Maar je mag ze wel in drie termijnen betalen!dwijtsma schreef:Ben het helemaal eens met ds23man, maar ze weten het wel mooi te verkopen! https://www.purecable.nl/shop/interlink ... inkmaster/
Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat "puntje" op die plug loopt toch gewoon door aan de binnenzijde en maakt daar contact met de buitenmantel van de rca op de hypex?
Geen probleem lijkt me.
Geen probleem lijkt me.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Volgens mij loopt die pen in een stuk door naar binnen en is daar soldeerlip.
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat kan je toch zien?
Ik heb van dat soort pluggen de chinese betaalbare variant van gebruikt... Maken gewoon contact.
Ik heb van dat soort pluggen de chinese betaalbare variant van gebruikt... Maken gewoon contact.
Re: Hypex Fusion Plate amps
De plaat is niet de massa maar hangt wel aan randaarde, wellicht handig om te weten.ds23man schreef:En om even op het potentiaal verhaal terug te komen. De plaat is ( zoals het hoort tegenwoordig) netjes via de Xlr's via 100R weerstanden gekoppeld. Dus nee, de plaat is niet de massa.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Heb even gezocht naar een plaatje van deze plug:
Dat bolletje maakt dus ook contact met de massa van het chassisdeel. Ik zie geen toegevoegde waarde om het bolletje ook nog eens contact te laten maken met de kast zelf.
Dat bolletje maakt dus ook contact met de massa van het chassisdeel. Ik zie geen toegevoegde waarde om het bolletje ook nog eens contact te laten maken met de kast zelf.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Klopt, zag het gisteren zelf ook op een plaatje. Dank voor het opzoeken in ieder geval.
Ik was ermee in de weer om een brom te elimineren, bleek een aardlus te zijn en die is inmiddels opgelost!
Ik was ermee in de weer om een brom te elimineren, bleek een aardlus te zijn en die is inmiddels opgelost!
Re: Hypex Fusion Plate amps
Inderdaad, heel mooi. Ik hoop wel dat er pijltjes op de kabel staan zodat je kunt zien aan welke kant de input zit, en aan welke kant de output. Ik moet er niet aan denken wat er kan gaan gebeuren als de stroom de verkeerde kant op loopt.dwijtsma schreef:Ben het helemaal eens met ds23man, maar ze weten het wel mooi te verkopen! https://www.purecable.nl/shop/interlink ... inkmaster/
Re: Hypex Fusion Plate amps
Waarachtig, je hebt gelijk.R.A.M. schreef:Er staan inderdaad pijlen op. Niet goed gekeken?
Ik heb begrepen dat je ze voor nog eens € 2500 meer kunt laten opsturen naar India, om ze in te laten zegenen door de Dalai Lama, klinken ze nog beter. Verder hebben ze ongeveer een maand nodig om echt los te komen.
Ik zou trouwen de netsnoeren van de Hypex modules ook vervangen door die speciale high-end netsnoeren van ca € 2000 per stuk, klinken de modules veel beter. (Ik stond een keer in een audio zaak waar deze onzin verkocht werd).
In een blad las ik eens een verhaal over de kwaliteitsverschillen tussen een gewone en een 'high-end' HDMI kabel. Het was duidelijk hoorbaar. Nu zijn digitale signalen heel ongevoelig voor storing etc. , zolang de digitale pulsjes goed aankomen is het goed. Vergelijk het met morse signalen, zolang je de piepjes goed kunt onderscheiden maakt het niet uit hoeveel ruis en storing je hoort, het signaal komt goed over.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Een pijl duid eenrichtingsverkeer aan. Dat betekent dat de ingang geen afsluitimpedantie ziet van de bron.
En als je hem omdraait heb je geen geluid!

En als je hem omdraait heb je geen geluid!
Re: Hypex Fusion Plate amps
R.A.M. heeft wel weer genoeg grappen gehad over zijn kabel.
Zit er ook een 4 kanaals plate amp in de planning, of is de vraag naar 4 kanaals te klein?
Zit er ook een 4 kanaals plate amp in de planning, of is de vraag naar 4 kanaals te klein?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Geen 4 kanaals. Dat zou betekenen dat de gehele dsp print helemaal opnieuw ontworpen moet worden.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat is een product/technology gedreven redenering, geen markt gedreven redenering. Ik zou ook geïnteresseerd zijn. Dan kan ik mijn impuls-gecorrigeerde woofers apart aansturen.ds23man schreef:Geen 4 kanaals. Dat zou betekenen dat de gehele dsp print helemaal opnieuw ontworpen moet worden.
Echter dan zou ik ook graag zien dat er een andere form-factor komt dan de plate-amp. Voor kleine luidsprekers zal de amp dan al snel te groot worden denk ik. Of 4 x 100 watt modules, dat zou voor mij ook voldoende zijn.
