Overpeinzingen OpaBert
Ik werk af waar ik mee bezig ben en onderdelen voor heb gekocht en sommige projecten doe ik maar weg

En dan ga ik ik echt lichter en kleiner bouwen liefst alles met ringkern trafoos
Een ding is zeker De Trafo van de TA34 gaat weg dat beest is mij echt te zwaar voor me
De set met UGT,s is kennelijk geen belangstelling in combinatie met kappen en trafo
Te Weinig buizen versterker bouwers op dit moment.
Weet nog niet wat ik met de GU50 project doe
Dat kan gewoon door gaan als ik zin heb Alleen in Triode
In Penthode was erg gevaarlijk voor de buizen omdat de G2 maar 250 Volt mag hebben
Heb er ringkern 2 voedings trafo,s voor van Torroidy Smoorspoelen van Hammond
En eventueel de UGT,s van de TAC34 die doen makkelijk 20Watt
Dat laatste is meer dan genoeg maar om een of andere reden loop ik er niet meer zo warm voor
Ben ik bang voor die fasedraaier met oscillatie waar Demo en Ook Barry mee te kampen hebben gehad
Of is het gewicht , alles ervoor klaar
De MonoBill3 trekt hard aan mn vest

maar die is ook zwaar
De kast van 2 mm aluminium is niet zo zwaar maar trafo,s en smoorspoelen maakt het ook weer gewichtig
Maar ik wil eerst de Annastacia en AnneBilk afmaken
Morgen komt mn zoon , en die sjouwt de die AnnaBill monoblok naar beneden kan ik daar overmorgen mee verder
Van AE nog geen nieuws wanneer die trafo komt Dan kan ik die Annastacia afbouwen en testen
Dan Ga ik Bas helpen met het KT120 project ik heb afgesproken er samen met hem er 1 bouwen.
Maar twijfel of ik dat voor me zelf wel moet doen Zie boven
Misschien beter de Mono Bill 3 CFB in die kast bouwen
Weet niet of het in die kast past Moet ik met Hardbats overleggen
Financieel is er geen euro korting te krijgen als we in plaats van 4 8 buizen kopen
Ook niet met de trafoos er zit geen cent korting verschil tussen 4 ugt of 2
Dus na de MonoBill3 met CFB is het klaar met de KT88 KT120 GU50
En ook met de gemeente overleggen voor een traplift
Krijg avonds ook meer en meer moeite die trap op te komen
In die gedachte heb ik sinds vanmiddag een komplete set trafo,s staan van VDV voor EL84 PP UL ( CFB ) ?
http://www.amplimo.nl/images/downloads/ ... 010ppe.pdf
Er zit een extra 8 ohm wikkeling op welke uitwendig bevestigd zit aan de andere
Beetje ingewikkeld Maar dat hoourt zo op een trafo
Maar alle uiteinden van de wikkelingen zitten uitwendig op de trafo en Ook een 8 ohm wikkeling als CFB wikkeling te gebruiken
Kan er niets over vinden bij VDV
Ook de Voedingstrafo,s heb ik erbij Alles is in een gepotte uitvoering
http://www.amplimo.nl/images/downloads/ ... /3n604.pdf
Weer een nieuw speeltje

De TAC34 Trafo,s zijn met de 4 ohm wikkeling op 8 ohm ook te gebruiken voor een EL84 6P14P versterker
Daar doe ik mn rug veel plezier mee
Zo dat is er uit