kinderwagens teruggestuurd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door dre »

https://www.lii-audio.com/product/15-in ... inet-w-15/

Deze woofer heeft volgens mij een onbehandelde conus.......
Ik zou maar eens goed kijken of het dezelfde is....
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

richard schreef:
hannesie schreef:
Lijken wel erg op de Daucus carota.
Is de woofer die je hebt gekregen wel dezelfde als gepresenteerd op de website?
https://www.lii-audio.com/product/15-in ... inet-w-15/
Naast dat de kleur van het membraan afwijkt ontbreekt het logo (lijkt me een voordeel). En niet alleen de kleur van de fallus is anders maar ook de vorm.
Heb je zo'n ding overigens helemaal niet nodig in het laag.
Is het volgens hun exact dezelfde woofer, phase plug is ook hetzelfde alleen volgens mij zit jij bij de blauwe met een soort zwarte kit rondom vast aan de conus en bij mij niet :think: verder zit er idd geen embleem op.
Schijnbaar was de eerste batch blauw zoals Leon hem heeft en zoals ik hem zou willen en zijn ze bij de 2de batch overgestapt op zwart met oranje. Dit dachten ze gecommuniceerd te hebben maar nee... misschien Dat Leon wilt ruilen, die zei laatste dat hij liever de zwarte had :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

De zwarte woofers blijven, dan komt er wel een andere kleurstelling. Ook komt er nog wat leuks mijn kant op maar daarover later meer.

Ondertussen de gaten voor de woofers gefreesd.
20200901_160107.jpg
20200901_160125.jpg
En natuurlijk zijn dan de bouten voor de woofers te kort :roll:
Nu alleen nog de gleuven frezen voor de bedrading richting het XO en kabels maken van het XO naar de woofers.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

\:D/
20200902_200752.jpg
20200902_200800.jpg
20200902_222215.jpg
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door meanman64 »

Vind deze combinatie nog goed meevallen .
Denk persoonlijk wel dat het eventueel lakken van de baffles goed overwogen moet worden , kwestie van welke kleur of kleuren .
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

meanman64 schreef:
Vind deze combinatie nog goed meevallen .
Denk persoonlijk wel dat het eventueel lakken van de baffles goed overwogen moet worden , kwestie van welke kleur of kleuren .
Het originele plan om de onderkant hetzelfde blauw/grijs als de 1e batch W15 te maken en de voorkant Amerikaans notenhout is wel van de baan ja. Weet alleen nog niet wat ik nu ga doen qua kleur, Eerst nog even kijken hoe het staat met de andere driver.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door leonidas »

Blanke lak op mdf kan mooi zijn :)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

Hoeveel Voet is die Grote speaker :shock:
Verder al is de klank Erg goed , het ziet er niet uit :hide:
Misschien wielen eronder zetten Kan je ze weg rijden als de vrouw eraan komt :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door ray5150 »

Ik dacht dat we hier al een poosje het metrieke stelsel gebruikten ?
Of gaan we nu weer in bunder, vadem, en mud rekenen. :lol:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door satefan »

ray5150 schreef:
Ik dacht dat we hier al een poosje het metrieke stelsel gebruikten ?
Of gaan we nu weer in bunder, vadem, en mud rekenen. :lol:
Nou ja, de driver-diameter worden doorgaans nog vaak in inches aangeduid? Maar met zulke woofers moet je inderdaad in Feet gaan denken :rock:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

OpaBert schreef:
Hoeveel Voet is die Grote speaker :shock:
Verder al is de klank Erg goed , het ziet er niet uit :hide:
Misschien wielen eronder zetten Kan je ze weg rijden als de vrouw eraan komt :D
15inch, 1,25foot
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”