Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door beijert »

IMG_20200627_194817.jpg
.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door pappaleo »

Oh, overal?
Dat is geen geld natuurlijk.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door beijert »

In ieder geval in Assen
Laatst gewijzigd door beijert op za 27 jun 2020, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door ds23man »

assen zitten onder een auto, boerenwagen, koets enz. Assen ligt in Drenthie.. :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door hardbats »

Sinds mijn vorige soldeerbout van parkside ben ik nu toch blij met een weller.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door beijert »

ds23man schreef:
assen zitten onder een auto, boerenwagen, koets enz. Assen ligt in Drenthie.. :lol:
Staat er gewoon goed hoor. Duurt alleen even door de slechte verbinding.. 8-[
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door ds23man »

beijert schreef:
ds23man schreef:
assen zitten onder een auto, boerenwagen, koets enz. Assen ligt in Drenthie.. :lol:
Staat er gewoon goed hoor. Duurt alleen even door de slechte verbinding.. 8-[
Nou nog even je profiel bijwerken. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door Barry2001 »

Fotohuis schreef:
Bij HBM zijn de 2,5 liter in de aanbieding, kan ook verwarmen tot 80C. Eur. 100.

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... pXAWXxjABY
Toch deze 2.5L besteld ipv de 0.7L. Is maar iets duurder, wel gelijk een meer dan 3x zo grote inhoud. Ben benieuwd naar het resultaat.
Fotohuis
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 08 apr 2018, 17:06

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door Fotohuis »

Stapels stonden er hier vandaag in Haren (N.Br.) bij de Aldi nog. Volgende week zeker Eur. 5 goedkoper ...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door ray5150 »

Barry2001 schreef:
SARK schreef:
Fotohuis schreef:
Ultra soon bad, Aldi Eur. 25 dit keer. Iets andere uitvoering dan de vorige keer en Eur. 5 duurder.
https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/v ... d=11036415
Haha wat een schattig klein bakje :D
Leuk, voor het geld. Maar werkt het een beetje, heeft iemand dit ding geprobeerd :?:
20200628_161050.jpg

De eerste bevindingen. wat opvalt is de NL tekst op de doos. ook de gebruiksaanwijzing is geheel in het Nederlands.
Op de doos en in de manual staat ook aangeven dat er CD's en Dvd's mee schoongemaakt kunnen worden, er zit ook een plastic hulpstukje daarvoor bij. lijkt mij wat overdreven. als eerste eens gevuld met kraanwater en een paar druppels afwasmiddel. had niet zo snel iets elektronisch bijdehand, dus maar eens een tandwielset van een fiets erin laten zakken.
Er zit een digitale timer op en een paar drukknoppen waarmee je uit een aantal preset tijden kunt kiezen. tijd is te kiezen tussen 1 en 10 minuten.
na een kwartier was de tandwiel set een stuk schoner, en water flink zwart geworden.
De tandwielset was echter nog niet brandschoon, ik relaiseer me dat dit geen professioneel apparaat is, en ook niet bedoeld voor dit soort vervuiling. zal het later nog eens proberen met water met een lepeltje gootsteen ontstopper korrels, misschien dat dat beter werkt.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door pappaleo »

NaOH? :shock:
En daar kan dat ding tegen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door Pjotr »

Als het kuipje van RVS is moet dat geen probleem zijn. Is het van Alu dan zal het bij de eerste poging wel verdwenen zijn :D Zwart aangebrande RVS pannen heb je ook in een mum van tijd schoon met kokend gootsteenontstopper. Zet wel een veiligheidsbril op !!!!!!!
ray5150 schreef:
Een fles Dasty van de Wibra werkt ook verassend goed als ontvetter op vanalles en nogwat.
Ik heb tegenwoordig standaard een fles op de werkbank staan.
Dasty_Ontvetter_1000ml.jpg
Istie op? Werkt ook prima zonder zo'n Aldi badkuip voor fietstandwielen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door Barry2001 »

Vet lost vet op, dus iets van afwasmiddel of Dasty zou het moeten doen, gootsteen ontstopper zal vaak ff wat te ruig zijn. Maar leuk ding, lijkt het wel te doen dus.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door RobertD »

Ik zou geen gootsteen ontstopper in de Ultrasoon gooien. Het bakje is van metaal, en dat kan daar denk ik niet zo goed tegen.

