BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Vandaag de kastjes gefineerd. Met Bison tix. Dat ging voor de verandering eens soepeltjes 
De speakergaten moeten nog uitgesneden worden en de randjes voorzichtig worden afgewerkt met een Dremel met een schuurrolletje.
Maar ik laat eerst de Bison tix een paar dagen uitvulkaniseren zodat het wat minder elastisch is..
De speakergaten moeten nog uitgesneden worden en de randjes voorzichtig worden afgewerkt met een Dremel met een schuurrolletje.
Maar ik laat eerst de Bison tix een paar dagen uitvulkaniseren zodat het wat minder elastisch is..
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ziet er strak uit, die bisontix blijft helaas vrij lang elastisch is mijn ervaring.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
In de praktijk is het toch niet meer dan Bisobkit voor meer geld?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik heb ooit van een houthandelaar (Haagse Fijnhouthandel) het advies gekregen om Roberts Ankerweld te gebruiken. Dat was pas duur. Maar wat ik er 30 jaar geleden mee gelijmd heb zit nog steeds (het meubel waar mijn tv op staat en 2 bijzettafels). De speakers zijn al decommissioned.
Maar met Bison gaat het ook. Tix is niet echt duurder. Het is in 'natte' toestand wat boteriger en dus beter smeerbaar met een spateltje op een plat oppervlak.
Maar vanwege het "hoekje om" aan de zijkanten van het baffletje moest dit met contactlijm.
Maar met Bison gaat het ook. Tix is niet echt duurder. Het is in 'natte' toestand wat boteriger en dus beter smeerbaar met een spateltje op een plat oppervlak.
Maar vanwege het "hoekje om" aan de zijkanten van het baffletje moest dit met contactlijm.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Mwah, bij mijn pa staan nog een paar speaker op zolder gefineerd met Bison toen Bison alleen nog kit verkocht
Zit ook nog als een huis. Dat die Tix wat meer geleiachtig is klopt wel maar ik vind het niet makkelijker werken.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Even een plaatje tussendoor. Nu nog blank eiken. Wordt grijs gebeitst en dan een laagje transparant er over.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Nou, dat beitsen valt vies tegen. Ik had twee laagjes op een proefstukje en dat zag er acceptabel uit. Op een wat groter oppervlak ligt dat anders.
Na twee laagjes was het resultaat vlekkerig en lelijk. Ik baalde er behoorlijk van en heb er nog wat meer lagen opgezet. Vanwege het transparante karakter was dat ook niet zo'n goed idee.
Uiteindelijk is het vuilniszakkengrijs geworden en (uiteraard) niet dekkend. De bodem van de kastjes ben ik na 2 lagen mee gestopt. Dat zag er toen zo uit: Het is jammer dat het zulk lelijk grijs is. Dat bureaublad van Mark is gelamineerd en daar kan je natuurlijk van alles van maken, wat je met natuurlijke materialen niet voor elkaar krijgt.
Dit is wat ik voor ogen had. Niet dat het exact hetzelfde moest zijn, maar wel fraaier dan wat het nu geworden is. Ik ben met hem overeengekomen dat ik ze maar zwart aflak en zo dat je de houtnerf nog ziet. Het fineer zit er netjes op dus dat kan wel.
Beetje teleurgesteld ben ik wel.
Na twee laagjes was het resultaat vlekkerig en lelijk. Ik baalde er behoorlijk van en heb er nog wat meer lagen opgezet. Vanwege het transparante karakter was dat ook niet zo'n goed idee.
Uiteindelijk is het vuilniszakkengrijs geworden en (uiteraard) niet dekkend. De bodem van de kastjes ben ik na 2 lagen mee gestopt. Dat zag er toen zo uit: Het is jammer dat het zulk lelijk grijs is. Dat bureaublad van Mark is gelamineerd en daar kan je natuurlijk van alles van maken, wat je met natuurlijke materialen niet voor elkaar krijgt.
Dit is wat ik voor ogen had. Niet dat het exact hetzelfde moest zijn, maar wel fraaier dan wat het nu geworden is. Ik ben met hem overeengekomen dat ik ze maar zwart aflak en zo dat je de houtnerf nog ziet. Het fineer zit er netjes op dus dat kan wel.
Beetje teleurgesteld ben ik wel.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Druppel extra zwart door de beits geeft dan wat meer body.
Ik vind het juist mooi.
