Ik reageerde meer op Peter zijn advies om die kroonsteentjes geïsoleerd op de juiste afstand te monteren...Henkjan schreef:schema staat er toch bij?
DIY C1 'The force awakens'
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ze vermelden wel meer niet........... ze gaan er vanuit dat gebruikers wel op de hoogte zijn van e.e.a. Overigens zijn die NTC's van Amplimo veel te groot voor de onderhavige voeding. Die zijn meer bedoeld voor forse trafo's. Maar we gaan nou toch niet klagen dat Amplimo niet vertelt dat de NTC's niet geschikt zijn voor Chinese SMPS'en voor audioversterkers.......... 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Link is van NTC's die voor mijn trafo’s zitten. En die zijn 1KVA. Ennuhhh ik heb het nergens over Chinezen..
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ennuhhhhhh wij niet over jouw trafo'sLeeuwarden schreef:Link is van NTC's die voor mijn trafo’s zitten. En die zijn 1KVA. Ennuhhh ik heb het nergens over Chinezen..
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Thx voor de input, ik heb wat spullen bij EOO gevonden.
Er moest toch ook nog ergens een 100 pF en een weerstandje (xxK?) bij de ingangen gemonteerd worden om brom te voorkomen?
Edit, gevonden:
Er moest toch ook nog ergens een 100 pF en een weerstandje (xxK?) bij de ingangen gemonteerd worden om brom te voorkomen?
Edit, gevonden:
Shadow schreef:Moet de signaal aarde naar de kast met 100K/100pF parallel? Zag dat ergens voorbij glippen...
knuisje schreef:Ik doe altijd 100R en 100nF parallel.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Erik is bij me langs geweest en ik heb een filter foutje hersteld. Hij heeft een bizar goede versterker gescoord!
Ik hoop dat het bij hem thuis net zo gaat klinken als bij mij.
Ik hoop dat het bij hem thuis net zo gaat klinken als bij mij.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Dan ben ik gelijk benieuwd welke versterker het om gaat?.. die van de eerdere foto?
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Jeroen, bedankt voor de hulp!
Leuke luistersessie waarbij de speakers konden laten zien wat ze kunnen. Ik ga zeker nog een paar van de nummers terugluisteren.
Als ik het goed heb was de eerste setup de Daudio S1 in combinatie met de Daudio N1000? Indrukwekkend! Zeker met de ondersteuning van de subs.
Toen de S1 plaats maakte voor mijn C1's was ik eerlijk gezegd verbaasd om te horen dat ze hoorbaar uit dezelfde familie komen en dat het nog steeds erg lekker klonk.
Ik had vanmiddag net een Holton versterker opgehaald bij Satefan van het forum en toen we die aansloten was ik nóg verbaasder, dat deed namelijk zeker niet onder voor al het Ncore geweld van Jeroen. Leuk om te zien dat je gelijk ging kijken wat er onder de motorkap zat
Het is eigenlijk alles wat ik er van gehoopt had, het filter klopt nu en er zit een versterker achter die ze tot leven brengt.
Ze staan hier nu rustig te spelen op laag volume en het klinkt erg prettig!
Morgen maar eens kijken hoe het op wat meer volume gaat.
Leuke luistersessie waarbij de speakers konden laten zien wat ze kunnen. Ik ga zeker nog een paar van de nummers terugluisteren.
Als ik het goed heb was de eerste setup de Daudio S1 in combinatie met de Daudio N1000? Indrukwekkend! Zeker met de ondersteuning van de subs.
Toen de S1 plaats maakte voor mijn C1's was ik eerlijk gezegd verbaasd om te horen dat ze hoorbaar uit dezelfde familie komen en dat het nog steeds erg lekker klonk.
Ik had vanmiddag net een Holton versterker opgehaald bij Satefan van het forum en toen we die aansloten was ik nóg verbaasder, dat deed namelijk zeker niet onder voor al het Ncore geweld van Jeroen. Leuk om te zien dat je gelijk ging kijken wat er onder de motorkap zat
Het is eigenlijk alles wat ik er van gehoopt had, het filter klopt nu en er zit een versterker achter die ze tot leven brengt.
Ze staan hier nu rustig te spelen op laag volume en het klinkt erg prettig!
Morgen maar eens kijken hoe het op wat meer volume gaat.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Een versterker met modules van Holton. Echt heel goed!Walt schreef:Dan ben ik gelijk benieuwd welke versterker het om gaat?.. die van de eerdere foto?
https://holtonprecisionaudio.com/
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ah, die van Satefan gekocht? Ik heb het grote broertje van die. Brul al jaren dat Holton wel wat meer aandacht mag krijgen. Want dat verdient ie meer dan!
