BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Moderator: Beheerdersteam
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Die heb ik in mijn Bluetooth speaker, werkt perfect.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
t idee is goed, weinig (amp) tot geen (dsp) info daarjvenema schreef:
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
In de datasheet staat meer info:
https://zoudio.com/wp-content/uploads/2 ... V1.1.2.pdf
Tevens kun je natuurlijk kijken in datasheets van de TAS5825M.
Dat schijnt een iets beter versie van de TPA3116/3118 te zijn wat betreft THD.
En verder heeft het een DSP aan boord met wat ik zo snel zie, een redelijk vaste structuur van crossover mogelijkheid en een vast aantal biquads voor EQ. Dus waarschijnlijk niet zo flexibel als de ADAU met SigmaStudio maar voor actieve speakers wel afdoende om iets fatsoenlijks neer te zetten.
https://zoudio.com/wp-content/uploads/2 ... V1.1.2.pdf
Tevens kun je natuurlijk kijken in datasheets van de TAS5825M.
Dat schijnt een iets beter versie van de TPA3116/3118 te zijn wat betreft THD.
En verder heeft het een DSP aan boord met wat ik zo snel zie, een redelijk vaste structuur van crossover mogelijkheid en een vast aantal biquads voor EQ. Dus waarschijnlijk niet zo flexibel als de ADAU met SigmaStudio maar voor actieve speakers wel afdoende om iets fatsoenlijks neer te zetten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
lutkeveld is hier ook aanwezig, alleen niet echt actief de laatste tijd:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=5864
datasheet had ik gezien, staat ook niets over de dsp zelf
TI datasheet zegt dan mss meer? http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tas5825m.pdf
memberlist.php?mode=viewprofile&u=5864
datasheet had ik gezien, staat ook niets over de dsp zelf
TI datasheet zegt dan mss meer? http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tas5825m.pdf
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
ik kan thuis wel even wat opzoeken en evt screenshots maken van de mogelijkheden van de software, als iemand daar belang bij heeft.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Voor die prijs heb je ook een stapeltje van de JAB2 en JAB3 van Sure/Wondom. Dan heb je ook DSP en Bluetooth. Alleen wel in een iets groter pakje.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
De DSP zit in de versterker chip zelf.Henkjan schreef:lutkeveld is hier ook aanwezig, alleen niet echt actief de laatste tijd:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=5864
datasheet had ik gezien, staat ook niets over de dsp zelf
TI datasheet zegt dan mss meer? http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tas5825m.pdf
Of nog beter gezegd, in de CODEC die in de versterker chip zit.
In principe hebben ze gewoon een CODEC gepakt met hun PurePath DSP gebeuren en die samen in 1 behuizing gepropt.
Bij sommige andere versie moet je die zelf nog extern aan elkaar knopen via twee pinnetjes
Deze kun je dan vervolgens aansturen met bv een microcontroller, of direct (weet niet uit mijn hoofd of deze stand-alone is)
Op dit bordje zit gewoon een simpele Atmege328
De rest van de functionaliteit kun je vinden in de application notes op de website, onder het kopje "Technical documentation"
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Oh, dat wist ik niet. is dat een bewuste keuze geweest, of zijn er nadere redenen voor te bedenken ?ds23man schreef:De Fusion reeks is niet stereo te gebruiken dus valt af.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Inmiddels al weer het een en ander gedaan.
Nog een shot van het zelfgemaakte multiplex, want dat verdwijnt straks onder het fineer. Voor de verhouding: De baffle zelf is 9mm berken
Op de achterkant van de baffles komen geleidelatjes om straks de baffle goed te kunnen positioneren en om te voorkomen dat ie wegglijdt over de lijmlaag.
De onderdelen voor het definitieve filter zijn ook binnen:
Die zaten in no time in elkaar:
De binnenzijde van de kastjes bekleed met loodbitumen. Dat is met dit weer lekker zacht materiaal.
En dan huishoudfolie over de geleidelatjes om te voorkomen dat ze permanent deel uit gaan maken van de behuizing en vastlijmen.