Ik vind het juist mooi.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Jup maar dan wel een flinke druppel! Wat was het ook al weer? Beuken? Eigenlijk kun je dat alleen blank lakken of niks. Wel eerst heel goed ontvetten. Maar dat heeft dan weer zo'n kinderkamer uitstraling. Vind dat grijs eigenlijk niet zo heel lelijk op zich. Het zal meer de combi zijn met waarop het staat. Persoonlijk zou ik het dan zwart beitsen/kleuren zodat je nog wel de nerf ziet.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
die onderkant is wel netjes vind ik persoonlijk.
ga je t eerst weer blank schuren?
ga je t eerst weer blank schuren?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dat is ook wat ik ga doen.Pjotr schreef:Persoonlijk zou ik het dan zwart beitsen/kleuren zodat je nog wel de nerf ziet.
Het is overigens eiken. Dat bureaublad zou ook grijs eiken moeten zijn, maar het oogt toch anders. Maar ja, zoals gezegd. dat is laminaat. Kun elke vorm en naam aan geven.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dat zag er niet uit. Alsof ze door de modder gehaald waren en daarna aan paar weken buiten hadden gestaan.Henkjan schreef:die onderkant is wel netjes vind ik persoonlijk.
Nee, Als ik die laag er af schuur, dan blijft het in de nerf zitten. Als ik het daarna zwart lak komt die nerf dus minder goed uit omdat ie opgevuld blijft zitten.Henkjan schreef:ga je t eerst weer blank schuren?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
wat voor lak was die vuilniszak?

helemaal hip duspappaleo schreef:Dat zag er niet uit. Alsof ze door de modder gehaald waren en daarna aan paar weken buiten hadden gestaan.Henkjan schreef:die onderkant is wel netjes vind ik persoonlijk.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ja, ja...... Straks moeten er zeker ook nog bloemetjes op geschilderd en klinken ze alleen met een flinke joint op........Henkjan schreef:wat voor lak was die vuilniszak?
helemaal hip duspappaleo schreef:Dat zag er niet uit. Alsof ze door de modder gehaald waren en daarna aan paar weken buiten hadden gestaan.Henkjan schreef:die onderkant is wel netjes vind ik persoonlijk.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dat is -om de vintage term "hip" maar eens te gebruiken- niet hip meer. 
Zwart past ook beter bij zijn permanente geestelijke toestand. Maar dat is iets voor het mekkeren topic.
Zwart past ook beter bij zijn permanente geestelijke toestand. Maar dat is iets voor het mekkeren topic.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Een goed medicijn daartegen is zelf laten schilderen!
Hoe het er dan uit ziet maakt niet uit. 'Tis zijn keuze!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik had de onderzijde van de sub al gedaan met Histor zwart zijdeglans. Daar had ik niet zoveel voor nodig. Ik heb daarvan dus een laagje over het vuilniszakken grijs gedaan. Voordeel van de al donkere ondergond is wel dat het gelijk dekt.
Het ziet er direct een heel stuk professioneler uit.
Alleen hun schattigheid zijn ze kwijt. Morgen nog een laagje en dan komt de voltooiing in zicht.
Het ziet er direct een heel stuk professioneler uit.
Alleen hun schattigheid zijn ze kwijt. Morgen nog een laagje en dan komt de voltooiing in zicht.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Hmmm vond dat eiken eerder oubollig dan schattig. Had ze dan turquoise of signaal rood of donkerblauw gemaaktpappaleo schreef:Alleen hun schattigheid zijn ze kwijt. Morgen nog een laagje en dan komt de voltooiing in zicht.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Hmmm. Ik vind turquoise, signaalrood en zeker bordeauxrood oubollig. 
Laten zien wat voor materiaal het is en en wat het heeft meegemaakt is modern. Beton, ruw bewerkte planken, roestige staalplaten etc...
Van mij hadden ze vooral lekker eiken mogen blijven.
Laten zien wat voor materiaal het is en en wat het heeft meegemaakt is modern. Beton, ruw bewerkte planken, roestige staalplaten etc...
Van mij hadden ze vooral lekker eiken mogen blijven.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Laten zien wat het heeft meegemaakt? En dat aan een knul van 16?

- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Heren, heren, niet kibbelen ! 
Voor de gemoedsrust, ze zien er nu zo uit en alle betrokken partijen zijn tevreden: Verf staat lekker even een beetje uit te harden.
Voor de gemoedsrust, ze zien er nu zo uit en alle betrokken partijen zijn tevreden: Verf staat lekker even een beetje uit te harden.