Edit: zelfs met een 3 kanaals DSP waar twee versterker-kanalen hetzelfde DSP kanaal delen zou ook prima zijn!
Satefan
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik zie het probleem niet, je kan toch meerdere plates parallel zetten?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Maar alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk wel redelijk idioot om de signaalmassa via de kast te laten lopen, daar is geen enkel apparaat op gebouwd.R.A.M. schreef:Geen nood dwijtsma, ik heb een brede rug hoor
De contactvlakken van die chassis connectoren zijn van een corrosie bestendig materiaal, dat kun je niet van de kast zeggen.
Je kunt het beste metalen connectoren gebruiken van hetzelfde materiaal als de chassisconnectoren. Dat voorkomt galvanische spanningsverschillen tussen twee ongelijksoortige metalen, want dat kan weer tot corrosie leiden. Dus niet vergulde connectoren willen toepassen, dan kunnen de chassisconnectoren gaan corroderen.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Idioot, idoot, noem het maar gebrek aan kennis, no problem. Ik heb er weer van geleerd. Uiteindelijk lag het aan iets anders en wat niets met de Hypex of de rca pluggen van doen had. Maat is opgelost gelukkig!Caesar schreef:Maar alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk wel redelijk idioot om de signaalmassa via de kast te laten lopen, daar is geen enkel apparaat op gebouwd. .
Re: Hypex Fusion Plate amps
Technisch gezien kan dat. Praktisch gezien is dat geen gezicht en lastig in te passen in mijn concept (qua vormgeving). Een enkele plate-amp is al te groot qua afmeting.ds23man schreef:Ik zie het probleem niet, je kan toch meerdere plates parallel zetten?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat idioot was niet aan jou gericht, maar aan de 'ontwerper' van die pluggen en die kabels. En trouwens ook aan dat bedrijf dat jou die kabels verkocht heeft, een beetje vakman verkoopt die rommel niet. Maar ja, daar zit een marge op, dat wil je niet weten.R.A.M. schreef:Idioot, idoot, noem het maar gebrek aan kennis, no problem. Ik heb er weer van geleerd. Uiteindelijk lag het aan iets anders en wat niets met de Hypex of de rca pluggen van doen had. Maat is opgelost gelukkig!
Re: Hypex Fusion Plate amps
Het blijkt ook ander te zijn dan ik dacht, signaalmassa loopt niet via de kast.
De marges zijn me bekend
De marges zijn me bekend
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik heb vorige week Hypex nog eens een e-mail gestuurd met de vraag of zij een bedrijf kennen dat hun versterkers kan inregelen, in de vorm van een service. Antwoord: nee, kennen we niet.
Ik vind dat niet handig. Er zijn genoeg hobbyisten die in staat zijn speakers (om) te bouwen, en deze Hypex versterkers te gebruiken, maar het inregelen daarvan is iets wat je niet op een trieste zondagnamiddag eventjes doet. Je moet weten wat je doet, en er beslist ervaring mee hebben. De gebruiksaanwijzing van de software is niet geschreven voor beginners. En dan moet je ook nog over meetapparatuur beschikken.
Als ze een lijstje zouden hebben van bedrijven die zo'n service kunnen verlenen, dan zou dat beslist de verkoop bevorderen. Hypex zou zo'n service natuurlijk ook zelf kunnen leveren. Als het niet in hun huidige pand past, dan zijn er genoeg van die bedrijf verzamel gebouwen bij hun in de buurt waar je een kleine unit als meetkamer kunt inrichten.
Ik vind dat niet handig. Er zijn genoeg hobbyisten die in staat zijn speakers (om) te bouwen, en deze Hypex versterkers te gebruiken, maar het inregelen daarvan is iets wat je niet op een trieste zondagnamiddag eventjes doet. Je moet weten wat je doet, en er beslist ervaring mee hebben. De gebruiksaanwijzing van de software is niet geschreven voor beginners. En dan moet je ook nog over meetapparatuur beschikken.
Als ze een lijstje zouden hebben van bedrijven die zo'n service kunnen verlenen, dan zou dat beslist de verkoop bevorderen. Hypex zou zo'n service natuurlijk ook zelf kunnen leveren. Als het niet in hun huidige pand past, dan zijn er genoeg van die bedrijf verzamel gebouwen bij hun in de buurt waar je een kleine unit als meetkamer kunt inrichten.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Je hebt mogelijk dit antwoord gemist :
viewtopic.php?p=1956787#p1956787
Met alle respect, maar er word bij die dingen een zeker kennis en kunde niveau van de eindgebruiker verwacht.
Dat was bij de DLCP ook al zo.
viewtopic.php?p=1956787#p1956787
Met alle respect, maar er word bij die dingen een zeker kennis en kunde niveau van de eindgebruiker verwacht.
Dat was bij de DLCP ook al zo.
