iPhone <> hifi in Ford Focus

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Tuinman31
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 jul 2020, 14:13

iPhone <> hifi in Ford Focus

Bericht door Tuinman31 »

Goeiemiddag,

Ik heb een vraag over een aansluiting in mijn auto.
Het gaat om een ford focus uit 2011 met 1 usb aansluiting in het dashbordkastje en daarnaast een gat voor jack aansluiting maar is naar mijn idee nooit geplaatst.
Als ik mijn iphone aansluit met het oplaadkabeltje op de usb hoor komt er geen muziek uit mijn speakers maar als ik siri inschakel gaat die wel over de speakers van de auto.
Kan ik op een andere manier geluid uit mijn speakers krijgen of moet ik echt de jackaansluiting laten aanleggen?
Er zit overigens op de autoradio wel een knop met AUX maar ook als ik die indruk komt er geen geluid behalve siri.

Gr T
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: iPad/iPhone <> hifi set

Bericht door hannesie »

Heeft die auto geen Bluetooth, vaak ook voor de telefoon aanwezig, maar kan dan ook via die optie vaak de muziek afspelen.

Het gaat niet altijd.
https://www.focusclub.nl/index.php?thre ... oth.94889/

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?17,5654324
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: iPhone <> hifi in Ford Focus

Bericht door Henkjan »

Hallo T, welkom hier!

Als je Siri wel hoort, maar geen muziek dan is mijn eerste gedachte dat t een instelling van de telefoon is
Tuinman31
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 jul 2020, 14:13

Re: iPhone <> hifi in Ford Focus

Bericht door Tuinman31 »

Beste henkjan,

Ik kwam erachter dat hij siri over de speakers afspeelt doormiddel van de parrot die in mijn auto zit.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: iPhone <> hifi in Ford Focus

Bericht door Barry2001 »

Ik heb een Fiesta uit 2009 gehad, net verkocht, die had die jack wel. Zat in de middeconsole, beetje onderin. En die heb ik altijd gebruikt, naar tevredenheid, was de aux ingang.
Maar als ‘ie niet aangesloten zit kan het toch niet moeilijk zijn dit te doen? Radio trek je er zo uit.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: iPhone <> hifi in Ford Focus

Bericht door Henkjan »

Kan je de parot dan niet ook als muziek apparaat instellen?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: iPhone <> hifi in Ford Focus

Bericht door ray5150 »

Barry2001 schreef:
Maar als ‘ie niet aangesloten zit kan het toch niet moeilijk zijn dit te doen? Radio trek je er zo uit.
En als je het niet zelf kunt of wil doen, is er vast wel een car-hifi specialist in de buurt die dat kan uitvoeren of oplossen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: iPhone <> hifi in Ford Focus

Bericht door Henkjan »

Ga je mond wassen Ray, dit is ZELFbouwAudio hè :rofl:
Plaats reactie