Phono dude
Moderator: Beheerdersteam
Re: Phono dude
douwebakker schreef:Plak je straks nog een stukje vilt onder de damschijven?
Ja op het laatst van die stoelpoot anti kras dingen.
Laatst gewijzigd door democles op vr 14 aug 2020, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Phono dude
Een beetje afgekoeld ? Heeft hier begin vd avond wat geregend (geen onweer), is weer te doendemocles schreef:He,he,eindelijk werken aan het versterker gedeelte![]()
Die plaat past toch mooi in de kast ?Dat doen we met behulp van de PhonoDude Workmate![]()
Omgekeerd erop kun je er ook mooi aan.
Anne
Re: Phono dude
Nee dat gaat niet Anne,
Dit waren de afgeschermde buisvoeten.
Op de kop plet je die zo.
En zonder de kast werkt dit prettiger.
Dit zijn trouwens Belton buisvoeten en die voelen beter aan als alle tot nu toe gebruikte Chinese porseleinen dingen.
Is ook goed voor de 6N3P buis met iets dunnere poten.
Belton buisvoeten zijn ook de nr1 in de gitaar versterkers en ik begrijp nu waarom.
Dit waren de afgeschermde buisvoeten.
Op de kop plet je die zo.
En zonder de kast werkt dit prettiger.
Dit zijn trouwens Belton buisvoeten en die voelen beter aan als alle tot nu toe gebruikte Chinese porseleinen dingen.
Is ook goed voor de 6N3P buis met iets dunnere poten.
Belton buisvoeten zijn ook de nr1 in de gitaar versterkers en ik begrijp nu waarom.
Re: Phono dude
Aangezien de trafo genoeg voltjes levert en ik niet alles wil wegpoetsen met dikke weerstanden wat het ruisgedrag slechter maakt.
Maar bedacht er een Salas HV shunt tussen te zetten.
Zo,n shunt verstookt nogal wat warmte.
Dus een koelblokje er bij is wenselijk.
De eerste FET vervang ik door een ander.
De oorspronkelijke DN2540 begeeft het daar te vaak. Heb het ontwerp wat aangepast op de kastruimte. Printje gemaakt. Morgen maar even vol solderen.
Of het werkt is nog uitproberen.
Maar bedacht er een Salas HV shunt tussen te zetten.
Zo,n shunt verstookt nogal wat warmte.
Dus een koelblokje er bij is wenselijk.
De eerste FET vervang ik door een ander.
De oorspronkelijke DN2540 begeeft het daar te vaak. Heb het ontwerp wat aangepast op de kastruimte. Printje gemaakt. Morgen maar even vol solderen.
Of het werkt is nog uitproberen.
Re: Phono dude
democles schreef:Aangezien de trafo genoeg voltjes levert en ik niet alles wil wegpoetsen met dikke weerstanden wat het ruisgedrag slechter maakt.
Is 't nog niet heet genoeg ?Maar bedacht er een Salas HV shunt tussen te zetten.
Zo,n shunt verstookt nogal wat warmte.
Anne
Re: Phono dude
Het koelt al weer wat af Anne 
Met weerstanden verhogen kwam ik op dit......
Dan ga ik van de oorspronkelijke 3,3K weerstanden na de tweede elco,naar 6,8K een meer dan verdubbeling
Met weerstanden verhogen kwam ik op dit......
Dan ga ik van de oorspronkelijke 3,3K weerstanden na de tweede elco,naar 6,8K een meer dan verdubbeling
Laatst gewijzigd door democles op ma 17 aug 2020, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Phono dude
Hier net een situatie dat ik dacht wat hoor ik toch in de muziek, bleek het de regen te zijn die met bakken uit de hemel valt.democles schreef:Het koelt al weer wat af Anne
Het koelt echt af.
Re: Phono dude
Gelukkighannesie schreef:Hier net een situatie dat ik dacht wat hoor ik toch in de muziek, bleek het de regen te zijn die met bakken uit de hemel valt.democles schreef:Het koelt al weer wat af Anne![]()
Het koelt echt af.
Ging gisteravond opeens door mn rug met draaien op mn stoel
En heb mn pyama in bed aangehad Balkondeur open voor wat frisse lucht Heerlijk
Re: Phono dude
Verlies iets van 60V en bij goed 8mA is dat ong ½W warmte.democles schreef:Het koelt al weer wat af Anne
Met weerstanden verhogen kwam ik op dit......
Simulatie.jpg
Dan ga ik van de oorspronkelijke 3,3K weerstanden na de tweede elco,naar 6,8K een meer dan verdubbeling
2W weerstand en (te vlug ?) klaar !
Anne
Re: Phono dude
Oke,Anne
Vergeet ik eers dat Salas ding en probeer het met weerstanden.