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Mijn Holton stond al 2 jaar werkeloos boven, omdat ik in mijn concept een actieve setup nodig heb. En een werkeloze Holton (https://holtonprecisionaudio.com/collec ... o-products) is gewoon heiligschennis.
Ik heb van de eigenaar begrepen dat het DIY stuk van zijn onderneming op een lager pitje staat en hij de laatste jaren meer complete eindproducten verkoopt. Toch zou ik de klasse A versie van de Holton ook wel eens willen horen.
Dus toen ik voor de lol hier ergens aangaf dat ik m nog had staan, stuurde Erik me een mailtje dat hij interesse had. Gister dus opgehaald en klaarblijkelijk is Erik (en Jeroen) net zo enthousiast over de Holton als Leeuwarden en ondergetekende ook al waren.
Veel plezier er mee Erik, ik vind t leuk dat hij toch een beetje binnen de 'familie' blijft
Satefan
Ik heb van de eigenaar begrepen dat het DIY stuk van zijn onderneming op een lager pitje staat en hij de laatste jaren meer complete eindproducten verkoopt. Toch zou ik de klasse A versie van de Holton ook wel eens willen horen.
Dus toen ik voor de lol hier ergens aangaf dat ik m nog had staan, stuurde Erik me een mailtje dat hij interesse had. Gister dus opgehaald en klaarblijkelijk is Erik (en Jeroen) net zo enthousiast over de Holton als Leeuwarden en ondergetekende ook al waren.
Veel plezier er mee Erik, ik vind t leuk dat hij toch een beetje binnen de 'familie' blijft
Satefan
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Om deze gaat het dus: viewtopic.php?f=7&t=22493&hilit=Holton
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Mooie versterker, 2x350W op 4 ohm is serieus!
Wat voor foutje zat er in het filter trouwens?
Groetjes Walter
Wat voor foutje zat er in het filter trouwens?
Groetjes Walter
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Een draadje verkeerd om waardoor de tweeter niet meedeed. Dat klinkt raar natuurlijk. Het gebrek aan laag was denk ik toch vooral een kwestie van verkeerde match met de versterker.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Zou ook zo kunnen zijn dat als de tweeter niet meedoet, je brein volle toeren draait om daar toch nog iets acceptabels van te maken, waardoor het laag minder goed wordt geregisteerd. Gebeurd ook vaak andersom, met een goede subwoofer erbij klinkt het ruimtelijker...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ik heb nu de wxc50 als streamer/voorversterker.Leeuwarden schreef:Wat gebruik je als voorversterker, Erik?
Mocht het niet goed klinken weet ik waaraan ik moet sleutelen, op de set van Jeroen klonk de versterker/speaker combi erg goed.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Het is een goed begin, vooral ook een erg handig apparaat. Het is zoals je zelf ook al zegt. Alhoewel... ik heb recentelijk voor heel weinig een Yamaha A-S1100 op de kop getikt en dat is een uitstekend ding. Yamaha heeft wel stappen gemaakt sinds de scherp en te helder klinkende Yamaha die ik 30 jaar geleden had.
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op zo 05 jul 2020, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Maar nu eerst iedereen maar aan de Holton! Jeroen, heb je al een bestelling geplaatst? Past wel in het segment van Daudio toch...
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Erik mooi dat ze het nu goed doen, heel veel plezier er mee en geniet er vooral van.
Re: DIY C1 'The force awakens'
Wat een fantastische speakers zijn dit zeg!
Alles klinkt gewoon lekker, zelfs vanaf Youtube. We zitten nu gewoon lekker naar allerlei soorten muziet te luisteren en er gaat een wereld open.
Het enige jammere is dat ik denk dat het niet veel beter kan als dit en dat is wel een beetje fnuikend voor de zelfbouwhobby
Iedereen bedankt!
Hans en Jeroen voor het ontwerp, Leeuwarden voor de tekeningen en de Holton tip, Satefan voor de Holton, Kees voor het freeswerk

Alles klinkt gewoon lekker, zelfs vanaf Youtube. We zitten nu gewoon lekker naar allerlei soorten muziet te luisteren en er gaat een wereld open.
Het enige jammere is dat ik denk dat het niet veel beter kan als dit en dat is wel een beetje fnuikend voor de zelfbouwhobby
Iedereen bedankt!
Hans en Jeroen voor het ontwerp, Leeuwarden voor de tekeningen en de Holton tip, Satefan voor de Holton, Kees voor het freeswerk
Re: DIY C1 'The force awakens'
Je kan altijd nog de tweak wereld instappen, jarenlang vermaak.
