Calpamos

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

Ronbeo schreef:
Shadow schreef:
Walt schreef:
Het is maar een tip jongens, doe ermee wat je wilt.
Ik zou echt prima slapen met dat budget filter erin hoor, anderen niet en daar is nu keuze in, da's fijn.
En muziek luisteren ook?
Mja soms misschien :-k
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Calpamos

Bericht door Walt »

Het was algemeen bedoelt, de big boys uitgezonderd natuurlijk, die hebben alles het beste! :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Calpamos

Bericht door pappaleo »

Walt schreef:
Ach, prio’s verschillen, de een wil perse festool en makita gereedschap maar is happy met een standaard filter, kom ik aan met mijn gare gamma huismerk boormachine maar wel met Duelund en Mundorf filter componenten, ieder zijn ding toch.
Vandaar dat de schroeven waarmee je units gemonteerd zijn dolgedraaid zijn.
Ronbeo
Berichten: 188
Lid geworden op: za 23 dec 2017, 14:12
Locatie: Haarlem

Re: Calpamos

Bericht door Ronbeo »

Walt schreef:
Ach, prio’s verschillen, de een wil perse festool en makita gereedschap maar is happy met een standaard filter, kom ik aan met mijn gare gamma huismerk boormachine maar wel met Duelund en Mundorf filter componenten, ieder zijn ding toch.
Helemaal mee eens, iedereen moet dat doen waar zijn prio's liggen!
Was ook niet als negatief commentaar bedoeld, maar als reactie op het 'slapen'.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Calpamos

Bericht door Walt »

Hallo pappaleo,

Schroeven aandraaien met een boormachine is vragen om gaten in je konus, een beetje pro gebruikt daarvoor de 24 karaat vergulde WBT moment schroevendraaier, is geen geintje bestaat echt, ligt hier in de kast.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

Ronbeo schreef:
Helemaal mee eens, iedereen moet dat doen waar zijn prio's liggen!
Was ook niet als negatief commentaar bedoeld, maar als reactie op het 'slapen'.
Walter is één van de mensen die graag een vuurtje opstookt over (té) dure upgrades die volgens hem werelden van verschil opleveren. Het punt is dan als je een goed filter hebt met kwalitief goede componenten, dat is in zijn ogen de basis om nog duizenden euro's aan Duelund bypass caps, ByBees, kurkjes, speciaal ingestraalde snoeren etc. te spenderen, ga je hier in mee dan kun je niet zeggen dat het psycho-akoestiek is want je zit erin qua geld...lekker laten praten dus.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

Affijn dit dus;
Walt schreef:
Hallo pappaleo,

Schroeven aandraaien met een boormachine is vragen om gaten in je konus, een beetje pro gebruikt daarvoor de 24 karaat vergulde WBT moment schroevendraaier, is geen geintje bestaat echt, ligt hier in de kast.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Calpamos

Bericht door Walt »

Tony heeft dit filter met luxe componenten niet voor niets zo ontworpen, het goedkopere filter mag dan nog acceptabel klinken, ik weet zeker dat het verschil met de luxe versie goed hoorbaar zal zijn...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

Walt schreef:
Tony heeft dit filter met luxe componenten niet voor niets zo ontworpen, het goedkopere filter mag dan nog acceptabel klinken, ik weet zeker dat het verschil met de luxe versie goed hoorbaar zal zijn...
Tijd om te stoppen Walter...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Calpamos

Bericht door Walt »

Misschien kan Tony zelf toelichten waar de verschillen zullen zitten.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Calpamos

Bericht door pappaleo »

Lol, wie is de trol ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Calpamos

Bericht door Walt »

Jammer weer dit, een discussie plat slaan. Er zijn nu 2 versies van de filters beschikbaar, eentje met standaard componenten en een luxe uitvoering, is het nu echt zo ramp om het dan eens over de klankmatige verschillen te hebben, als het je niet intresseert, je bent niet verplicht om te posten. Maar bedankt, ik ben weer weg, zoek het lekker uit.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

Had jij het over klankmatige verschillen dan? Jij stormt binnen en roept dat de duurdere wel beter moet zijn. Eigenlijk gewoon wat je altijd doet. Plus als je dan geen medestanders vindt dan ga je zo doen als hierboven, same old, same old. Ik denk dat als de verschillen zich beperken tot het laagfilter en Tony zijn zegen er over geeft, het wel te beluisteren is :wink: ik zou later ook nog upgraden zelf, al is het alleen maar om te horen of het veel verschil maakt. Maar van iemand die al jaren met een actief filter luistert had ik toch eerder het advies verwacht om dat ook te doen... :-k
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Calpamos

Bericht door jvenema »

Ik wil geen partycrusher zijn maar 946 EURO kan ik niet direct in de budget categorie plaatsen. Verder moet je je afvragen of het met dit soort prijzen en hoger geen kleren van de keizer verhaal word.

