Liionidas Active ombouw
Moderator: Beheerdersteam
Re: Liionidas Hardbats OB
Dat zal het wel gaan worden ja. Tenzij het heel klein is, dan schuur ik het wel.
Re: Liionidas Hardbats OB
Maak maar een grapje Leon En Bas begreep dat ook zo hoorleonidas schreef:Dit is toch geen fout van Bas maar van de zagerij ?
Komt regelmatig voor dat er niet goed gezaagd wordt.
Kun je niet terug gaan zodat ze een paar panelen over doen ?
mvgr. Leon.
Je zal mij nooit iemand als prutser weg zien zetten hoor , maar goed dat je het voor Bas opneemt
En die 3 mm zal wel komen doordat de er verkeerde kant van de zaag is afgetekend
Re: Liionidas Hardbats OB
En toen waren er 2
Nu gaan oefenen met de bovenfrees die vandaag binnen is gekomen! Leuk allemaal
Nu gaan oefenen met de bovenfrees die vandaag binnen is gekomen! Leuk allemaal
Re: Liionidas Hardbats OB
Ondertussen alle gaten verzonken met de bovenfrees, dat ziet er nu allemaal keurig uit
Plankjes voor het XO ook gemonteerd.
Ondertussen de bestelling van Rumoh binnen gekregen
Meteen alle condensators getest en de waardes komen goed overeen met wat ze moeten zijn
Ook van alle componenten even een 3D model gemaakt om zo een plankje te maken waar alles netjes op komt. Daar gaan we nu mee aan de slag
en me dan binnenkort wagen aan het frezen van de driver gaten voor de F8 
Plankjes voor het XO ook gemonteerd.
Ondertussen de bestelling van Rumoh binnen gekregen
Meteen alle condensators getest en de waardes komen goed overeen met wat ze moeten zijn
Ook van alle componenten even een 3D model gemaakt om zo een plankje te maken waar alles netjes op komt. Daar gaan we nu mee aan de slag
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Liionidas Hardbats OB
Wel de muziek altijd hard zetten, anders komen deze niet aan de waarde 
Ik spreek uit ervaring.
Ik spreek uit ervaring.
Re: Liionidas Hardbats OB
Ow oke, hoe komt dat dan? Had ik beter andere kunnen nemen dan?Olaf Markus schreef:Wel de muziek altijd hard zetten, anders komen deze niet aan de waarde
Ik spreek uit ervaring.
Tevens, moet dat kunststof en het plaatje van Jantzen Audio er af?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Liionidas Hardbats OB
Als je de spoelen door meet met een lcr meter dan is de waarde beduidend lager dan wat ze moeten zijn. Pas bij een bepaalde hoeveelheid stroom komen ze op de genoemde waarde. Ik heb dit nooit bij andere spoelen mee gemaakt. Uiteindelijk heb ik ze dus ook niet in heb gebruik genomen
Re: Liionidas Hardbats OB
Had ik dan beter de iron core variant kunnen nemen? Ik heb voornamelijk gekeken naar de rdc waarden, die moest volgens Leon 0.2ohm of lager zijn.Olaf Markus schreef:Als je de spoelen door meet met een lcr meter dan is de waarde beduidend lager dan wat ze moeten zijn. Pas bij een bepaalde hoeveelheid stroom komen ze op de genoemde waarde. Ik heb dit nooit bij andere spoelen mee gemaakt. Uiteindelijk heb ik ze dus ook niet in heb gebruik genomen
Re: Liionidas Hardbats OB
IK heb een aantal filterspoelen die ik had liggen doorgemeten met een lcr meter, en alle waren ze precies de waarde die er op stond. Maar dit zijn natuurlijk millihenry waarden.
Toen ik hetzelfde deed met een aantal AE smoorspoelen (10-15-20h) mat ik inderdaad veel lagere waarden door dit effect.
Toen ik hetzelfde deed met een aantal AE smoorspoelen (10-15-20h) mat ik inderdaad veel lagere waarden door dit effect.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Liionidas Hardbats OB
https://www.instagram.com/p/CBzxQ9dJkWx ... qoqipnpeoq
Geenius heeft net een paar mooie nieuwe I kern spoelen van Mundorf. Qua vervorming zijn I kern spoelen van de kernspoelen imho t gunstigst.
btw: je hebt de drivers al in huis? Zo nee dan.zou ik ff wachten met frezen, opgegeven maten hebben altijd een tolerantie... btdt
Geenius heeft net een paar mooie nieuwe I kern spoelen van Mundorf. Qua vervorming zijn I kern spoelen van de kernspoelen imho t gunstigst.
btw: je hebt de drivers al in huis? Zo nee dan.zou ik ff wachten met frezen, opgegeven maten hebben altijd een tolerantie... btdt
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Liionidas Hardbats OB
Normaal sta je er niet bij stil dat minder stroom een kleiner magnetisch rondom een winding geeft. Maar bij bovenstaande spoelen liggen de windingen niet compact tegen elkaar, en worden ook de tussenruimtes niet afgedekt door andere lagen. Dat betekent dat ze bij minder stroom ook wat meer buiten elkaars invloed komen te liggen.
