BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Moderator: Beheerdersteam
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Wel voorzichtig met die blauwe printkroonsteen, die draai je snel kapot.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Iets van een 100W - 150W laptop voeding moet het wel doen i.d.d. Spannend, ben heel benieuwd Leo. Ziet er goed uit!
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
En die wil jij wel kwijt?hannesie schreef:Volgens mij heb ik zoiets nog wel liggen.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik ben wel benieuwd hoe de warmtehuishouding van dat ding is. Ik zie geen exotische maatregelen in de vorm van koelvinnen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik kan alleen vertellen dat de spoeltjes wel heel erg klein zijn voor het vermogen dat ze opgeven, resulteert in meer vervorming en warmte.pappaleo schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de warmtehuishouding van dat ding is. Ik zie geen exotische maatregelen in de vorm van koelvinnen.
Dit samen met met voldoende koeling is het grootste probleem bij Chinese printjes.
Qua warmte kan ik via plaatjes op internet moeilijk zien of de chipamps met iets van een koelpad oid verbonden zijn met aluminium paneeltje.
Het is een kwestie van simuleren hoeveel je verwacht maximaal te moeten leveren aan vermogen.
Rendement ligt vaak wel op de 90% bij volle uitsturing, dus dan zit je aan iets van 5W ofzo
Als deze versterkertjes 15-22Vdc aankunnen, zou ik gewoon een simpele 19V laptop voeding gebruiken.
90W is genoeg en heel erg standaard.
Met 19V kom je aan maximaal 45W RMS @ 4ohm trouwens, met 12V is dat nog maar 18W
Vermogen bij 1% THD ligt vaak iets van 10% lager (grofweg)
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ligt een beetje in de weg, maar was zonde om weg te gooien.pappaleo schreef:En die wil jij wel kwijt?hannesie schreef:Volgens mij heb ik zoiets nog wel liggen.
Zal zo voor de zekerheid ff checke
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Is wel krapjes als ie ook de bas moet aansturen. Is een standaard 60W. Prima om te beginnen en je niet te hard speelt. De problemen komen niet zozeer van het gemiddeld vermogen maar van de pieken die gaan clippen. Gewoon proberen dat ding! Let wel even op de polariteit van het voedingsplugje. Staat niks van aangegeven op de plate amp.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik zou toch voor een fatsoenlijke Meanwell gaan.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Wat is er mis met Toshiba? Lijkt mij gerenommeerder dan Meanwell...Henkjan schreef:Ik zou toch voor een fatsoenlijke Meanwell gaan.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Die heb ik alleen kunnen vinden in 15 (weinig) en in 24 (teveel) volt.Henkjan schreef:Ik zou toch voor een fatsoenlijke Meanwell gaan.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Is het geen idee om een conventionele trafo en voeding in de kast te bouwen ?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Meanwell heeft ook 19V,pappaleo schreef:Die heb ik alleen kunnen vinden in 15 (weinig) en in 24 (teveel) volt.Henkjan schreef:Ik zou toch voor een fatsoenlijke Meanwell gaan.
Kijk eens naar de GST90A19-P1M bijvoorbeeld.
Ze hebben ook 20V.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Er zit TPA3116 op zo te zien en die mag 24V Hebben. Dan kan ie 100W in 4 ohm leveren. Overigens is zo'n Meanwell in een blikje wel naar 22V te regelen. Zit je wel dat je daaaaaaaaaaar weer een kastje voor moet klussen. Gewoon met zo'n laptop ding beginnen. Je zoon vond het al hard genoeg toch? En een laptop voeding is al forser dan dat voedingsdingetje van die Dayton Amp.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Buitenzijde +, binnenkant -Pjotr schreef:Let wel even op de polariteit van het voedingsplugje. Staat niks van aangegeven op de plate amp.
Dat zou fijn zijn.Pjotr schreef:Er zit TPA3116 op zo te zien en die mag 24V Hebben. Dan kan ie 100W in 4 ohm leveren. Overigens is zo'n Meanwell in een blikje wel naar 22V te regelen.
Gewoon binnenin de baskast aan de wand schroeven.Pjotr schreef:Zit je wel dat je daaaaaaaaaaar weer een kastje voor moet klussen.
Ik probeer eerst die Dayton amp los in een proefkast.Pjotr schreef:Gewoon met zo'n laptop ding beginnen. Je zoon vond het al hard genoeg toch? En een laptop voeding is al forser dan dat voedingsdingetje van die Dayton Amp.
Ik krijg van Hans zo'n Toshiba. Kan ik er even mee spelen. Ik kan als het bevalt alsnog een echte voeding er aan hangen. Het is gewoon om wat mee te experimenteren.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Bij nader inzien zit er een TPA3118 op als ik goed kijk. Is een wat zwakker zusje die 60W of 2x 30W kan leveren in 4 ohm. Mag ook wel 24V hebben maar ik zou mij aan de 22V max van de maker houden. Kun jij tussen de print en de plate doorkijken Leo? Om te bezien of de chips op de plate gekoeld worden?
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Niet non-destructief. Er zit een soort pakkingstrip om de print.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Kan het best zijn dat de print met een thermal filler tegen de plate bevestigd zit. Lijkt mij wel goed zitten dan.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dat voel je gauw genoeg als je hem aan het werk zet 
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik zat nog even wat na te zoeken, moet maar eens wat opruimen, maar de bovenste is een 19V 6.3 A
Ook in de aanbieding
en is mogelijk wat ruimer in het jasje. 
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Leo kan woef er op laten zitten. Zie je d'r niks meer van
Maar mooi, kan hij eens bezien of het ook daadwerkelijk verschil maakt.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Vorderingen van subkast Mark II 
En nu weer een reeks verplichtingen
Leuk, vakantie thuis.
En nu weer een reeks verplichtingen
Leuk, vakantie thuis.
Laatst gewijzigd door pappaleo op di 04 aug 2020, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
En weer een klein beetje kunnen doen vandaag:
en nu maar afwachten.
