Liionidas Active ombouw
Moderator: Beheerdersteam
Re: Liionidas Hardbats OB
Crossover bedraad. De linker met de rode bekabeling nog wel even opnieuw doen voor het nette en spiegel van de rechtse. Aldoende leert men
Re: Liionidas Hardbats OB
Eerste crossover gemonteerd. Het lijkt op wat ik bedacht had
En de 2de F8 ook gemonteerd
En de 2de F8 ook gemonteerd
Re: Liionidas Hardbats OB
Hij mag binnen komen ja. Al heb ik nog wel wat werk hoor om de tijd te vullenOpaBert schreef:Nu wachten op de Woofer .
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Liionidas Hardbats OB
Ik zeg: verfrollertjehardbats schreef:Al heb ik nog wel wat werk hoor om de tijd te vullen
Re: Liionidas Hardbats OB
Zo ver ben ik al zeker nietpappaleo schreef:Ik zeg: verfrollertjehardbats schreef:Al heb ik nog wel wat werk hoor om de tijd te vullen
Re: Liionidas Hardbats OB
Zozo, maar liefst 5 Angelsaksiche termen waar heel goed Nederlandstalige alternatieven voorhanden zijn...hardbats schreef:Zo ver ben ik al zeker nietpappaleo schreef:Ik zeg: verfrollertjehardbats schreef:Al heb ik nog wel wat werk hoor om de tijd te vullen2de crossover moet nog gemonteerd worden, sleuven voor de bekabeling frezen, mount voor de speaker terminals tekenen en printen, nog een freestafel maken om de wings te frezen etc etc en dan nog woofers en daarna komt schilderen pas
Noem de sleuven dan ook slots, monteren mounten, en frezen routen.
Re: Liionidas Hardbats OB
Het grootste deel van de dag lees en schrijf ik Engels. Van sommige Engelse termen weet ik de Nederlandse variant niet eens haha.
Re: Liionidas Hardbats OB
Good job!hardbats schreef:Het grootste deel van de dag lees en schrijf ik Engels. Van sommige Engelse termen weet ik de Nederlandse variant niet eens haha.
Re: Liionidas Hardbats OB
Ik zit nog eens goed naar je baffles te kijken, klopt het dat de dikte 18mm is en de baffle van de woofer aan de onder en bovenrand niet gesteund is? Zou dat niet te slap zijn voor het basgeweld van een 15 inch woofer? Of is dit bewust zo gedaan?
EDIT: is de woofer baffle toch dubbeldik? Dat geeft mij een beter gevoel inderdaad.
Groetjes Walter
EDIT: is de woofer baffle toch dubbeldik? Dat geeft mij een beter gevoel inderdaad.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op vr 03 jul 2020, 9:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Liionidas Hardbats OB
De woofer baffle is 2x 18mm. De FR baffle is 1x 18mm.
Ook zit de montage plaat (mount
) ook vastgeschroefd op de baffle, dit zorgt ook nog voor wat stevigheid.
Ook zit de montage plaat (mount
Re: Liionidas Hardbats OB
Kijk, dat maakt nogal een verschil. Maar toch zal er nog wel enige beweging inzitten, mijn 2x10” AT baffle is totaal bijna 50mm dik maar in eerste instantie liepen de schroeven los van de units, een teken dat er toch een trilling in zit. Daarna 60mm lange 12.9 bouten erin, flink aangetrokken, doet niks meer, al jaren niet.
Re: Liionidas Hardbats OB
Kan altijd nog wat locktide op de bouten doen. Ik schroef bijna niks, alles met metaalbouten en inslagmoeren.
Re: Liionidas Hardbats OB
Ik kom op zeven, en nog twee keer latijn.ray5150 schreef:Zozo, maar liefst 5 Angelsaksiche termen waar heel goed Nederlandstalige alternatieven voorhanden zijn...hardbats schreef:Zo ver ben ik al zeker niet2de crossover moet nog gemonteerd worden, sleuven voor de bekabeling frezen, mount voor de speaker terminals tekenen en printen, nog een freestafel maken om de wings te frezen etc etc en dan nog woofers en daarna komt schilderen pas
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Liionidas Hardbats OB
Terwijl ik naar schatting nog 2 weken moet wachten op de woofer heb ik ze toch maar is naar beneden gehaald om de Fast-8 als fullrange te bewonderen en hem in te laten spelen.
Waarom lijkt wachten altijd zo lang te duren
Waarom lijkt wachten altijd zo lang te duren
Re: Liionidas Hardbats OB
Heeft je wederhelft ze al zien staanhardbats schreef:Terwijl ik naar schatting nog 2 weken moet wachten op de woofer heb ik ze toch maar is naar beneden gehaald om de Fast-8 als fullrange te bewonderen en hem in te laten spelen.
Waarom lijkt wachten altijd zo lang te duren![]()
20200707_175121.jpg
Re: Liionidas Hardbats OB
Dan mag zij een weefgetouw in de kamer. Of een pottenbakkersschijf.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Liionidas Hardbats OB
Of gewoon haar eigen auto-spuit cabine met afbuiging en geforceerde droging. Doet ze ook beunklusjes?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Liionidas Hardbats OB
Staat gelukkig niet in de tuinLeeuwarden schreef:Neuh, leuke hobby. Ook goed voor de tuin.
Dat zou wat zijnOpaBert schreef:In de kamerhardbats schreef:Ze rijdt paard, is dat erg genoeg?