De kern ondervangt dat deels, maar binnen grenzen, want in een stroomvoerende wikkeling is het magnetisch veld altijd sterker en minder verstrooid. De hier toegepaste kernen compenseren kennelijk onvoldoende bij minder belasting.
De kern ondervangt dat deels, maar binnen grenzen, want in een stroomvoerende wikkeling is het magnetisch veld altijd sterker en minder verstrooid. De hier toegepaste kernen compenseren kennelijk onvoldoende bij minder belasting.
Re: Liionidas Hardbats OB
Heeft deze wel een lage rdc?Henkjan schreef:https://www.instagram.com/p/CBzxQ9dJkWx ... qoqipnpeoq
Geenius heeft net een paar mooie nieuwe I kern spoelen van Mundorf. Qua vervorming zijn I kern spoelen van de kernspoelen imho t gunstigst.
Ik heb alleen de fullrange binnen en ga ook alleen het gat voor de fullrange maken op dit puntHenkjan schreef:btw: je hebt de drivers al in huis? Zo nee dan.zou ik ff wachten met frezen, opgegeven maten hebben altijd een tolerantie... btdt
De woofers gaat nog wel even duren denk ik.
Tevens zit er op de Lii Audio Facebook groep ook iemand die de Liionidas OB aan het bouwen is en hij gebruikt ook mijn spoel. Ik zal is bij hem vragen wat zijn bevindingen zijn. Daar werd gezegd dat dit de beste spoel was om te gebruiken
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Liionidas Hardbats OB
De spoel die Henk-Jan voor stelt heeft een rdc van 1,7 dus dat voldoet aan je wens.hardbats schreef:Heeft deze wel een lage rdc?Henkjan schreef:https://www.instagram.com/p/CBzxQ9dJkWx ... qoqipnpeoq
Geenius heeft net een paar mooie nieuwe I kern spoelen van Mundorf. Qua vervorming zijn I kern spoelen van de kernspoelen imho t gunstigst.
Re: Liionidas Hardbats OB
€100 p.s. is wel pittig. Dan kijk ik eerst wel even wat er met de huidige spoel gehaald wordt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Liionidas Hardbats OB
of met gewone draad.
https://www.eltim.eu/nl/spoelen-inducto ... 5-20001549
https://www.eltim.eu/nl/spoelen-inducto ... 5-20001549
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Liionidas Hardbats OB
Die dingen had ik vröger ook in mijn Puch Maxi zitten voor de ontsteking ....
Misschien leuk/interessant om die eens te meten wat daar de specificaties van zijn ?!?
Misschien leuk/interessant om die eens te meten wat daar de specificaties van zijn ?!?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Liionidas Hardbats OB
De bobine voor de ontsteking gaat um niet worden, die zit rechts op de foto, maar de laagspanning spoel heeft er inderdaad wel wat van weg., die zit links op de foto, ik denk dat je deze eigenlijk bedoelde.Matthijs1969 schreef:Die dingen had ik vröger ook in mijn Puch Maxi zitten voor de ontsteking ....
Misschien leuk/interessant om die eens te meten wat daar de specificaties van zijn ?!?
Ik gok alleen dat deze een hogere waarde heeft dan 5,6MH en een hogere RDC
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Liionidas Hardbats OB
Idd ik had het over laagspanning spoel de rest lijkt ook niet op waar de laatste posten over ging.Olaf Markus schreef:De bobine voor de ontsteking gaat um niet worden, die zit rechts op de foto, maar de laagspanning spoel heeft er inderdaad wel wat van weg., die zit links op de foto, ik denk dat je deze eigenlijk bedoelde.Matthijs1969 schreef:Die dingen had ik vröger ook in mijn Puch Maxi zitten voor de ontsteking ....
Misschien leuk/interessant om die eens te meten wat daar de specificaties van zijn ?!?
Ik gok alleen dat deze een hogere waarde heeft dan 5,6MH en een hogere RDC
Zo misschien duidelijker ?
Re: Liionidas Hardbats OB
Ik gebruik deze spoelen al tijden in o.a. mijn PAP set en de Liionidas.
Gewoon het beste wat er volgens mij bestaat.
De Mundorf spoelen van dezelfde waarde klinken minder !!
mvgr. Leon
Gewoon het beste wat er volgens mij bestaat.
De Mundorf spoelen van dezelfde waarde klinken minder !!
mvgr. Leon
