Draadloos SPDIF?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Draadloos SPDIF?
Heb dit topic geopend in de categorie Kabels, maar het gaat er juist om geen kabel te hebben.
Een vriend van me in Amsterdam heeft een monumentaal en gemeubileerd huis betrokken, en ik help hem even met z'n audio-setup. Nu wil hij luidsprekers aan de ene kant van de kamer, maar de stereo-apparatuur moet aan de andere kant. Het gaat om een set actieve luidsprekers die het signaal via SPDIF/Coax ontvangen. Er is geen echte mogelijkheid om een kabel van de ene kant van de kamer naar de andere kant te trekken, zonder van alles te moeten slopen, terwijl er net voor een aardig bedrag verbouwd is. Dus dat is niet echt een optie.
Wellicht is het vloeken in de kerk, maar is dit draadloos te maken?
groet,
Satefan
Een vriend van me in Amsterdam heeft een monumentaal en gemeubileerd huis betrokken, en ik help hem even met z'n audio-setup. Nu wil hij luidsprekers aan de ene kant van de kamer, maar de stereo-apparatuur moet aan de andere kant. Het gaat om een set actieve luidsprekers die het signaal via SPDIF/Coax ontvangen. Er is geen echte mogelijkheid om een kabel van de ene kant van de kamer naar de andere kant te trekken, zonder van alles te moeten slopen, terwijl er net voor een aardig bedrag verbouwd is. Dus dat is niet echt een optie.
Wellicht is het vloeken in de kerk, maar is dit draadloos te maken?
groet,
Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op vr 12 jun 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Draadloos SPDIF?
Iets dergelijks als dit misschien ?
https://www.marmitek.com/nl/audio/trans ... ansmitter/
https://www.marmitek.com/nl/audio/trans ... ansmitter/
Re: Draadloos SPDIF?
Pjotr schreef:Toslink en wat parabolische spiegels i.p.v. een fibertje?
Ik las ergens op een US forum van iemand die een laser-transmitter heeft gemaakt. Maar ook dat is niet handig
Re: Draadloos SPDIF?
Thanks Ray; Die had ik inderdaad gezien, maar t kan helaas geen Toslink zijn.ray5150 schreef:Iets dergelijks als dit misschien ?
https://www.marmitek.com/nl/audio/trans ... ansmitter/
Satefan
Re: Draadloos SPDIF?
Misschien wat antieke spiegels van Huygens? Moet toch passen in een klassiek interieur?satefan schreef:Pjotr schreef:Toslink en wat parabolische spiegels i.p.v. een fibertje?![]()
Ik las ergens op een US forum van iemand die een laser-transmitter heeft gemaakt. Maar ook dat is niet handig
Re: Draadloos SPDIF?
Ik dacht meteen aan bijv. Een sonos connect aan beide kanten van de kamer. Die heeft alleen rca in maar wel spdif uit.
Misschien is er een andere fabrikant die een soort gelijk product maakt met spdif in en spdif uit?
Misschien is er een andere fabrikant die een soort gelijk product maakt met spdif in en spdif uit?
Re: Draadloos SPDIF?
Of iets fabrieken met deze: https://www.advmw.com/uav_transmitter_pmt1.html
Re: Draadloos SPDIF?
Geen opties voor bluetooth/spdif?
https://www.amazon.nl/ELEGIANT-Transmit ... 2626&psc=1
Al die dingen gaan, lijkt het, via Toslink en zou er nu een USB uit op zitten, dan kan je er nog een USB> S/PDIF omzetter voor gebruiken.
https://www.amazon.nl/ELEGIANT-Transmit ... 2626&psc=1
Al die dingen gaan, lijkt het, via Toslink en zou er nu een USB uit op zitten, dan kan je er nog een USB> S/PDIF omzetter voor gebruiken.
Re: Draadloos SPDIF?
Er zijn wel omzetters naar RCA SPDIF en dan zou de HDMI mogelijk een optie uit zijn of Toslink van de zender.
https://www.amazon.nl/Extractor-Ozvavzk ... ics&sr=1-8
https://www.amazon.nl/VBESTLIFE-HDMI-au ... RHP7TSASP2
https://www.amazon.nl/Extractor-Ozvavzk ... ics&sr=1-8
https://www.amazon.nl/VBESTLIFE-HDMI-au ... RHP7TSASP2
Re: Draadloos SPDIF?
Hmmm. Er komt RCA-SPDIF uit het ene apparaat, en dat moet naar een RCA-SPDIF ingang aan de andere kant.
That's it
That's it
Re: Draadloos SPDIF?
Ohw, en dan moet het zeker weer zonder kabel?satefan schreef:Hmmm. Er komt RCA-SPDIF uit het ene apparaat, en dat moet naar een RCA-SPDIF ingang aan de andere kant.
That's it![]()
Re: Draadloos SPDIF?
En gewoon een kabeltje uitrollen en in de hoek leggen eventueel met een plakgootje is geen optie ?
Re: Draadloos SPDIF?
Jah maar dan moet ie alles slopen en alles is net verbouwd. Had nou maar plinten met een kabelgootje er in genomen

Re: Draadloos SPDIF?
