DIY C1 'The force awakens'

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Henkjan schreef:
schema staat er toch bij?
Ik reageerde meer op Peter zijn advies om die kroonsteentjes geïsoleerd op de juiste afstand te monteren...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

Ze vermelden wel meer niet........... ze gaan er vanuit dat gebruikers wel op de hoogte zijn van e.e.a. Overigens zijn die NTC's van Amplimo veel te groot voor de onderhavige voeding. Die zijn meer bedoeld voor forse trafo's. Maar we gaan nou toch niet klagen dat Amplimo niet vertelt dat de NTC's niet geschikt zijn voor Chinese SMPS'en voor audioversterkers.......... :?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Link is van NTC's die voor mijn trafo’s zitten. En die zijn 1KVA. Ennuhhh ik heb het nergens over Chinezen..
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Link is van NTC's die voor mijn trafo’s zitten. En die zijn 1KVA. Ennuhhh ik heb het nergens over Chinezen..
Ennuhhhhhh wij niet over jouw trafo's :roll:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Dan maar terug naar de NTC's.. klein of groot..
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door erik1977 »

Thx voor de input, ik heb wat spullen bij EOO gevonden.
Er moest toch ook nog ergens een 100 pF en een weerstandje (xxK?) bij de ingangen gemonteerd worden om brom te voorkomen?

Edit, gevonden:
Shadow schreef:
Moet de signaal aarde naar de kast met 100K/100pF parallel? Zag dat ergens voorbij glippen...
knuisje schreef:
Ik doe altijd 100R en 100nF parallel.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door jeroen_d »

Erik is bij me langs geweest en ik heb een filter foutje hersteld. Hij heeft een bizar goede versterker gescoord!
Ik hoop dat het bij hem thuis net zo gaat klinken als bij mij.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Walt »

Dan ben ik gelijk benieuwd welke versterker het om gaat?.. die van de eerdere foto?
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door erik1977 »

Jeroen, bedankt voor de hulp!
Leuke luistersessie waarbij de speakers konden laten zien wat ze kunnen. Ik ga zeker nog een paar van de nummers terugluisteren.

Als ik het goed heb was de eerste setup de Daudio S1 in combinatie met de Daudio N1000? Indrukwekkend! Zeker met de ondersteuning van de subs.
Toen de S1 plaats maakte voor mijn C1's was ik eerlijk gezegd verbaasd om te horen dat ze hoorbaar uit dezelfde familie komen en dat het nog steeds erg lekker klonk.
Ik had vanmiddag net een Holton versterker opgehaald bij Satefan van het forum en toen we die aansloten was ik nóg verbaasder, dat deed namelijk zeker niet onder voor al het Ncore geweld van Jeroen. Leuk om te zien dat je gelijk ging kijken wat er onder de motorkap zat :lol:

Het is eigenlijk alles wat ik er van gehoopt had, het filter klopt nu en er zit een versterker achter die ze tot leven brengt.
Ze staan hier nu rustig te spelen op laag volume en het klinkt erg prettig!
Morgen maar eens kijken hoe het op wat meer volume gaat. :yeah:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door jeroen_d »

Walt schreef:
Dan ben ik gelijk benieuwd welke versterker het om gaat?.. die van de eerdere foto?
Een versterker met modules van Holton. Echt heel goed!
https://holtonprecisionaudio.com/
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Ah, die van Satefan gekocht? Ik heb het grote broertje van die. Brul al jaren dat Holton wel wat meer aandacht mag krijgen. Want dat verdient ie meer dan!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door satefan »

Mijn Holton stond al 2 jaar werkeloos boven, omdat ik in mijn concept een actieve setup nodig heb. En een werkeloze Holton (https://holtonprecisionaudio.com/collec ... o-products) is gewoon heiligschennis.

Ik heb van de eigenaar begrepen dat het DIY stuk van zijn onderneming op een lager pitje staat en hij de laatste jaren meer complete eindproducten verkoopt. Toch zou ik de klasse A versie van de Holton ook wel eens willen horen.

Dus toen ik voor de lol hier ergens aangaf dat ik m nog had staan, stuurde Erik me een mailtje dat hij interesse had. Gister dus opgehaald en klaarblijkelijk is Erik (en Jeroen) net zo enthousiast over de Holton als Leeuwarden en ondergetekende ook al waren.

Veel plezier er mee Erik, ik vind t leuk dat hij toch een beetje binnen de 'familie' blijft :yeah:

Satefan
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door satefan »

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Walt »

Mooie versterker, 2x350W op 4 ohm is serieus!

Wat voor foutje zat er in het filter trouwens?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door jeroen_d »

Een draadje verkeerd om waardoor de tweeter niet meedeed. Dat klinkt raar natuurlijk. Het gebrek aan laag was denk ik toch vooral een kwestie van verkeerde match met de versterker.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Walt »

Zou ook zo kunnen zijn dat als de tweeter niet meedoet, je brein volle toeren draait om daar toch nog iets acceptabels van te maken, waardoor het laag minder goed wordt geregisteerd. Gebeurd ook vaak andersom, met een goede subwoofer erbij klinkt het ruimtelijker...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Wat gebruik je als voorversterker, Erik?
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door erik1977 »

Leeuwarden schreef:
Wat gebruik je als voorversterker, Erik?
Ik heb nu de wxc50 als streamer/voorversterker.

Mocht het niet goed klinken weet ik waaraan ik moet sleutelen, op de set van Jeroen klonk de versterker/speaker combi erg goed.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Het is een goed begin, vooral ook een erg handig apparaat. Het is zoals je zelf ook al zegt. Alhoewel... ik heb recentelijk voor heel weinig een Yamaha A-S1100 op de kop getikt en dat is een uitstekend ding. Yamaha heeft wel stappen gemaakt sinds de scherp en te helder klinkende Yamaha die ik 30 jaar geleden had.
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op zo 05 jul 2020, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Maar nu eerst iedereen maar aan de Holton! Jeroen, heb je al een bestelling geplaatst? Past wel in het segment van Daudio toch...
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door rjmulder »

Erik mooi dat ze het nu goed doen, heel veel plezier er mee en geniet er vooral van.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Henkjan »

target curve discussie heeft eigen topic gekregen
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: DIY C1 'The force awakens'

Bericht door erik1977 »

Wat een fantastische speakers zijn dit zeg!
Alles klinkt gewoon lekker, zelfs vanaf Youtube. We zitten nu gewoon lekker naar allerlei soorten muziet te luisteren en er gaat een wereld open.
Het enige jammere is dat ik denk dat het niet veel beter kan als dit en dat is wel een beetje fnuikend voor de zelfbouwhobby :-)

\:D/ \:D/ \:D/

Iedereen bedankt!
Hans en Jeroen voor het ontwerp, Leeuwarden voor de tekeningen en de Holton tip, Satefan voor de Holton, Kees voor het freeswerk :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 'The force awakens'

Bericht door Walt »

Je kan altijd nog de tweak wereld instappen, jarenlang vermaak.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 'The force awakens'

Bericht door jeroen_d »

Heel fijn om te horen erik!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”