Tip voor je eigen veiligheid: Gebruik een voetschakelaar of op zijn minst een veiligheid drukknop! Die frezen zijn scherp en gaan met 20.000 rpm overal door heen.
DIY bovenfreestafel
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIY bovenfreestafel
Als ik die foto zo zie hoeft het ook weinig werk te doen 
Tip voor je eigen veiligheid: Gebruik een voetschakelaar of op zijn minst een veiligheid drukknop! Die frezen zijn scherp en gaan met 20.000 rpm overal door heen.
Dit was nog voor het gebruik inderdaad, maar hij is nu nog net zo schoon hoorpappaleo schreef:Wat schoon! Deze foto is zeker van vóór het gebruik
Ik had zitten kijken naar zn knop maar de lokale bouwmarkten hebben die niet. Ga er nog wel mee aan de gangPjotr schreef:Tip voor je eigen veiligheid: Gebruik een voetschakelaar of op zijn minst een veiligheid drukknop! Die frezen zijn scherp en gaan met 20.000 rpm overal door heen.
Google even op noodstop schakelaar. Conrad b.v. Ohw ja, let even op dat ze 5A kunnen schakelen. Veel van dan spul is voor schakelkasten bedoeld om een relais te sturen. Zelf gebruik ik een voetschakelaar, ook voor bij de cirkelzaag. Als je die los laat verbreekt dat automatisch.
Cnc materialen voor hobby zoals Stappenmotor.nl en DamenCNC en nog een heelbekende hardwareCNC
http://stappenmotor.nl/Stappenmotor/cnc ... elaars.htm
http://stappenmotor.nl/Stappenmotor/cnc ... elaars.htm
Laatst gewijzigd door OpaBert op zo 12 jul 2020, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Is dat een noodstop? Staat nergens vermeld.ds23man schreef:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Als je inschakelt komt het rode deel naar buiten en is dan de noodstop. Al het goedgekeurde schakelmateriaal mag alleen maar rood MET geel zijn als het ook een noodstop is.Pjotr schreef:Is dat een noodstop? Staat nergens vermeld.ds23man schreef:
Ik zou dan ook zoiets met een voetschakelaar uitvoeren. vind dat wel een praktische oplossing van Peter.