De gele curve is de gemeten curve van dat filter. Die handrem welke je bedoelt bestaat in dat geval uit serie LCR bij de ingang van het laagfilter?wouter schreef:ik reageerde op je dynamiek vraag uit de openingspost.
De gele curve is netjes, de individuele leercurve laat meer zien, daar zag ik wat ik een handrem noen op het middengebied.
Als het nu eigenlijk gaat om rond 200hz heb je geen probleem met je scheidingsfilters, tenzij je een te forse bafflestepcompensatie zou hebben.
Kijkend naar je passieve filter dan ziet dat er ook heel netjes uit.
Heb zelf een keer de grens opgezocht voor Jag, maar heeft niets te maken met 200hz en de aansluiting met subs.
Cardiode / waveguide tops en multisub, update: revisie v2
viewtopic.php?f=3&t=19642&start=250
Deze zit er om de bult rond de 500hz te drukken. In het latere ontwerp heb ik het laag gedeelte vervangen door een 3e orde filter om beter aansluiting te krijgen met het hoog.
Nu ik het hoog aangepast heb klinkt het een stuk beter maar tegelijk ook iel. Dus ik denk dat ik ergens een probleem heb met de boxafstemming of met mijn ruimte. Dit zal ik eerst eens onderzoeken door de speakers eens in een andere ruimte te plaatsen bv.
Ik heb het idee dat wanneer het gat in het laag weg is het filter eenvoudiger gemaakt kan worden en daardoor ook meer rendement overhoud.
Ik heb de woofer nog even los gemeten op de plek waar deze uiteindelijk komt te staan tegen de achterwand achter het scherm. Hier is de afval in het laag ook goed te zien.