Met dat soort prijzen moet je haast verschillen gaan horen. Dan is het de vraag of je ze echt hoor of dat je het zo graag wil horen en dus hoor. Een blinde A B test is dan wel eens fijn, om mogelijke zelf beïnvloeding of wat voor beïnvloeding dan ook uit te sluiten.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Calpamos

Bericht door jvenema »

Over actief gesproken voor dat geld kun je ook leuke actieve dingen doen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Calpamos

Bericht door ray5150 »

Festo machientjes kopen bijvoorbeeld. :idea:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

jvenema schreef:
Over actief gesproken voor dat geld kun je ook leuke actieve dingen doen.
Daar heb je 2 Fusion plate amps voor ja...
Ronbeo
Berichten: 188
Lid geworden op: za 23 dec 2017, 14:12
Locatie: Haarlem

Re: Calpamos

Bericht door Ronbeo »

Shadow schreef:
Walt schreef:
Tony heeft dit filter met luxe componenten niet voor niets zo ontworpen, het goedkopere filter mag dan nog acceptabel klinken, ik weet zeker dat het verschil met de luxe versie goed hoorbaar zal zijn...
Tijd om te stoppen Walter...
Het lijkt mij dat als Tony aangeeft dat de speaker heel goed klinkt met het standaard filter van € 1640 en acceptabel met het goedkopere filter je daar wel van uit kan gaan toch? En dat niet iedereen die verschillen misschien kan horen of dat de installatie het niet kan laten horen dat kan mi goed.
Ik weet ook niet of ik het verschil kan horen, maar speel op zeker.

Vind het ook zeker een discussie waard...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

Ja zeker, maar dan moet je ze abx testen en daar is de mogelijkheid beperkt voor met deze speaker en meerdere mensen, zeker momenteel. Plus dat er dan weer allerlei bezwaren opgeworpen worden tegen die manier van testen door de high-end brigade. Laat ik het zo zeggen: een aantal jaar geleden heeft een aantal doorgewinterde ontwerpers eens hun 3 verschillende bouwsels blind proberen te testen, ze konden slechts 1 luidspreker met zekerheid onderscheiden, de andere 2 waren niet uit elkaar te houden. Dit waren 3 verschillende luidsprekers, verschillende drivers, verschillende filters. Als je dat mee neemt, hoe wil je dan in een vergelijk zulke verschillen gaan aanwijzen? Daar zul je zeer geoefend voor moeten zijn zoals Tony dat is...
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Calpamos

Bericht door OWC »

Shadow schreef:
Had jij het over klankmatige verschillen dan? Jij stormt binnen en roept dat de duurdere wel beter moet zijn. Eigenlijk gewoon wat je altijd doet. Plus als je dan geen medestanders vindt dan ga je zo doen als hierboven, same old, same old. Ik denk dat als de verschillen zich beperken tot het laagfilter en Tony zijn zegen er over geeft, het wel te beluisteren is :wink: ik zou later ook nog upgraden zelf, al is het alleen maar om te horen of het veel verschil maakt. Maar van iemand die al jaren met een actief filter luistert had ik toch eerder het advies verwacht om dat ook te doen... :-k
Een ieder z'n goed recht toch?
Ik zie persoonlijk niet zo in wat voor meerwaarde het heeft om te zeggen dat iets te duur is oid.
Dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen of hij of zij het zinvol vindt?
Je kan het hoogstens 1 keertje vragen of opmerken, maar op een gegeven wordt een een beetje een dood paard neer blijven slaan.
Als anderen er blij mee zijn, wie ben ik om dat te veroordelen?
Beetje mensen in hun waarde laten heet dat.

(dit is niet een specifiek gerichte opmerking naar iemand trouwens)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook allebei willen horen, maar er automatisch vanuit gaan dat het beter is omdat het duurder is - neee daar heb ik mee geleerd. Walter z'n manier van chargeren levert zulke reacties op, dat weet ie inmiddels.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Calpamos

Bericht door OWC »

It takes two to tango
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

One World Concepts schreef:
It takes two to tango
Misschien moet jij het even uitleggen dan? Jij hebt er voor gestudeerd!?
Ronbeo
Berichten: 188
Lid geworden op: za 23 dec 2017, 14:12
Locatie: Haarlem

Re: Calpamos

Bericht door Ronbeo »

Ik heb hier meer lol dan vrijdagavond in de kroeg! En geloof me, daar is het erg gezellig! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Calpamos

Bericht door Shadow »

Oh en de helft is er nog niet eens :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”