Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
assen zitten onder een auto, boerenwagen, koets enz. Assen ligt in Drenthie.. 
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Sinds mijn vorige soldeerbout van parkside ben ik nu toch blij met een weller.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Staat er gewoon goed hoor. Duurt alleen even door de slechte verbinding..ds23man schreef:assen zitten onder een auto, boerenwagen, koets enz. Assen ligt in Drenthie..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Nou nog even je profiel bijwerken.beijert schreef:Staat er gewoon goed hoor. Duurt alleen even door de slechte verbinding..ds23man schreef:assen zitten onder een auto, boerenwagen, koets enz. Assen ligt in Drenthie..
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Toch deze 2.5L besteld ipv de 0.7L. Is maar iets duurder, wel gelijk een meer dan 3x zo grote inhoud. Ben benieuwd naar het resultaat.Fotohuis schreef:Bij HBM zijn de 2,5 liter in de aanbieding, kan ook verwarmen tot 80C. Eur. 100.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... pXAWXxjABY
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Stapels stonden er hier vandaag in Haren (N.Br.) bij de Aldi nog. Volgende week zeker Eur. 5 goedkoper ...
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Barry2001 schreef:Leuk, voor het geld. Maar werkt het een beetje, heeft iemand dit ding geprobeerdSARK schreef:https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/v ... d=11036415Fotohuis schreef:Ultra soon bad, Aldi Eur. 25 dit keer. Iets andere uitvoering dan de vorige keer en Eur. 5 duurder.
Haha wat een schattig klein bakje
De eerste bevindingen. wat opvalt is de NL tekst op de doos. ook de gebruiksaanwijzing is geheel in het Nederlands.
Op de doos en in de manual staat ook aangeven dat er CD's en Dvd's mee schoongemaakt kunnen worden, er zit ook een plastic hulpstukje daarvoor bij. lijkt mij wat overdreven. als eerste eens gevuld met kraanwater en een paar druppels afwasmiddel. had niet zo snel iets elektronisch bijdehand, dus maar eens een tandwielset van een fiets erin laten zakken.
Er zit een digitale timer op en een paar drukknoppen waarmee je uit een aantal preset tijden kunt kiezen. tijd is te kiezen tussen 1 en 10 minuten.
na een kwartier was de tandwiel set een stuk schoner, en water flink zwart geworden.
De tandwielset was echter nog niet brandschoon, ik relaiseer me dat dit geen professioneel apparaat is, en ook niet bedoeld voor dit soort vervuiling. zal het later nog eens proberen met water met een lepeltje gootsteen ontstopper korrels, misschien dat dat beter werkt.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Als het kuipje van RVS is moet dat geen probleem zijn. Is het van Alu dan zal het bij de eerste poging wel verdwenen zijn
Zwart aangebrande RVS pannen heb je ook in een mum van tijd schoon met kokend gootsteenontstopper. Zet wel een veiligheidsbril op !!!!!!!

Istie op? Werkt ook prima zonder zo'n Aldi badkuip voor fietstandwielenray5150 schreef:Een fles Dasty van de Wibra werkt ook verassend goed als ontvetter op vanalles en nogwat.
Ik heb tegenwoordig standaard een fles op de werkbank staan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Vet lost vet op, dus iets van afwasmiddel of Dasty zou het moeten doen, gootsteen ontstopper zal vaak ff wat te ruig zijn. Maar leuk ding, lijkt het wel te doen dus.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ik zou geen gootsteen ontstopper in de Ultrasoon gooien. Het bakje is van metaal, en dat kan daar denk ik niet zo goed tegen.
Mijn ervaring met knoppen van verschillende apparaten is dat die echt goed schoon worden. Wat me wel opvalt is dat het water na 300 sec. erg warm wordt, terwijl dat volgens mij geen feature is van de Aldi Ultrasoon.
Mijn ervaring met knoppen van verschillende apparaten is dat die echt goed schoon worden. Wat me wel opvalt is dat het water na 300 sec. erg warm wordt, terwijl dat volgens mij geen feature is van de Aldi Ultrasoon.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Wil niet zeuren Maar de gootsteen ontstopper die ik ken is Caustic Soda in combinatie met Aluminium krijg je een chemische reactie waardoor warmte bij vrijkomt en komt er een damp af die niet gezond is
Dus niet in een ultrasoon schoonmaak ding welke vaak ook een verwarming heeft , immers bij verwarming werkt een schoonmaak spul beter
Ik weet niet of die van de Aldi of lidl dat ook heeft
Maar caustic soda als gootsteen ontstopper en zeker met warm water kan ernstige brandwonden veroorzaken
Heb in een jampot een frees gezet welke vol zat met aluminium gootsteen ontstopper erbij en warm water
Nu het kookte in no time over met spetters 10 cm boven de jampot
Dus niet in een ultrasoon schoonmaak ding welke vaak ook een verwarming heeft , immers bij verwarming werkt een schoonmaak spul beter
Ik weet niet of die van de Aldi of lidl dat ook heeft
Maar caustic soda als gootsteen ontstopper en zeker met warm water kan ernstige brandwonden veroorzaken
Heb in een jampot een frees gezet welke vol zat met aluminium gootsteen ontstopper erbij en warm water
Nu het kookte in no time over met spetters 10 cm boven de jampot
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
En als je in je oog krijgt ben je garandeerd een oog kwijt. Maakt niet uit of je het in dat Aldi bad stopt of de gootsteen er mee doet. Dat is zeker! Het gas wat er bij alu afkomt is pure H2. Dat is op zich niet giftig maar wel erg irritant om in te ademen. Is een sterke reductor. Zoals gezegd als het badje van RVS is moet het geen probleem zijn. Maar waarom zou je er überhaupt caustic soda in doen?