Had ook niet zo snel gedacht aan de lage amperages
Vergeet ik eers dat Salas ding en probeer het met weerstanden.
Had ook niet zo snel gedacht aan de lage amperages
Re: Phono dude
En waar begin je dan mee
De gloei bedrading natuurlijk.
De bedrading is teflon geïsoleerd.
De 5755 buizen gloeien op 12,6v en de 6N3P buizen staan in serie over de 12,6v,zodat ze elk de helft van de spanning voor hun kiezen krijgen 6,3v.Tenminste dat was de bedoeling.
Ook een beetje HS aan de 6N3P,s gesoldeerd.
De massa punten worden de min van de elco,s ,1 elco per buis en van daaruit gaan de massa,s naar het sterpunt.
De gloei bedrading natuurlijk.
De bedrading is teflon geïsoleerd.
De 5755 buizen gloeien op 12,6v en de 6N3P buizen staan in serie over de 12,6v,zodat ze elk de helft van de spanning voor hun kiezen krijgen 6,3v.Tenminste dat was de bedoeling.
Ook een beetje HS aan de 6N3P,s gesoldeerd.
De massa punten worden de min van de elco,s ,1 elco per buis en van daaruit gaan de massa,s naar het sterpunt.
Re: Phono dude
De eerste twee buizen voorzien van weerstanden.
Was wel even een gevogel om dat een beetje goed te krijgen
Eerst genoeg voor vandaag,morgen de andere twee buizen..............
Was wel even een gevogel om dat een beetje goed te krijgen
Eerst genoeg voor vandaag,morgen de andere twee buizen..............
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Phono dude
Je hebt zelfs C1 nog met 1500pF op waarde gebracht, maar dat was toch niet nodig? Soms kun je ook te precies zijn denk ik.
Douwe
Douwe
Re: Phono dude
Alles of niets Douwe en ik had het liggen 
De weerstanden zijn trouwens ook uitgemeten uit een aantal van 30.
De weerstanden zijn trouwens ook uitgemeten uit een aantal van 30.
Re: Phono dude
de waarde van c1 is, mits 'groot genoeg', volstrekt irrelevant.
Als je hem heeeel groot maakt kan je in theorie blocking distortion krijgen.
Als je hem heeeel groot maakt kan je in theorie blocking distortion krijgen.
Re: Phono dude
Toch maar wat doorgepakt.
Morgen de ingang/uitgangs- bedrading er aan
Moest nog wel even de filterprintjes een cm hoger monteren,ze raakten de weerstanden op de buisvoeten net,maar dat is ook weer gefikst.
Morgen de ingang/uitgangs- bedrading er aan
Moest nog wel even de filterprintjes een cm hoger monteren,ze raakten de weerstanden op de buisvoeten net,maar dat is ook weer gefikst.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Phono dude
Heren even opletten hoor! Het zijn condensators van 10 nF ze staan parallel met nog 2 (rode) van 1.5nF Samen dus 33nF
Re: Phono dude
Ja Bert zijn Russen 0,3% mica,s.
Een keer tig jaar geleden een zak vol gekocht,deden het prima als SPDIF ingang condensatoren in mijn dac,s.
Ondertussen weer wat opgeschoten.
Eerst wat veranderd aan het filter printje.
De 1M op het laatst er uit geknipt.
De 1M ging anders naar de massa van de eerste buis nu via los weerstandje naar de massa van de tweede buis waar het hoort. Dan de eerste buizen voorzien van 1K roosterstop weerstanden,stond niet in het schema,maar wijlen Dalojan berichte daar al eens over. Ik denk dat Zondag de prik er op kan.
(maar even zoeken waar ik die platenspeler in de vorige eeuw heb neergezet
)
De printplaten voorzien van koperfolie aan de randen,voor beter contact. Wat foto,s van de huidige staat.
Een keer tig jaar geleden een zak vol gekocht,deden het prima als SPDIF ingang condensatoren in mijn dac,s.
Ondertussen weer wat opgeschoten.
Eerst wat veranderd aan het filter printje.
De 1M op het laatst er uit geknipt.
De 1M ging anders naar de massa van de eerste buis nu via los weerstandje naar de massa van de tweede buis waar het hoort. Dan de eerste buizen voorzien van 1K roosterstop weerstanden,stond niet in het schema,maar wijlen Dalojan berichte daar al eens over. Ik denk dat Zondag de prik er op kan.
(maar even zoeken waar ik die platenspeler in de vorige eeuw heb neergezet
De printplaten voorzien van koperfolie aan de randen,voor beter contact. Wat foto,s van de huidige staat.
Laatst gewijzigd door democles op za 22 aug 2020, 1:12, 1 keer totaal gewijzigd.
