Binnenkort in dit theater.
Leuke Foster/Fostex full rangers
Moderator: Beheerdersteam
Leuke Foster/Fostex full rangers
Recent ben ik in het bezit gekomen van een setje Foster (Akai gelabelde) 16F3-2AP drivers. Wat is een 16F3 nou weer? Wel, het is een directe voorloper van de Fostex FE167E van dezelfde fabrikant. Het meest in het oog springende verschil is de alnico magneet. Ik ga ze inbouwen in een TQWT of een basreflex kast (Fostex recommended enclosure). Ik weet het, die TQWT is véél mooier, maar ja, de WAF hé.
Binnenkort in dit theater.
Binnenkort in dit theater.
Laatst gewijzigd door Pcdg op zo 05 jul 2020, 8:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Het is bijna herfstvakantie Robert. Komende week gaan ze in een kastje. Ik ben heel benieuwd naar het geluid. De units zien er nog smetteloos uit en de ophanging is heel soepel. Spannend, spannend...
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Sorry Robert, de tijd is even hier: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=17247 in gaan zittenRobertD schreef:en? en? en?
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Toch maar even deze units provisorisch in een kastje aangesloten. Ik moet zeggen: ik ben onder de indruk van de klank en dat smaakt naar meer. Wordt vervolgd 
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
graag meer....
dit ga ik ook even volgen
optisch fraaie units wel
dit ga ik ook even volgen
optisch fraaie units wel
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
zit niet veel schot in nog gezien de datum van de laatste post
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Soms lijkt een project morsdood, maar komt er toch een wederopstanding. Ik was al gestopt met hier te posten omdat ik de focus wilde leggen op de andere hobby, spoorwegmodelbouw. Echter, ik besloot twee monitors te maken om het waanzinnig slechte geluid van de TV eens definitief te tackelen en ik had deze Fostex drivers nog liggen.
Twee kastjes gemaakt van restjes populieren en berken multiplex (alle panelen met de hand gezaagd) en ik ben nu bijna klaar.
De versterking wordt geregeld door een prachtige vintage iPod dock met Apple 30 pins aansluiting. Gelukkig heeft hij ook een aux ingang. Ik heb de interne speakers afgekoppeld en simpele terminals aan de achterkant gemaakt. Nu is het een tuner - versterker
Gaat prima zo volgens mij. Het wachten is nog op twee basreflex pijpen.
Mvg, Paul
Twee kastjes gemaakt van restjes populieren en berken multiplex (alle panelen met de hand gezaagd) en ik ben nu bijna klaar.
De versterking wordt geregeld door een prachtige vintage iPod dock met Apple 30 pins aansluiting. Gelukkig heeft hij ook een aux ingang. Ik heb de interne speakers afgekoppeld en simpele terminals aan de achterkant gemaakt. Nu is het een tuner - versterker
Gaat prima zo volgens mij. Het wachten is nog op twee basreflex pijpen.
Mvg, Paul
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Niks mis met de foto's, toch?Pcdg schreef:Stomme iPad foto's ook altijd...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Oh, bij mij staan ze rechtop 
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 27 jun 2020, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Hier staan de foto's ook rechtop (pc, browser: Edge)
@Paul Ziet er goed uit en dank dat je nog even een update geeft!
@Paul Ziet er goed uit en dank dat je nog even een update geeft!
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Op alles met een groot scherm zie ik ze ook rechtop. En wanneer ik de foto's op de telefoon aanklik staan ze ineens ook in de juiste positie.
Het is (uiteindelijk toch) best een leuk project. Klank is goed. Nog een beetje rommelig en de bas blijft achter (ook bij wat ik mag verwachten). Ik ben benieuwd of dat nog anders wordt wanneer de pijpjes er in gaan. Nu zijn het alleen nog maar gaten natuurlijk.
mvg, Paul
Het is (uiteindelijk toch) best een leuk project. Klank is goed. Nog een beetje rommelig en de bas blijft achter (ook bij wat ik mag verwachten). Ik ben benieuwd of dat nog anders wordt wanneer de pijpjes er in gaan. Nu zijn het alleen nog maar gaten natuurlijk.
mvg, Paul
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Zo, nog een paar dingen aan de afwerking gedaan. Een paar fasepluggen geïnstalleerd, verse br buisjes en terminals aan de achterkant. Ze klinken prima, maar wel een beetje trebbelig. Ik ben visueel meer ingenomen met dit project dan akoestisch.
Ik zou de kasten eens met échte Fostex FE167E drivers moeten proberen. Marktplaats maar eens in de gaten houden
Mvg, Paul
Ik zou de kasten eens met échte Fostex FE167E drivers moeten proberen. Marktplaats maar eens in de gaten houden
Mvg, Paul
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Een spoeltje van 1 mH met een parallelweerstand van zo'n 8 Ohm in serie met de luidspreker zetten. Ben je het frisse kwijt.Pcdg schreef:... maar wel een beetje trebbelig.
Re: Leuke Foster/Fostex full rangers
Dank voor de tip Richard. Alleen, het zal vast psychisch zijn, maar ik vind de speakers steeds beter klinken. Dus momenteel heb ik geen behoefte er aan om er dingen in te veranderen.
Mvg, Paul
Mvg, Paul