Mijn ervaring met knoppen van verschillende apparaten is dat die echt goed schoon worden. Wat me wel opvalt is dat het water na 300 sec. erg warm wordt, terwijl dat volgens mij geen feature is van de Aldi Ultrasoon.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door OpaBert »

Wil niet zeuren Maar de gootsteen ontstopper die ik ken is Caustic Soda in combinatie met Aluminium krijg je een chemische reactie waardoor warmte bij vrijkomt en komt er een damp af die niet gezond is
Dus niet in een ultrasoon schoonmaak ding welke vaak ook een verwarming heeft , immers bij verwarming werkt een schoonmaak spul beter
Ik weet niet of die van de Aldi of lidl dat ook heeft
Maar caustic soda als gootsteen ontstopper en zeker met warm water kan ernstige brandwonden veroorzaken
Heb in een jampot een frees gezet welke vol zat met aluminium gootsteen ontstopper erbij en warm water
Nu het kookte in no time over met spetters 10 cm boven de jampot
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door Pjotr »

En als je in je oog krijgt ben je garandeerd een oog kwijt. Maakt niet uit of je het in dat Aldi bad stopt of de gootsteen er mee doet. Dat is zeker! Het gas wat er bij alu afkomt is pure H2. Dat is op zich niet giftig maar wel erg irritant om in te ademen. Is een sterke reductor. Zoals gezegd als het badje van RVS is moet het geen probleem zijn. Maar waarom zou je er überhaupt caustic soda in doen?
Gebruikersavatar
Matthijs1969
Berichten: 101
Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door Matthijs1969 »

Gootsteen ontstopper is troep van de bovenste plank !!!

Maandje terug op het werk een ongeluk gehad met gootsteen ontstopper, de standaard spul werkte niet, dus terug naar de winkel ... uitgelegd het werkt niet en wil wat sterkers, zo gezegd zo gekregen ... nog navraag gedaan gaat deze twee competente spul samen met wat ik eerder heb opgehaald, ja hoor geen probleem gootsteen ontstopper is gootsteen ontstopper alleen deze is wat sterker.

Na toedienen van component 2 in het doucheputje binnen een fractie van een seconde een 2 meter zuil van oranje schuim recht in mijn gezicht .... leek op z’n filmpje van cola licht met mentos ..... achteraf geluk was dat ik een bril drager ben, mijn snelle reactie en emmer met schoon spoelwater in de buurt ....

Ben er goed mee weg gekomen klein deel gezicht en beide oogleden chemisch verbrand en 1 brand vlekje in het oog wit waar ik een aantal dagen oog zalf voor kreeg ... alles is weer hersteld maar het had idd veel erger kunnen aflopen, ik raak die troep niet meer aan !!!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door SARK »

ZO da's heftig Matthijs! Heb je dit nog aan de winkel gemeld?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door Henkjan »

zo zeg, mazzel gehad zeg.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door OpaBert »

Goed weggekomen Mathijs Voor het zelfde was stik blind man :-s
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door AntonZ »

Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb hier eens de afvoer van de gootsteen in de keuken flink verstopt gehad. Uiteindelijk kreeg ik het gelukkig met heet water weer op gang, maar het had niet veel gescheeld of er was gootsteenontstopper in gegaan. Nu ik dit gelezen heb, weet ik dat ik dat spul nooit zal gebruiken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door Pjotr »

Veel handige/nuttige dingen zijn nou eenmaal gevaarlijk als je niet weet hoe je er mee om moet gaan. Het nut van gootsteenontstopper in een Aldi ultrasoon reinigingsbadje ontgaat mij verder geheel. Daar zit toch geen afvoer aan....? :think:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door pappaleo »

Tweecomponenten ontstopper is natuurlijk geen caustic soda. Ik heb dat tweecomponentenspul (HG) ook wel eens gebruikt, maar dat is tam spul. Ontstopt heel langzaam want je moet het overnacht laten staan.

Als het zowat explodeert dan vraag ik me af wat je er als eerste ingegoten hebt. Allerlei zooi door elkaar gebruiken kan natuurlijk link zijn. Er staat niet voor niets een gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door ray5150 »

Nounou, wat een theelepeltje korrels van een niet nader te noemen substantie opgelost in een halve liter warm water, in een RVS bakje, in de open lucht wel niet kan aanrichten... hele forum op z'n kop...
Heb dat toch al honderden keren (zonder enig probleem of schade) eerder gedaan, want ik ontwikkel er ook fotogevoelige PCB's mee.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....

Bericht door pappaleo »

Het forum reageert net zo heftig als caustic soda op kokend water :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”