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Gootsteen ontstopper is troep van de bovenste plank !!!
Maandje terug op het werk een ongeluk gehad met gootsteen ontstopper, de standaard spul werkte niet, dus terug naar de winkel ... uitgelegd het werkt niet en wil wat sterkers, zo gezegd zo gekregen ... nog navraag gedaan gaat deze twee competente spul samen met wat ik eerder heb opgehaald, ja hoor geen probleem gootsteen ontstopper is gootsteen ontstopper alleen deze is wat sterker.
Na toedienen van component 2 in het doucheputje binnen een fractie van een seconde een 2 meter zuil van oranje schuim recht in mijn gezicht .... leek op z’n filmpje van cola licht met mentos ..... achteraf geluk was dat ik een bril drager ben, mijn snelle reactie en emmer met schoon spoelwater in de buurt ....
Ben er goed mee weg gekomen klein deel gezicht en beide oogleden chemisch verbrand en 1 brand vlekje in het oog wit waar ik een aantal dagen oog zalf voor kreeg ... alles is weer hersteld maar het had idd veel erger kunnen aflopen, ik raak die troep niet meer aan !!!
Maandje terug op het werk een ongeluk gehad met gootsteen ontstopper, de standaard spul werkte niet, dus terug naar de winkel ... uitgelegd het werkt niet en wil wat sterkers, zo gezegd zo gekregen ... nog navraag gedaan gaat deze twee competente spul samen met wat ik eerder heb opgehaald, ja hoor geen probleem gootsteen ontstopper is gootsteen ontstopper alleen deze is wat sterker.
Na toedienen van component 2 in het doucheputje binnen een fractie van een seconde een 2 meter zuil van oranje schuim recht in mijn gezicht .... leek op z’n filmpje van cola licht met mentos ..... achteraf geluk was dat ik een bril drager ben, mijn snelle reactie en emmer met schoon spoelwater in de buurt ....
Ben er goed mee weg gekomen klein deel gezicht en beide oogleden chemisch verbrand en 1 brand vlekje in het oog wit waar ik een aantal dagen oog zalf voor kreeg ... alles is weer hersteld maar het had idd veel erger kunnen aflopen, ik raak die troep niet meer aan !!!
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
ZO da's heftig Matthijs! Heb je dit nog aan de winkel gemeld?
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Goed weggekomen Mathijs Voor het zelfde was stik blind man 
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb hier eens de afvoer van de gootsteen in de keuken flink verstopt gehad. Uiteindelijk kreeg ik het gelukkig met heet water weer op gang, maar het had niet veel gescheeld of er was gootsteenontstopper in gegaan. Nu ik dit gelezen heb, weet ik dat ik dat spul nooit zal gebruiken.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Veel handige/nuttige dingen zijn nou eenmaal gevaarlijk als je niet weet hoe je er mee om moet gaan. Het nut van gootsteenontstopper in een Aldi ultrasoon reinigingsbadje ontgaat mij verder geheel. Daar zit toch geen afvoer aan....? 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Tweecomponenten ontstopper is natuurlijk geen caustic soda. Ik heb dat tweecomponentenspul (HG) ook wel eens gebruikt, maar dat is tam spul. Ontstopt heel langzaam want je moet het overnacht laten staan.
Als het zowat explodeert dan vraag ik me af wat je er als eerste ingegoten hebt. Allerlei zooi door elkaar gebruiken kan natuurlijk link zijn. Er staat niet voor niets een gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Als het zowat explodeert dan vraag ik me af wat je er als eerste ingegoten hebt. Allerlei zooi door elkaar gebruiken kan natuurlijk link zijn. Er staat niet voor niets een gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Nounou, wat een theelepeltje korrels van een niet nader te noemen substantie opgelost in een halve liter warm water, in een RVS bakje, in de open lucht wel niet kan aanrichten... hele forum op z'n kop...
Heb dat toch al honderden keren (zonder enig probleem of schade) eerder gedaan, want ik ontwikkel er ook fotogevoelige PCB's mee.
Heb dat toch al honderden keren (zonder enig probleem of schade) eerder gedaan, want ik ontwikkel er ook fotogevoelige PCB's mee.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Het forum reageert net zo heftig als caustic soda op kokend water 
