Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Bericht door Henkjan »

ik heb een setje Philips mids liggen, de AD0211sq4. die hebben een soort pot aan de achterkant zodat ze gewoon in een kast kunnen zonder eigen compartiment. nu vermoed ik dat whatever daar aan dempingsmateriaal in zit wel eens vergaan kan zijn, dus ik wil die pot open hebben (kan er lekker twaron in). en dan uiteraard zonder wat te slopen (ik heb maar 1 setje).

Heeft iemand dit wel eens gedaan?

AD0211sq4 - achterkant.jpg
AD0211sq4 - achterkant.jpg (14.03 KiB) 309 keer bekeken
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Bericht door pappaleo »

Ja, dat heb ik wel eens gedaan. Bij een ad0211/sq8. Het is alleen wel meer dan 35 jaar geleden.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Bericht door ds23man »

Er zitten van die katoenwatten in, niks aan doen!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Bericht door Olaf Analogue »

Als je de dome los neemt van de magneet dan kijk je tegen een zwart gaasje aan waar je niet doorheen kunt kijken, aronder zit de vulling van het potje, en dat is het spul op de foto's, dit vergaat niet, althans, niet sneller dan wijzelf, en het is een zeer goede demping.
Wat ik wel een keer wil proberen is om de schacht tussen de dome en het zwarte gaasje ook lichtjes op te vullen, daar het toch best een lange metalen schacht is.
Bijlagen
WhatsApp Image 2020-07-21 at 07.03.46 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-07-21 at 07.03.46.jpeg
WhatsApp Image 2020-07-21 at 07.09.41.jpeg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Er zitten van die katoenwatten in, niks aan doen!
daar ben ik erg goed in :bakkie:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Bericht door Henkjan »

Olaf Markus schreef:
Als je de dome los neemt van de magneet dan kijk je tegen een zwart gaasje aan waar je niet doorheen kunt kijken, aronder zit de vulling van het potje, en dat is het spul op de foto's, dit vergaat niet, althans, niet sneller dan wijzelf, en het is een zeer goede demping.
Wat ik wel een keer wil proberen is om de schacht tussen de dome en het zwarte gaasje ook lichtjes op te vullen, daar het toch best een lange metalen schacht is.
ik zal eens zien hoe dat er uit ziet, bedankt
Plaats reactie