Ok, zit weer wat beweging in hier
Ontwerpidee is nog steeds dit:

Trapsgewijze opzet, buizen in een driehoek.
Toen was het puzzelen. Vrouwlief kwam met de suggestie dat een brede bak beter te plaatsen is dan een diepe bak, dus daaraan gewerkt. Componentsgewijs zat ik zo te denken:
1 - uitgang voor luidsprekers
2 - ingangen + selectie
3 - voedingsprint voor RPi/Arduino/Nixies (niet af)
4 - alle microelectronica: RPi/Arduino/Nixie-driver/PWM/CD loopwerk. Daarboven komt het touchscreen.
5 - voedingsprint voorbuizen. Eigenlijk worden hier alleen de 12E weerstanden loeiheet, dus leek me wel praktisch om deze aan de buitenkant te bevestigen als draadweerstanden met koelvinnen (
https://www.reichelt.nl/draadweerstand- ... ol_1&nbc=1) (Daarnaast wil ik sowieso ventilatiegaten maken boven deze print voor de restwarmte.)
6 - volumeknop
7 - kanaalselectieknop
De andere componenten zijn denk ik bekend.
Als het goed is, zou er voldoende ruimte moeten zijn voor het bedraden van de buisvoeten. Voorbuizen komen wat verder naar de rand, dus zit behoorlijke afstand tussen de microelectronica en de buizen.
Waar ik nog over twijfel is de volumeknop en kanaalkeuzeknop. Keuze is nu esthetisch (links en rechts een knop). Kanaalkeuze loopt door naar achter, dan naar de volumeknop, en dan één kanaal weer terug. Dat voelt toch een beetje onpraktisch, maar hoe schadelijk is het?
Idee was eigenlijk om een fysieke draaiknop te gebruiken ipv relais vanwege de eenvoud. Als ik relais gebruik, dan is dit natuurlijk geen probleem (verwissel ik de positie van de knoppen).
Graag ook jullie gedachten over de positionering van componenten en afstanden e.d.