Uiteraard. Maar het huis is volledig gemeubileerd (de bedoeling was blijkbaar om het te verhuren voor een goede prijs aan een expat of zo. Maar daar is wat minder vraag naar nu in A'dam blijkbaar. Mn maat heeft het kunnen kopen, maar de verbouwing was al gedaan.Pjotr schreef:Jah maar dan moet ie alles slopen en alles is net verbouwd. Had nou maar plinten met een kabelgootje er in genomen![]()
Maar...het zal wel een kabeltje met een plakstripje worden uiteindelijk.
Ik zal wel te denken dat een nette, low-footprint oplossing voor zoiets ook leuk zou zijn voor mijn Hypex-slave. Maar je wil natuurlijk 0 vertraging hebben.
Stefan
Re: Draadloos SPDIF?
Optische kabeltjes kun je heel dun krijgen, en past het in een gootje van 3 mm.
Re: Draadloos SPDIF?
Kan het niet gewoon analoog-> draadloos -> analoog? ik neem aan dat de radiotechniek nog niet geheel van de wereld is.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Draadloos SPDIF?
Een jaar of 15 geleden gebruikte ik daar zo'n oplossing voor die voor video verkrijgbaar was. Dus gewoon zo'n standaard video-zender/ontvanger met klein opklapschoteltje, zoals zelfs Kijkshop ze verkocht. Ondermeer van Elro. Het S/PDIF-signaal kan je overbrengen via de composietaansluiting. Ik meen dat ik hierop uitkwam na een tip op epanorama.net.
Of het werkt, hangt heel erg af van de condities ter plaatse. Is de ether aardig vervuild, dan heb je kans dat je niet veel verder komt dan enkele meters. In mijn geval lukte het om een S/PDIF-signaal van de zolder naar de woonkamer sturen, waar ik toch wel een paar jaar gebruik van heb gemaakt. Kom je nog eens zo'n setje voor weinig tegen*, dan is het zeker de moeite om eens te proberen.
Ps: die van mij zou je zo kunnen krijgen als ik hem nog had, maar er staat me bij dat ik ze (ik had 2 sets) al eens heb weggegeven. Ik zal eens kijken.
Of het werkt, hangt heel erg af van de condities ter plaatse. Is de ether aardig vervuild, dan heb je kans dat je niet veel verder komt dan enkele meters. In mijn geval lukte het om een S/PDIF-signaal van de zolder naar de woonkamer sturen, waar ik toch wel een paar jaar gebruik van heb gemaakt. Kom je nog eens zo'n setje voor weinig tegen*, dan is het zeker de moeite om eens te proberen.
Ps: die van mij zou je zo kunnen krijgen als ik hem nog had, maar er staat me bij dat ik ze (ik had 2 sets) al eens heb weggegeven. Ik zal eens kijken.
Re: Draadloos SPDIF?
Ja met 5G en dan steken ze je huis in de fikJohn P schreef:Kan het niet gewoon analoog-> draadloos -> analoog? ik neem aan dat de radiotechniek nog niet geheel van de wereld is.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Draadloos SPDIF?
Verbazingwekkend hebben we hier in Groningen niet of nauwelijks Corona dankzij het feit dat wij hier een 5G proefgebied zijn.jvenema schreef:Ja met 5G en dan steken ze je huis in de fikJohn P schreef:Kan het niet gewoon analoog-> draadloos -> analoog? ik neem aan dat de radiotechniek nog niet geheel van de wereld is.![]()
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Draadloos SPDIF?
Roep maar niet te hard. In Engeland, Amerika, Brazilië en Zweden hadden ze er eerst ook minder last van.
Re: Draadloos SPDIF?
Thanks Marp; ik kwam een ander draadje ergens tegen waar iemand aangaf hetzelfde gedaan te hebben. Het gaat om een overbrugging van een paar meter, binnen dezelfde ruimte dus op zich zou dat te doen moeten zijn. Ik zal eens op MP kijken of ik zo'n setje kan bemachtigen voah weineg. Ik kan er dan even mee experimenteren (en de ervaringen delen uiteraard).Marp schreef:Een jaar of 15 geleden gebruikte ik daar zo'n oplossing voor die voor video verkrijgbaar was. Dus gewoon zo'n standaard video-zender/ontvanger met klein opklapschoteltje, zoals zelfs Kijkshop ze verkocht. Ondermeer van Elro. Het S/PDIF-signaal kan je overbrengen via de composietaansluiting. Ik meen dat ik hierop uitkwam na een tip op epanorama.net.
Of het werkt, hangt heel erg af van de condities ter plaatse. Is de ether aardig vervuild, dan heb je kans dat je niet veel verder komt dan enkele meters. In mijn geval lukte het om een S/PDIF-signaal van de zolder naar de woonkamer sturen, waar ik toch wel een paar jaar gebruik van heb gemaakt. Kom je nog eens zo'n setje voor weinig tegen*, dan is het zeker de moeite om eens te proberen.
Ps: die van mij zou je zo kunnen krijgen als ik hem nog had, maar er staat me bij dat ik ze (ik had 2 sets) al eens heb weggegeven. Ik zal eens kijken.
groet,
Satefan
