Myref Fremen bromt

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

wilco87
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 14:50
Locatie: Haarlem

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door wilco87 »

Volgens mij niet de bedoeling om een gestabiliseerde voeding erop aan te sluiten. Zag alle ontwerpen met normale voedingen. En die bij mij in de kast functioneert prima zonder voeding ;)
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door Bas Horneman »

IMG_20170415_192531.jpg
Had Bas H hem niet ook gebouwd?
Klopt. Bromvrij gelukkig. Ook zwevend.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door OpaBert »

Bas Horneman schreef:
IMG_20170415_192531.jpg
Had Bas H hem niet ook gebouwd?
Klopt. Bromvrij gelukkig. Ook zwevend.
Zit er een ballon met lachgas aan vast Bas :wink: :lol:
wilco87
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 14:50
Locatie: Haarlem

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door wilco87 »

Wow, da's nogal krap in de kast! Ga morgen nog de 220 ohm monteren ipv 100. Mocht dat niet werken ga ik de print aan de kast hangen middels het in de handleiding beschreven schemaatje.
wilco87
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 14:50
Locatie: Haarlem

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door wilco87 »

Hieronder bijlage schema
Bijlagen
Aarde/print/kast
Aarde/print/kast
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door Ah!buis »

wilco87 schreef:
Hieronder bijlage schema
Beetje verwarrend, zo twee mogelijkheden tegelijk te tekenen.Het is dus of de gelijkrichter of de R+C niet alle twee.
Maar ik geloof niet dat je er iets mee opschiet :(
Dat verhaal van dat de brom pas langzaam opkomt wanneer er geen signaal meer is lijkt niet op brom van een aardlus.
Waar komt dat eindversterker IC vandaan ? Deugt misschien niet.
Anne
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door jvenema »

Als het een lineaire trafo voeding heeft, zal er altijd een rimpel op de voeding staan. Als de versterker een goede PSSR heeft, heb je daar verder weinig last van. Tenzij zoals Anne zegt daar iets mis mee is. Aardlussen zijn inderdaad meestal wat constanter van aard. En het langzaam opkomen past daar niet bij.
wilco87
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 14:50
Locatie: Haarlem

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door wilco87 »

Ah!buis schreef:
wilco87 schreef:
Hieronder bijlage schema
Beetje verwarrend, zo twee mogelijkheden tegelijk te tekenen.Het is dus of de gelijkrichter of de R+C niet alle twee.
Maar ik geloof niet dat je er iets mee opschiet :(
Dat verhaal van dat de brom pas langzaam opkomt wanneer er geen signaal meer is lijkt niet op brom van een aardlus.
Waar komt dat eindversterker IC vandaan ? Deugt misschien niet.
Anne
Vreemd... Je vermoedt dus dat het 2 opties in 1 zijn? Bedenker wijkt dan weer eens af van de standaard wijsheden.

Volgens mij zijn de IC connectoren prima, maar kan eventueel ook nog een andere proberen. Zal dat schema nog even laten voor wat het is dan.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door 3kes »

Hoe is het ondertussen met de amp? Heb hier afgelopen week een setje my_ref fremen pcb’s binnen gekregen. Versie 1.72. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door Pjotr »

Ga je na je CA ook nog een fremen bouwen? :shock: :goeie:
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door 3kes »

Jazeker, hoe meer amps hoe beter. Erg leuk om zaken te vergelijken. Wat me niet bevalt gaat weer in de verkoop.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Myref Fremen bromt

Bericht door Pjotr »

:goedzo:
Plaats reactie