Nog een shot van het zelfgemaakte multiplex, want dat verdwijnt straks onder het fineer. Voor de verhouding: De baffle zelf is 9mm berken
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dat wordt wel een super chique uitvoering! Hoe ga je hem afwerken?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Volgens mij heeft Leo ergens geroepen met Warnex.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik heb er over gedacht om de sub daarmee te doen. Maar het is bij denken gebleven.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Als je hem met -zeg wat- epoxy met grind afwerkt, dan zou dat niet kunnen?hannesie schreef:Dan kan je hem wel gebruiken als voetenbankje![]()
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ze hebben toch wel hun beperkingen. Een muur van geluid kan toch echt niet. Ik heb nu even Stand my Ground van Within Temptation op staan. Als Sharon alleen zingt met zachte begeleiding dan klinkt het heel geloofwaardig. Valt dan de band in met hun "wall of sound", dan hoor je ineens een compressie, vreselijk.
Zou dat in de opname zitten? Nooit zo opgevallen.
Toch maar even Amarok van Oldfield in de speler gooien.
Zou dat in de opname zitten? Nooit zo opgevallen.
Toch maar even Amarok van Oldfield in de speler gooien.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Het wordt ook wel voor huiskamervloeren toegepast.ds23man schreef:Nogal scherp aan de blote voeten...
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Als je het grind gebruikt wat ik hier op de vloer heb, valt dat wel mee, en mij lijkt dat het wat is bewerkt, zodat de scherpe randjes er af zijn.ds23man schreef:Nogal scherp aan de blote voeten...
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Geen bladgoud?
Vraag het eens aan je zoon, hij moet er straks tegenaan kijken! Wordt het misschien iets van glanzend signaal rood of blauw of geel of......... Pas je wel op met die Founteks? Het is geen PA. Eenmaal verkreukeld, altijd verkreukeld.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ja dus. Dat wordt dus ongenadig aan het licht gebrachtpappaleo schreef:dan hoor je ineens een compressie, vreselijk.
Zou dat in de opname zitten? Nooit zo opgevallen.
En dat is weer genieten. Er zitten van die "schrikreactie" uithalen in, in alle frequentiebanden. Komen er zonder blikken of blozen uit. Je houdt je hart vast voor dat kleine alu konusje. Maar tot nu toe weert ie zich kranig.pappaleo schreef:Toch maar even Amarok van Oldfield in de speler gooien.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
pappaleo schreef:Je houdt je hart vast voor dat kleine alu konusje. Maar tot nu toe weert ie zich kranig.
Dat zeg ikPjotr schreef:Pas je wel op met die Founteks? Het is geen PA. Eenmaal verkreukeld, altijd verkreukeld.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ja ja................. De schroefgaten moeten nodig bijgewerkt 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik heb zwarte schroefjes die goed passen. En eerst even een zwarte viltstift er over. Zie je niks meer van. Die unit is kleiner dan de foto zelf.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik heb een stuk eikenfineer van Arno gekregen met papieren achterzijde. Dat type heb ik nog nooit eerder gebruikt. Ik heb een proefstukje donker gebeitst om te zien of het een beetje kleurt bij het bureaublad (grijs gebeitst eiken).
Het wordt wat donkerder, maar het staat goed. Ook de houtnerf blijft zichtbaar. Maar als ik het fineer uit de losse hand buig, dan barst het direct.
De radius van de hoek van de speaker is 12mm. Ik heb dus even een proefstukje gelijmd met Bisontix op een voor de gelegenheid afgerond schuurblok. Front er op drukken en dan voorzichtig zijwaarts afrollen. Dat gaat prima. Nu maar even een paar stukjes op maat snijden voor deze jongens:
Het wordt wat donkerder, maar het staat goed. Ook de houtnerf blijft zichtbaar. Maar als ik het fineer uit de losse hand buig, dan barst het direct.
De radius van de hoek van de speaker is 12mm. Ik heb dus even een proefstukje gelijmd met Bisontix op een voor de gelegenheid afgerond schuurblok. Front er op drukken en dan voorzichtig zijwaarts afrollen. Dat gaat prima. Nu maar even een paar stukjes op maat snijden voor deze jongens:
